13 Reacties

2 maanden geleden

Ben overigens ook hypermobiel…

2 maanden geleden

Denk ook aan bandenpijn. Ben zelf ook bijna 22 weken en heb het deze week ook ervaren.

2 maanden geleden

Heb zelf als ik een tijdje op een bureaustoel heb gezeten dat ik pijn heb ter hoogte van m'n blaas ongeveer. Voelt alsof er wat uitvalt.. ook vaak lage rugpijn daarom denk ik wel dat t bandenpijn is. Ik heb t ook al heel lang, bijna vanaf t begin van de zwangerschap... Het trekt altijd wel weer weg, dus maakte me eigenlijk niet zo'n zorgen erover

2 maanden geleden

Ik heb sinds 1,5e week ook deze soort buikpijn, ben nu 21 weken zwanger. Laag in mijn buik in het midden (net boven mijn schaambot). Als ik rustig lig voel ik het niet, maar bij bewegingen wel (bijvoorbeeld omdraaien in bed, op 1 been staan om sokken/schoenen aan te doen, iets tillen of stukken lopen). Ik vraag me ook af wat dit is, want ik dacht dat banden pijn meer aan de zijkanten zou moeten zitten? Als ik voorzichtig in mijn onderbuik druk, is het op dat plekje in het midden overigens ook gevoelig. Heb jij dat ook?

2 maanden geleden

Reactie op Momtobe🤍

Ik heb sinds 1,5e week ook deze soort buikpijn, ben nu 21 weken zwanger. La ...
Jaa ik heb precies ook dit. Ik werk met kinderen en is vrij fysiek werk. Ik probeer veel te zitten maar ben ondanks dat vandaag ook weer eerder naar huis gehaan omdat ik gewoon niet goed kon bewegen… ik ben bang dat ik echt een paar dagen niet moet werken om te kijken of rust het oplost

2 maanden geleden

Reactie op Momtobe🤍

Ik heb sinds 1,5e week ook deze soort buikpijn, ben nu 21 weken zwanger. La ...
Het is overigens niet gevoelig als ik er op druk.. ik vraag me ook af of het bandenpijn is verloskundige dacht ook eerder aan overbelasting maar ze leek het ook niet helemaal te weten

2 maanden geleden

Reactie op Momtobe🤍

Ik heb sinds 1,5e week ook deze soort buikpijn, ben nu 21 weken zwanger. La ...
Precies wat jij beschrijft ervaar ik ook. Sinds vorige week zijn de klachten zo hevig, dat ik van boodschappen doen moet bijkomen. Elke stap zetten is eigenlijk pijnlijk. En zoals jij zegt - de banden zitten aan de zijkanten, maar deze pijn ervaar ik heeeel laag in de onderbuik. Volgende week zie ik de fysiotherapeute weer en ga ik het goed navragen. Ik denk namelijk dat dit de symfyse is, maar ben geen expert 🫣🤣

2 maanden geleden

Reactie op Jaaaa

Jaa ik heb precies ook dit. Ik werk met kinderen en is vrij fysiek werk. Ik ...
Lastig hè! Ik werk zelf ook met kinderen en is ook redelijk fysiek werk (veel staan, dingen tillen enz).. maakt t er niet makkelijker op. Daarnaast sport ik graag maar ook dat durf ik nu eigenlijk niet zo goed. Ik heb toevallig vandaag ook een mailtje gestuurd naar mijn verloskundige, nog geen reactie op.

2 maanden geleden

Reactie op Guinda

Precies wat jij beschrijft ervaar ik ook. Sinds vorige week zijn de klachte ...
Heb jij ook dat die plek in de onderbuik wat gevoelig is als je er op drukt? Bij mij voelt het eigenlijk alsof het beurs/blauw is van binnen.. Ben benieuwd of jouw fysio het herkent.. ik loop zelf (nog) niet bij een fysio.

2 maanden geleden

Reactie op Momtobe🤍

Heb jij ook dat die plek in de onderbuik wat gevoelig is als je er op drukt ...
Ja, dat herken ik ook. Maar ik moet zeggen dat ik dat vrijwel overal in mijn lichaam ervaar als er op mijn botten wordt gedrukt 😆

2 maanden geleden

Klinkt als bekkenklachten. Die kunnen in je hele bekkengebied voorkomen. Ik herken het helaas ook, maar herken de klachten nu van m’n eerste zwangerschap. Bekkenbodem voelt inderdaad zeurderig bij overbelasten; lopen, fietsen. Meer stekelige pijn bij ongelijke belasting; op 1 been staan, op 1 been draaien, draaien in bed. Er zit niet veel anders op dan; Minder belasten (ik hou me nu aan 5-6000 stappen per dag ipv elke dag meer dan 10.000, niet meer dan 6 km fietsen) Kussen tussen je knieën met slapen Zoveel mogelijk gelijk belasten, niet op 1 been, met 2 benen uit bed/auto/stoel, benen niet kruisen. En bekkenfysio opzoeken om je te ondersteunen.

2 maanden geleden

Ik kom net terug van de fysio en zij zegt dat het idd bekken is. De banden zijn aan het rekken en worden slapper, dit zorgt voor pijn. Ook steeds groter wordende buik en het extra gewicht helpen niet mee. Ze heeft wat overbelaste spieren (die het werk van de banden proberen over te nemen als het ware) losgemaakt. Verder nog andere tips omtrent houding, draaien ed gegeven en benadrukt dat ik minder moet doen. Geen volle agenda meer, als boodschappen lopend pijnlijk is dan maar met de auto of kleinere afstand lopen ed.

2 maanden geleden

Heb je al gedacht aan een buikband? Al is het alleen maar op werk of met boodschappen doen het helpt best wel het gewicht van je buik te ondersteunen. Als je buik al zo groot is zou dat niet de oplossing zijn maar misschien wel een klein hulpje