11 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb het ook al een aantal weken maar het is eigenlijk alleen maar toegenomen. Ben bang dat het met de laatste weken ook alleen maar meer gaat worden

2 maanden geleden

Grote kans dat het alleen maar meer wordt, aangezien de baby steeds minder ruimte heeft. Bij mijn vorige zwangerschap had ik er blauwe plekken van, omdat ze telkens tegen mijn ribben schopte.

2 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde. Schoppen worden alleen maar harder en sterker

2 maanden geleden

Het zal straks inderdaad afnemen. Ze hebben nu nog ruimte. Maar de laatste weken word die ruimte minder omdat ze blijven groeien en je buik groeit niet meer verder mee. Vorige zwangerschap werd het bij 34 weken bij mij weer minder. Tot die tijd is het uitzitten helaas.

2 maanden geleden

Ik had bij mijn eerste letterlijk gekneusde ribben van de schoppen😅

2 maanden geleden

Reactie op Sosaev

Ik had bij mijn eerste letterlijk gekneusde ribben van de schoppen😅
Jeetje.. bizar

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Hoewel het bij mij niet per se de schoppen zijn die pijnlijk zijn maar de bewegingen en het soort van duwen, voelt echt alsof mijn ingewanden door elkaar geroerd worden..

2 maanden geleden

Ik ben nu 30+3 en heb aan 1 kant pijnlijke ribben. Echt last van het schoppen heb ik nog niet. Wel een enorm pijnlijk schaambeen 🥹

2 maanden geleden

Ja hier ook! Soms raak ik echt misselijk van alle bewegingen in mijn buik. En al een paar keer een beurse plek gehad die pas na een paar dagen weg ging. Mijn ribben blijven tot nu toe nog gespaard 🤞 Maar ik heb dan ook een enorme buik met veel vruchtwater, dus er is naar voren toe ruimte genoeg voor acrobatische kunsten.

2 maanden geleden

Bij mijn vorige ook gehad en nu (vandaag 30 wkn) begint het ook langzaam pijnlijk te worden. Schopjes werden vorige keer wel wat minder richting einde, maar dan 'kneep' ze af en toe in m'n darmen wat echt enorm pijn deed (werd daar echt wakker van soms...)

2 maanden geleden

Dit herken ik, ik heb vooral in de avond dat ze heel erg actief is en soms op één gevoelige plek een beetje te lang actief blijft schoppen.. 😅 Soms zeg ik ook gewoon "tijd om te slapen nu baby!" maar ik heb niet het idee dat ze me serieus neemt 🤭 Van houding wisselen maakt het vaak wel minder vervelend. Overdag vind ik haar wel rustiger dan voorheen, dus wie weet neemt het toch wel een beetje af als ze genoeg groeien enzo 🤞