50 Reacties

één maand geleden

Ruggenprik, omdat de meeste andere methodes invloed hebben op je kindje( ademhaling, sufheid enzo) en bij de ruggenprik is het risico voor de moeder.

één maand geleden

Ik heb bij de tweede een morfine pomp gehad. Ik vond het ideaal!!

één maand geleden

Bij de eerste wilde ik in principe geen pijnbestrijding, maar àls, dan een ruggenprik, Inderdaad ook vanwege de minste risico’s voor het kindje. Na het eerste uur uur weeën wilde ik wel pijnbestrijding, want 'dit ging ik geen 12 uur volhouden ' Toen de verloskundige kwam, bleek ik dus na een uur weeën (had daarvoor geen enkele wee gehad) al op 4 cm te zitten en gaf ze aan dat het waarschijnlijk wel snel zou gaan en ik dus misschien toch die pijnbestrijding niet nodig had. Ze had gelijk, totaal heeft de bevalling maar 4,5 uur geduurd. Het was pittig, omdat ik rugweeën had en alles dus heel snel ging qua ontsluiting, maar zou het prima vinden als het nu weer zo ging. Kans is alleen groot dat het nu nóg sneller gaat, dus daar kijk ik niet echt naar uit 😅 Bij een hele snelle bevalling is pijnbestrijding ook juist geen optie...

één maand geleden

Kan je alle pijnbestrijding alleen in het ziekenhuis krijgen of zijn er ook mogelijkheden bij een thuisbevalling?

één maand geleden

Reactie op chantal1999k

Kan je alle pijnbestrijding alleen in het ziekenhuis krijgen of zijn er ook ...
Alleen de tens is mogelijk bij een thuisbevalling.

één maand geleden

Iemand hier weet van of je ook soort van lachgas kunt krijgen als je in het ziekenhuis (geboorte centrum) bevalt?

één maand geleden

Reactie op kiim92

Iemand hier weet van of je ook soort van lachgas kunt krijgen als je in het ...
Het verschilt per geboortecentrum of ziekenhuis wat ze aanbieden. Ik weet bijvoorbeeld dat het Geboortecentrum in Rotterdam wel lachgas aanbiedt, maar de ziekenhuizen in Rotterdam bijvoorbeeld weer niet (wel al het andere aan pijnbestrijding). Zou het dus even checken per voorkeurslocatie(s) :)

één maand geleden

Bij mijn eerste was ik van plan een badbevalling te doen, gezien warm water ervoor zorgt dat je pijn beter kan verdragen, maar na 6u weeën opvangen heb ik toch een epidurale gevraagd. Ik voelde zelf aan dat de weeën me volledig uitputten en de baby was nog niet ingedaald waardoor het waarschijnlijk nog lang ging duren. Ik heb er echt geen seconde spijt van gehad! In heb de naald niet gezien, was echt meteen klaar (ondanks zware scoliose en daardoor ook iets moeilijker) en de pijn was snel nadien zo goed als weg. Ik heb de uren daarna gewoon liggen chillen in bed en een dutje gedaan. Ik ga er nu zeker weer een vragen. Ik kijk mede hierdoor echt positief terug op mijn bevalervaring. Je staat gewoon minder stil bij de pijn en eerder bij het feit dat je je kindje gaat ontmoeten.

één maand geleden

Reactie op juliasz

Het verschilt per geboortecentrum of ziekenhuis wat ze aanbieden. Ik weet b ...
Wij hebben gekozen voor het geboortecentrum in het Franciscus ziekenhuis Rotterdam… als je die bedoeld, zitten we goed 🙈

één maand geleden

Ik ging m’n eerste bevalling in met de gedachte ‘ik neem sowieso een epidurale’, aangekomen in het ziekenhuis kreeg ik de pijn echter best goed onder controle door de juiste ademhaling en de warmte van het bevalbad. Toen ik uiteindelijk toch om een epidurale vroeg bleek ik volledige ontsluiting te hebben en ben ik dus uiteindelijk zonder pijnbestrijding bevallen. Ik kan het alleen maar aanraden, heb nog nooit zoveel kracht in mijn eigen lichaam gevoeld en dat is ook de maanden daarna sterk blijven nazinderen en heeft een positief effect gehad op mijn zelfbeeld. Dit keer wil ik daarom absoluut zonder pijnbestrijding proberen.

één maand geleden

Ik heb bij mijn eerste na 18 uur weeen een ruggenprik gehad. Wat een verademing was dat.

één maand geleden

Reactie op kiim92

Wij hebben gekozen voor het geboortecentrum in het Franciscus ziekenhuis Ro ...
Wat leuk, nog een 010 baby! Die weet ik niet zeker, zag het alleen bij het Sophia geboortecentrum van Erasmusmc. Maar zou gewoon even bij je VK navragen of op de site van het geboortecentrum checken om het zeker te weten :)

één maand geleden

Reactie op kiim92

Iemand hier weet van of je ook soort van lachgas kunt krijgen als je in het ...
Bij mij in Harderwijk niet. Dat was mijn eerste keuze omdat dit het kind het minst/niet versuft. Uiteindelijk wilden ze een ruggen prik en toen morfine en dat alles ging niet snel genoeg want ik moest al persen, dus gelukkig zonder pijnbestrijding geboren🙂

één maand geleden

Reactie op lianne1985

Bij mij in Harderwijk niet. Dat was mijn eerste keuze omdat dit het kind he ...
Ik ga het navragen via mijn verloskundige wat ze aanbieden. Mijn eerste “plan” of wens… is inderdaad zonder pijnbestrijding en een waterbevalling..

één maand geleden

Reactie op lianne1985

Bij mij in Harderwijk niet. Dat was mijn eerste keuze omdat dit het kind he ...
Wat toevallig ik woon in Nunspeet en ga naar het geboortehuis in harderwijk :)

één maand geleden

Reactie op Plofje98

Alleen de tens is mogelijk bij een thuisbevalling.
Bedankt voor je reactie

één maand geleden

Reactie op MichelleM1998

Wat toevallig ik woon in Nunspeet en ga naar het geboortehuis in harderwijk ...
Wat leuk! Nunspeet is prachtig, daar zijn we getrouwd!🥰

één maand geleden

Reactie op kiim92

Wij hebben gekozen voor het geboortecentrum in het Franciscus ziekenhuis Ro ...
Hey leuk, Franciscus is ook onze eerste keus, Sophia de backup. Het Franciscus heeft geen lachgas maar wel dat remifentanyl pompje wat anderen genoemd hebben. Op de website van onze verloskundige staan de verschillende opties in Rotterdam overzichtelijk uitgelegd: https://www.zwanger-enzo.nl/blog/bevallen-in-rotterdam

één maand geleden

Reactie op nicolehzz

Hey leuk, Franciscus is ook onze eerste keus, Sophia de backup. Het Francis ...
Ahh wat leuk!😁 Oh dank je wel! ☺️😃 Ik ga eens lezen! Ik hoop dat het allemaal niet nodig is, maar wel fijn om een back up te hebben als het wel nodig blijkt te zijn 🙈.

één maand geleden

Ik heb bij de eerste een ruggenprik gehad en dat is me eigenlijk zo goed bevallen dat ik daar nu direct voor ga, mocht dat allemaal nog lukken en kunnen!