21 Reacties

één maand geleden

Ik heb ook hetzelfde op mij rechterezijde veel last en pijn Ik ben nu 35 weken ik heb ook alles geprobeerd maar zelfde ☹️ Hoeveel weken ben je ?

één maand geleden

Ja! Ik. Helaas geen tip, maar je bent niet de enige 😊

één maand geleden

Ja hier nog 1 van de gelukkige maar had het met de eerste zwangerschap ook helaas...

één maand geleden

Ja ik heb er ook ontzettend veel last van. Valt ook weinig aan te doen, alleen een beetje warm houden met een kruik of voor het slapen gaan douchen

één maand geleden

Ik heb het ook, mijn bekkenfysio gaf aan dat je in de kuiphouding kan liggen (benen en hoofd/bovenlichaam iets hoger), zodat er iets minder druk op je bekken en heupen komt. Ik lig dus op mijn zij met een kussen onder mijn voeten en een extra kussen bij mijn hoofd. Daarnaast hebben ok nog een zacht kussen onder mijn heupen liggen, zodat het allemaal wat zachter ligt. Voor mij helpt dit wel redelijk.

één maand geleden

Heel herkenbaar en mega irritant! Ik draai de hele tijd, en soms slaap ik ‘zittend’ Het is maar pittig die laatste loodjes…..

één maand geleden

Ik heb het ook… Enige wat beetje helpt is even tussendoor op de zwangerschapsbal

één maand geleden

Ik heb dit al weken.. ik wissel heel vaak van kant en merk ook dat t afhangt van hoe ik m'n benen heb (wat steeds wisselt). Soms onderste been hoog of juist laag, soms bovenste been hoog. Soms iets meer op m'n buik (heb normaal een kruik onder m'n buik, maar die haal ik dan weg). Soms benen op elkaar met kussen ertussen (bovenste been ligt meestal wel op t kussen, onderste been, soms eronder) Oh en als plat op je rug niet kan, kun je misschien wel schuin op je rug, dus met een kussen aan een kant dat je zo goed als op je rug ligt (maar niet plat) Laatste optie kan nog een zwemband zijn (zo'n 'autoband' zegmaar) zodat je op je buik kan liggen. Alle kussens eromheen voor je benen en hoofd

één maand geleden

Ik ook ben nu ook 35+5 maar yeetje het slapen is verschrikkelijk mijn heupen doen heel zeer en ook als ik al op de bank zit of op een stoel het komt en gaat maar is echt niet fijn bij mij helpt het wel is om een warme kruik in mijn rug te leggen zo heb ik ook meteen minder last van de lage rug pijn

één maand geleden

Jep heel herkenbaar, dus ik lees even mee! Heel af en toe is het opeens een nachtje wat minder (geen idee waarom) en dan slaap ik meteen veel beter. Het overgrote deel van de nachten moet er elke 30-60 minuten gedraaid worden en dat lukt niet meer zonder wakker te worden 🥲

één maand geleden

Hier 36+5 en ook last van, de ene nacht erger dan de andere. Soms ook met onrustige benen. Het hoort er volgens mij gewoon bij helaas. Vaak van houding wisselen, even uit bed en plassen helpt bij mij ook wel. Nog even doorbijten 😅

één maand geleden

Jaa herkenbaar, ik voel me echt zo’n kip aan het spit zoveel als ik ronddraai ‘s nachts 😂

één maand geleden

Een zachter bed kan helpen. Misschien even een zachte topper aanschaffen? Ik merk duidelijk verschil tussen een hard en zacht bed. Verder doen mijn heupen/bekken juist enorm pijn bij het lopen en bukken

één maand geleden

Ik heb er ook last van, begon al in week 16 maar heel lang nog redelijk mee kunnen omgaan door op de rug te slapen tussendoor. Dat gaat helaas de laatste weken ook niet meer zo soepel. Ik laat mijn benen elke week/2 Weken masseren voor de doorbloeding, slaap met een knie kussen en draai de hele nacht door. Af en toe bewust eruit om naar de wc te gaan, daarna is de pijn meestal voor korte duur weer verdwenen. Net weekend weggeweest, daar was een zacht matras maar hielp mij helaas niet. Had net zoveel pijn als thuis en merkte dat ik juist nog moeizamer kon draaien omdat het te zacht was.

één maand geleden

Reactie op Maryam123

Ik heb ook hetzelfde op mij rechterezijde veel last en pijn Ik ben nu 35 w ...
Ik ben maandag 35 weken zwanger!

één maand geleden

Fijn om te lezen dat ik/we dus niet de enige zijn. Dan wordt het toch nog even uitzitten en wat onderstaande dingetjes proberen!! Bedankt voor jullie reacties😊

één maand geleden

Ik ook. Dit hoort er helaas echt bij, vooral in de laatste weken. Denk dat er niet heel veel tegen helpt. Wat ik doe is vooral elke x als ik wakker word op de andere zij gaan liggen (hoe vervelend en vermoeiend het omdraaien ook is). Scheelt bij mij wel dat ik er op links het meeste last van heb en de andere kant meevalt.

6 uur geleden

Hoi, zelf ben ik januari uitgerekend en ging even kijken of deze klachten ook in een andere maand naar voren kwamen. Maar is er iemand die mij kan vertellen die inmiddels bevallen is waarbij deze klachten na bevalling over zijn?

4 uur geleden

Reactie op Jenn1997

Hoi, zelf ben ik januari uitgerekend en ging even kijken of deze klachten o ...
Bij mij was de pijn direct na de bevalling weg! Sliep al maanden slecht omdat ik niet langer dan een kwartier op een zij kon liggen en rug geen optie was. Nog wel wat bekkenpijn bij lang wandelen en als ik teveel doe, maar dat komt wel weer:)

4 uur geleden

Hier ook, maar sinds ik met een gevormd kussentje hoog tussen m'n benen slaap nergens meer last van. Slaap niet met een zwangerschapskussen.