8 Reacties

één maand geleden

Hoi het zouden je bekken kunnen zijn

één maand geleden

Zou bekken of bandenpijn kunnen zijn. Het kan zijn dat je te lang in dezelfde houding hebt gezeten en tussendoor even moet staan of moet lopen

één maand geleden

Ik heb dit ook, zeker als ik te lang op een bureaustoel heb gezeten.. bij mij gaat t wel weg als ik even een rondje loop, bij jou niet?

één maand geleden

Je kunt ook eens proberen wat meer via je schuine buikspieren op te staan of je op tr duwen met je handen. Misschien vraag je nu teveel van je rechte buikspieren en die zijn niet meer zo sterk door die groeiende buik. Net als vanuit lig; op je zij en je dan omhoog duwen. Niet meer vanaf je rug en dan rechtop gaan zitten.

één maand geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik heb dit ook, zeker als ik te lang op een bureaustoel heb gezeten.. bij m ...
Ja als ik wat meer loop en beweeg word het al wel minder maar gaat het niet weg

één maand geleden

Reactie op lbr1809

Ja als ik wat meer loop en beweeg word het al wel minder maar gaat het niet ...
Ik vind t het een raar ongemakkelijk gevoel, alsof er iets uitvalt (aan de voorkant, wat niet kan natuurlijk). Als t langer zou duren dan dat t bij mij doet zou ik er wel de verloskundige voor bellen. Tis echt met 10 meter lopen weg..

één maand geleden

Fysio hier! Bandenpijn omschrijven we vaak meer als een kortdurende pijnscheut bij een beweging (voornamelijk in je schaamstreek/aanhechting buikspieren). Bekkenpijn komt meer uit de gewrichten en is voornamelijk een langdurende zeurende pijn (lage rug, schaambot). De beste tip is om je diepe buikspier (dus NIET je rechte buikspier) te gebruiken. Dit doe je door licht je navel in te trekken bij een beweging (opstaan, omdraaien in bed etc). Je diepe buikspier (transversus abdominals) werkt als een korset voor je lage rug en biedt stabiliteit. Daarbij zou je kunnen googlen op oefeningen van Cecile Rost, o.a. de vlinderoefening is erg fijn voor ontspanning in je bekken. Je kan ook een oefenbal/fitnessbal aanschaffen om daar oefeningen op te doen (bijv op YouTube). Laatste tip van flip: zoveel mogelijk je bekken in symmetrie bewegen. Bijv: niet met 1 been uit je auto stappen maar leg een plastic tas of vuilniszak op de zitting en draai met je hele lijf richting de deur. Zo kan je met beide benen makkelijk uitstappen (+je navel iets intrekken). Voor meer vragen mag je gerust een berichtje sturen!

één maand geleden

Reactie op Lies90g

Fysio hier! Bandenpijn omschrijven we vaak meer als een kortdurende pijnsc ...
Abdominis*. Stomme autocorrect 🤦🏻‍♀️