50 Reacties

één maand geleden

Ik wilde bij mijn zoontje absoluut geen pijnbestrijding tenzij echt nodig. Zo stond ik er nog in tijdens de bevalling tot de verloskundige aangaf dat hij het niet goed meer kon volhouden en ze echt dachten dat een ruggenprik voor hem het beste zou zijn. Ik ben als de dood voor naalden maar uiteindelijk echt blij dat ik naar ze heb geluisterd, half uur na de ruggenprik was m'n ontsluiting van 6 naar 10 cm en hij was gedraaid uit zichzelf (sterrenkijker). Ook bij mij trok niks qua opties, maar je kunt dit evt wel met de verloskundige bespreken al, zij kunnen je evt ook helpen

één maand geleden

Remifentanil via een infuus met pompje vond ik bij mijn vorige bevalling heel fijn! Het werkt heel snel. Ik had een weeenstorm in mijn rug en kon geen houding meer vinden van de pijn. Binnen een paar minuten na toedienen van de pijnstilling heb ik zelfs even kunnen slapen. Je kunt op het pompje drukken en zelf de dosering bepalen (er is wel een limiet). De persweeen voelde ik daarna dwars door de pijnstilling heen en daar werd ik wakker van dus daarna kon ik weer door😅

één maand geleden

Reactie op Anni1

Remifentanil via een infuus met pompje vond ik bij mijn vorige bevalling he ...
In beginsel geen, maar anders pompje! Tenzij verloskundige tzt iets anders adviseert. Dit is ons eerste kindje en gaan het ervaren 😅

één maand geleden

Ik ga voor natuurlijke pijn bestraling als in proberen echt constant te focussen op die ontspanning, het zien als een sportwedstrijd en daardoor profiteren van de natuurlijke hormonen. Bij mijn eerste zwangerschap is dit namelijk zo gegaan, nu zwanger van de tweede. Elke bevalling is anders, dus we gaan het zien. Maar bij de eerste had ik op het begin na tijdens de persweeen geen pijn.

één maand geleden

Bestraling = bestrijding

één maand geleden

Ik zou een morfine prik krijgen bij mijn zoontje maar toen ze aan kwamen lopen met de prik en ik op mijn zij ging liggen had ik opeens 10cm ontsluiting en was die na 7 minuten geboren. Ik had al 3 dagen niet geslapen en had nog niet eens 4 cm ontsluiting, daarom wou ik graag een prik hebben omdat ik graag nog even wou kunnen uitrusten. Bij mijn dochtertje had ik namelijk ook 3 dagen niet geslapen inverband met de weeën en viel ik tijdens mijn perseweeën elke keer in slaap.

één maand geleden

Ik twijfel ook nog i.v.m naalden fobie, denk dat tenzij de pijn niet vol te houden is ik waarschijnlijk niet snel iets met een naald zal willen 😅

één maand geleden

Ik had lachgas bij m’n eerste bevalling en denk dat ik daar nu weer voor ga. Je voelt de pijn nog wel, maar omdat je een beetje stoned bent maakt dat allemaal niet zoveel uit. Ik lag in ieder geval heerlijk in mijn eigen bubbel.

één maand geleden

Geen. Probeer te ontspannen en je lichaam maakt natuurlijke pijnstilling aan. Mits je dagen bezig bent natuurlijk🤎

één maand geleden

Vorige keer heb ik de eerste 26 uur zonder gefaab gedaan. Ik dacht altijd eerst lachgas ze willen maar na 26 uur weeën toch een ruggenprik gehad. En blij toe want het duurde daarna nog 10 uur maar heb daardoor wel een beetje kunnen slapen😅

één maand geleden

Bij mijn eerste was ik er heilig van overtuigd dat ik geen pijnbestrijding wilde. Tijdens de bevalling kwam ik in een weeenstorm door de inleiding. Verloskundige gaf aan dat het nog heel lang zou kunnen duren. Bij die gedachte werd ik gek dus wilde ik toch een morfine pompje. Uiteindelijk ging het extreem snel dus toen het was aangesloten kon ik al persen 🤣 dus letterlijk 1 keer kunnen drukken maar vond het wel een prettig idee dat je dit zelf kan bepalen (zit wel een maximale hoeveelheid aan).

één maand geleden

Ik had een ruggenprik gehad bij beide bevallingen. De gedachte hoe die gezet moet worden is eng. Maar op moment zelf helemaal geen pijn ofzo gehad. Toen deze eenmaal zat gehele tijd geen pijn meer gehad totdat!

één maand geleden

Ik wil het liefste geen pijnbestrijding maar als het nodig is ga ik voor de walking epidural. Op morfine preparaten ga ik niet goed.

één maand geleden

Ik had hier bij mijn vorige bevalling allemaal ideeen over. Tot de bevalling begon…. Van 0 naar 100 in 30 minuten qua pijn, maar slechts 2 cm ontsluiting. Alle geleerde tactieken geprobeerd toe te passen, maar niets werkte voor mij. Dus vrij snel een ruggeprik gekregen, omdat dit dan de enige goede keuze zou zijn, omdat ik nog zo lang moest… was wat mij betreft ook helemaal prima!

één maand geleden

Ik heb me de eerste keer vooral ingelezen over de voor en nadelen van de verschillende opties zodat ik er een goed idee bij had en in beval plan opgenomen dat ik me ook graag liet adviseren. Uiteindelijk thuis gebleven dus niet meer nodig gehad

één maand geleden

Als het echt niet meer gaat een ruggenprik. Maar heb vorige bevalling ook zonder pijnstilling gedaan, dus wil het liefst nu weer zonder :)

één maand geleden

Ik wil wel zo'n tens apparaatje kopen of huren, lijkt me fijn dat je zelf controle erover hebt en dat er niks in het bloed vd baby terecht komt.

één maand geleden

Reactie op kristab88

Ik wil wel zo'n tens apparaatje kopen of huren, lijkt me fijn dat je zelf c ...
Lastige aan een tens is dat deze bij veel mensen enkel werkt tot op zekere hoogte (bij mij tot 5cm ontsluiting) en vaak alleen fijn is bij rug weeën, omdat de tens op je rug zit. Na 5 cm ontsluiting werden de weeën te erg voor de tens en dat is juist het moment dat veel vrouwen echt pijnstilling nodig hebben

één maand geleden

Ik heb eerste 10 uur een tens gebruikt, vond ik in het begin wel prima maar uiteindelijk heb je er niet meer zoveel aan. Toen ik keizersnede moest een ruggenprik gekregen, kan ik iedereen aanbevelen. Ik vind het hemels, zelfs even kunnen slapen tussendoor toen ik moest wachten.

één maand geleden

In België enkel nog maar gehoord van de ruggenprik als pijnbestrijding bij de bevalling eerlijk gezegd.. Ik weet zelfs niet of wij 1 van de andere opties die jullie hier geven kunnen kiezen hier. 😶 Bij mijn eerste ging het goed zonder hulp. Ik hoop dat het nu bij de 2de even goed en vlot mag gaan. 🤞