6 Reacties

2 maanden geleden

Sorry, nog geen kind.. maar wel even HEEL nieuwsgierig naar wat 'pinken' of 'tut' is....

2 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Sorry, nog geen kind.. maar wel even HEEL nieuwsgierig naar wat 'pinken' of ...
Een tut is een speen :) en pinken is dat je als ouders je eigen pink (vinger) in de baby zijn/haar mond doet. Sorry geen tip, mijn kinderen hebben allebei een speen gehad tot hun tweede verjaardag.

2 maanden geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Een tut is een speen :) en pinken is dat je als ouders je eigen pink (vinge ...
Ah thanks! Ik ging al googlen maar kwam er niet uit! Is een andere speen/tut niet een optie dan? Er zijn zoveel vormen... misschien bevalt de aangeboden speen niet?

2 maanden geleden

Ik denk dat er maar één manier is… niet meer pinken… zal een paar dagen lastig worden, maar uiteindelijk went alles.

2 maanden geleden

Gewoon geen pink meer geven. Dat zal een paar dagen vervelend zijn maar uiteindelijk wennen ze vanzelf. Als je een speen wil geven deze dan blijven aanbieden.

2 maanden geleden

Begrijpt hij al dingen die jullie tegen hem zeggen? Want dan zou ik het inderdaad hetzelfde doen als 'liefdevol' nachtvoedingen (BV) afbouwen: gewoon niet meer doen en wel erbij blijven om te troosten/knuffelen en uitleggen dat hij nu een grote jongen is en geen pink meer krijgt. Als ik kijk naar de nachtvoedingen bij ons was het denk ik 3 nachten huilen en daarna was het goed. Bij zoiets is het altijd óf even doorbijten óf zijn natuurlijke gang laten gaan (maar dat kan soms heel lang duren 😅)