10 Reacties

één maand geleden

Ja ik, word er ook wakker van 's nachts. Heel naar gevoel. Volgens mij carpaal tunnel syndroom, dat gebeurt vaak in het einde van de zwangerschap. Momenteel doe ik er niks tegen behalve mijn hand bewegen en boven mijn hoofd houden tot het wegtrekt maar kan een tijdje duren en het komt bij mij ook meerdere keren per nacht voor. Ik las iets over dat polsbeschermers kunnen helpen, maar had voor mezelf besloten dat ik daar niet aan ga beginnen. Ik weet al dat ik daar niet mee zal kunnen slapen. Als t goed is gaat t over na de zwangerschap

één maand geleden

Jup, hier nachten van wakker liggen zelfs... overdag ook last maar snschts veel meer. Bij mij helpt een brace wel, gaat niet weg maar wel stukken minder last!

één maand geleden

Jep iedere nacht weer last van laatste paar dagen! En inderdaad je zou kunnen proberen om een brace of iets aan te schaffen maar dit helpt helaas niet altijd. Even een tijdje goed bewegen helpt mij om in iedergeval weer in slaap te vallen zonder de tintellingen. En hopen dat het straks weer stopt!

één maand geleden

Hier ook, vaak heel stijf en pijnlijk als ik wakker wordt. Overdag voelen ze ook vaak dik, echt als worstjes. Ik had dat ook wel eens voor de zwangerschap als ik flinke stukken aan het wandelen was, toen hielp het om m'n handen boven m'n hoofd te houden.. nu helpt dat helaas niet meer. Ik probeer m'n handen veel te bewegen dan en verder gewoon accepteren🙈

één maand geleden

Dat is carpaal tunnel syndroom. Komt door het vocht wat je vasthoud. Ik had dit vorige zwangerschap al vanaf het begin tweede trimester. Je kunt hand braces kopen. Door de lichte druk daarvan en dat je polsen recht blijven dag en nacht zet de boel minder op en geeft het verlichting. Bij de meesten trekt het na de zwangerschap weer weg.

één maand geleden

Hier ook, wordt er ook wakker van ‘s nachts 🥺

één maand geleden

Hier ook last van! Gewrichten in mijn vingers zijn ook pijnlijk, dan weer geen last van mijn polsen. Enige wat mij verlichting geeft is de koude kraan…

één maand geleden

Jaa heel herkenbaar! Veel tintelingen en mn vingers zijn licht opgezwollen!

één maand geleden

Ik heb er sinds een paar dagen ook last van. Gedurende nacht en dag. Ik word er ‘s nachts ook wakker van. Overdags gebruik ik een stressbal. Ik heb het gevoel dat dat iets helpt. ‘S nachts hadden bewegen zorgen dat ik mijn handen gestrekt hou.

24 dagen geleden

Ja inderdaad herkenbaar zeg! Bijna je hand niet kunnen sluiten ‘s nachts. Terwijl mijn bloeddruk erg laag is. Weet niet zo goed wat je eraan kunt doen ook.