13 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb dit ook, maar daarnaast wel ook dezelfde pijn in mijn onderbuik en schaambeen en mijn verloskundige dacht wel aan bekkenpijn en heeft me geadviseerd naar de fysio te gaan en halve dagen te werken

2 maanden geleden

Reactie op irish811

Ik heb dit ook, maar daarnaast wel ook dezelfde pijn in mijn onderbuik en s ...
Bedankt ik voel het niet in mijn onderbuik anders morgen even de vk bellen als het nog steeds zo erg is

2 maanden geleden

Reactie op mommy2023love

Bedankt ik voel het niet in mijn onderbuik anders morgen even de vk bellen ...
Ik denk dat dat sowieso goed is! Goed om jezelf denken in ieder geval ook

2 maanden geleden

Reactie op mommy2023love

Bedankt ik voel het niet in mijn onderbuik anders morgen even de vk bellen ...
Wat jij hebt heb ik ook echt als ik heftig heb schoongemaakt + drukke dag heb gehad, echt het enige wat helpt is slapen/rusten. Ik heb voor de rest ook geen bekken pijn of wat anders altijd mijn onderrug en als ik dan zelfs probeer te lopen kan ik echt huilen van de pijn..

2 maanden geleden

Ah naar. Ja heel herkenbaar. Maar toch is dit indirect aan je bekken verbonden. Dat is zo n groot gebied met aanhechtende botten, zenuwen en spieren. Zo nu en dan, als het lukt echt even zitten , liefst liggen! Succes 🍀

2 maanden geleden

Hi! Dit is helaas wel precies waar je bekkenpijn door zwangerschap kan voelen! Deze screenshot heb ik van het zwangerenportaal genomen, stond bij 21 weken specifiek in de nieuwsbrief benoemd namelijk.. Dus lang verhaal kort regelmatig een kwartier/half uur op je zij liggen met een kussen tussen je knieën, zou moeten helpen. Hopelijk heb je op je werk een bank of iets waar je je even zo terug kan trekken. Ik zou persoonlijk 40 uur nu niet meer trekken. Wist je dat je wettelijk recht hebt op 1/8 van je werktijd als extra pauze? Bij mij doen ze daar gelukkig niet moeilijk over, maar je zou dus per werkdag in totaal een uur extra mogen claimen om te liggen/rusten. Een bekkenfysio zoeken kan in ieder geval zeker geen kwaad!! Hopelijk voel je je snel beter

2 maanden geleden

Hoi, heel herkenbaar! Ik ben zelf gelijk naar een bekkenfysio gegaan, dit heeft mij erg geholpen. Goed opletten op je houding, max ieder uur een andere houding aannemen als je veel moet zitten helpt. Daarnaast strek ik soms even aan tafel, handen aan de rand van de tafel. Dan met je billen naar achteren zo lijkt het dat er ruimte komt. Dit helpt mij iig veel!

2 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Hi! Dit is helaas wel precies waar je bekkenpijn door zwangerschap kan voel ...
Helaas sta ik 2 weken helemaal alleen in de zaak. Er zijn 2 winkels maar bij beide iedereen bijna op vakantie dus ik mag het me uitzoeken haha

2 maanden geleden

Ik heb dat ook en linkte het ook niet aan bekken problemen. Zal het volgende keer maar aankaarten bij de verloskundige. Ik ga vaak even liggen als ik het krijg en dan trekt het weer weg.

2 maanden geleden

Herkenbaar, helaas waarschijnlijk wel bekkenpijn. De oefening; liggende vlinder (ff googlen) werkt hier goed. Op advies van de bekkenfysio. Zorgt voor ruimte in de bekken en ontspanning billen/Onderrug. Ik doe hem voor het slapen, 10 minuten zo liggen. En daarna 3 bruggetjes maken (voeten plat neerzetten en billen richting plafond) om te stabiliseren. Misschien heb je er wat aan 🫶 En ze heeft in mijn bil dry needling gedaan om die spieren te ontspannen, dat hielp ook.

2 maanden geleden

Reactie op kimvheertum

Herkenbaar, helaas waarschijnlijk wel bekkenpijn. De oefening; liggende vl ...
Die oefening kreeg ik ook van de bekkenfysio maar ik heb zo weinig ruimte dat die oefening zoveel pijn doet en niet eens helemaal kan ook. Maar verder heel herkenbaar! Ik had voor mijn zwangerschappen al een zwakke rug en bekken instabiliteit dus ik had niet anders verwacht maar het is wel echt heel erg vervelend!

2 maanden geleden

Dit is bekkenpijn. Hier nu voor de 2e zwangerschap veel last van. Stuitkussen, en bij bekkenfysio geweest. Zij masseert de aanhechting van billen naar bekken los. Kan wel kotsen van de pijn als ze dit doet, maar helpt enorm! Dus aanrader. Verder veel van houding wisselen en proberen even te liggen op een werkdag.

2 maanden geleden

Reactie op Maris Baby 1

Die oefening kreeg ik ook van de bekkenfysio maar ik heb zo weinig ruimte d ...
Ah het is ook voor iedereen persoonlijk. Jammer dat je zoveel pijn hebt 🍀