25 Reacties

7 maanden geleden

Hahah jaa schijnen je banden te zijn, heb het ook bij een onverwachte beweging. Hier aan angsthaas. 4 april echo, ben gewoon bang. Maar heb er ook zin in!

7 maanden geleden

Reactie op SnnevL

Hahah jaa schijnen je banden te zijn, heb het ook bij een onverwachte beweg ...
Haha ja ik vind het ook nog steeds spannend hoor! Maar die echte angst die de gehele dag speelt is gelukkig wel wat gezakt. 🩷

7 maanden geleden

Reactie op t.hoi

Haha ja ik vind het ook nog steeds spannend hoor! Maar die echte angst die ...
Bij mij ook wel redelijk, maar voel me gewoon niet zwanger, dus heb dan het idee van zit vast niet goed.

7 maanden geleden

Reactie op SnnevL

Bij mij ook wel redelijk, maar voel me gewoon niet zwanger, dus heb dan het ...
Om je misschien wat gerust te stellen: ik heb vanmiddag mijn 3e echo gehad met 8+5 en alles is gewoon goed, terwijl ik ook echt he-le-maal niks voel. Het schijnt echt met enige regelmaat wel voor te komen. We hebben gewoon geluk. 😉

7 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Om je misschien wat gerust te stellen: ik heb vanmiddag mijn 3e echo gehad ...
Wat fijn! Klopt hoor, maar ik vergelijk zo met m'n vorige zwangerschap, toen voelde ik me zwanger, dacht ik niet na over miskraam oid, en nu blijft dat maar door m'n hoofd gaan. Vooral bang dat er geen hartje klopt. Zo stom. Nog een weekje in spanning.

7 maanden geleden

Reactie op SnnevL

Wat fijn! Klopt hoor, maar ik vergelijk zo met m'n vorige zwangerschap, toe ...
Helemaal niet stom. Het is normaal gesproken al spannend genoeg en bij jou zit er ook nog eens extra lading op. Dat is gewoon heel zwaar en deze eerste weken zijn het aller heftigst. Veel afleiding proberen te zoeken...

7 maanden geleden

Oh zo herkenbaar!!! Heb ik sinds gister ook 🤣 morgen de echo, daarna ga ik ook er van genieten 🥰

7 maanden geleden

Reactie op Marr27

Oh zo herkenbaar!!! Heb ik sinds gister ook 🤣 morgen de echo, daarna ga ik ...
Is dat je eerste echo? Hoeveel weekjes denk je dan te zijn? Wij hebben pas 11 april een echo staan, dan ben ik als het goed is 8+4.. duurt lang hoor!

7 maanden geleden

Reactie op t.hoi

Is dat je eerste echo? Hoeveel weekjes denk je dan te zijn? Wij hebben pas ...
Is mijn 2de echo, ik had al een echo bij 4wk 2 dagen door een onregelmatige cyclus. Niet dat er toen veel te zien was, alleen een goede innesteling. Ja wachten duurt zoooo enorm lang! Heb 4 weken moeten wachten. Morgen is het gelukkig zover 🥰

7 maanden geleden

Reactie op Marr27

Is mijn 2de echo, ik had al een echo bij 4wk 2 dagen door een onregelmatige ...
Heel veel succes morgen! Laat je even weten hoe het was? Ik ga voor je duimen!🩷

7 maanden geleden

Hoe dat bij mij gaat? Als ik nies plas ik🤣🤣

7 maanden geleden

Reactie op t.hoi

Heel veel succes morgen! Laat je even weten hoe het was? Ik ga voor je duim ...
Wat super lief! 🥰 doe ik!

7 maanden geleden

Reactie op 1-Willeke

Haha ja shit, ik ook😂

7 maanden geleden

Ik kreeg net een heftige steek in mijn onderrug, maar uit het niets. Hebben meerdere mensen dit gehad?

7 maanden geleden

Reactie op 1-Willeke

Hahahah dat heb ik gelukkig (nog) niet. Dit zeg ik even voorzichtig😂😂😂😂

5 maanden geleden

Hoi hoi! Ik ben nu 15 weken en heb dit (gelukkig) niet bij elke nies, maar wel vaak.. zo pijnlijk! Hoe ver zijn jullie nu? En hebben jullie hier ook zo'n last van?

5 maanden geleden

Reactie op annemietje

Hoi hoi! Ik ben nu 15 weken en heb dit (gelukkig) niet bij elke nies, maar ...
Ik ben nu bijna 14+4 en heb er gelukkig geen last meer van! Wel heb ik af en toe als ik een te snelle beweging maak ontzettend veel pijn in mijn buik. Een hele scherpe steek die ook na enkele seconden weer weggaat

5 maanden geleden

17+1 en af en toe nogsteeds! Inderdaad bij een snelle beweging of snel opstaan, maar ook vaak met niezen. En als ik nies moet ik echt m'n benen bij elkaar houden 😂💦

5 maanden geleden

Tip voor de mensen die dit hebben (heb dit zelf ook al sinds 10 weken dit keer, maar herkende het gelukkig van de vorige keer): probeer alvast wat in elkaar gedoken te gaan staan of liggen als je voelt dat je moet niezen. Bij mij werkt een foetus houding heel goed. Dan komt er wat minder kracht op je banden en dan doet het (meestal) geen pijn.

5 maanden geleden

Kreeg als tip van de bekkenfysio als je moet niezen je opzij moet draaien, belast je je rechte buik spieren minder en doet het minder pijn.