6 Reacties

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde!!! En denk altijd dat ik de enige ben die dit heeft.. als ik loop, sta bezig ben krijg ik gelijk een harde/ongemakkelijke gevoel in me bovenbuik een soort band gevoel🥲 ik had dit aan mijn verloskundige gevraagd die zei dat het me darmen en maag kunnen zijn die daar de groeiende baarmoeder onder druk komt te staan.. het voelt idd alleen goed als ik ff lig of zit.. maar helaas heb ik een 3 jarige rond lopen dus heb het zeker zwaar doot dit

één maand geleden

Och wat "fijn" dat ik niet de enige ben! Wij hebben ook nog een driejarige rondstuiteren. Ik heb nu vakantie dus kan iets meer rusten, maar ik maak me echt wel zorgen voor volgende week als ik weer aan het werk ben.

één maand geleden

Heb je al advies gehad? Ik heb ook het gevoel dat ik steeds minder kan en steeds sneller een strakke/harde buik krijg…

één maand geleden

Reactie op annerim

Heb je al advies gehad? Ik heb ook het gevoel dat ik steeds minder kan en s ...
Ja. Zwangerschapsvergiftiging is het gelukkig niet. Was ik ook niet bang voor. Moet het nog een week aankijken en anders weer bellen. Of het is een signaal dat ik ondanks dat ik amper wat doe, toch nog teveel doe. Of mijn buik verandert zo snel vanwege een tweede zwangerschap dat de spieren en banden het niet bij kunnen houden en kunnen wennen aan het te dragen gewicht. Eventueel een buikband besproken. Zou een optie zijn voor na de vakantie tijdens het werken. Nadeel is wel dat je spieren luier worden daardoor dus waken dat ik hem dan zo min mogelijk draag en alleen wanneer het echt nodig is. Maandag gaan we een dagje weg en dan neem ik vooraf paracetamol. Hopelijk voel ik het dan minder en is er meer ontspanning in mijn buik daardoor.

één maand geleden

Ik heb dit ook en gister toevallig besproken met mijn verloskundige, ik heb ook een zeer actieve baby waarvan ik ook een strakke buik krijg door al het getrappel en de bewegingen. Mijn verloskundige legde uit dat in mijn geval mijn baarmoeder waarschijnlijk gewoon wat gevoeliger is en aangezien dit een spier is die veel druk krijgt strak wordt. Zolang de buik ook ontspant wanneer je gaat zitten/liggen is er volgens mijn verloskundige geen reden tot zorgen🤗 tip van mij is om je te focussen op ‘buik ademhalingen’ hierdoor ontspant mijn buik echt heel goed!

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde! Zeker als ik goed rechtop sta. Het voelt zelf zo strak dat het bijna lijkt of mn huid van onder elk moment kan meescheuren haha. Ik heb dit laatst ook bijna een week lang gehad en nu vooral na het eten. Volgens de verloskundige ook gewoon groeiende baarmoeder…