12 Reacties

3 maanden geleden

Je kunt de schopjes gewoon voelen met dit termijn. Bij onze 2e voelde ik het heel goed met 15/16 weken en nu met 17 weken. En bij beide de placenta aan de voorkant.

3 maanden geleden

Ik heb ook de placenta aan de voorkant. Ik twijfelde al een tijdje of ik beweging voelde, aangezien de echoscopist had gezegd dat dat tot 20w kon duren. Echter weet ik vrij zeker dat ik maandagavond beweging gevoeld heb, tijdens een lange ontspanningsoefening. In het gewone dagelijks leven voel ik tot dusver niks

3 maanden geleden

Ik heb een vermoeden dat ik 'm gevoeld heb gister... maar ik weet t echt niet zeker (eerste kindje). Placenta ligt voor en dit was aan de linker-onderkant van mijn buik. Een soort spierspasm maar dan minder 'scherp', minder spastisch. T was ook best wel duidelijk. Ik was net thuis van werk had m'n 'bal-oefeningen' gedaan en zat net op de bank.. morgen weer centering en dan vraag ik t wel even aan de vk!

3 maanden geleden

Het voelen kan al maar het is niet erg als het nog niet zo is. Waarschijnlijk voel je het eerst aan de zijkanten ipv in midden waar de placenta tegen aan ligt. Vanaf week 28 moet je het sowieso iedere dag wel voelen. Ze zeggen vaak dat je nu dus al wel kan voelen maar zien vaker dat je vanaf 22/23 beter voelt en ook voelbaar voor ander is. Zo is het mij in ieder geval uitgelegd

3 maanden geleden

Je kan je kindje zeker al wel voelen! Ik voel hem al sinds week 14 zelfs. Nog niet aan de buitenkant echt zichtbaar overigens (ben nu 18w) maar van binnen voel ik hem dagelijks 🥰.

3 maanden geleden

Reactie op Lies90g

Je kan je kindje zeker al wel voelen! Ik voel hem al sinds week 14 zelfs. N ...
Is wel m’n 2e zwangerschap trouwens! Kan wellicht ook schelen 🙂

3 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik heb een vermoeden dat ik 'm gevoeld heb gister... maar ik weet t echt ni ...
Ik heb dit ook, soms denk ik lichtjes iets te voelen maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Ben nu 20 weken..

3 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik heb een vermoeden dat ik 'm gevoeld heb gister... maar ik weet t echt ni ...
Dit voel ik dus ook sinds ongeveer 16 week! En dat mét placenta aan de voorkant en een goed vetlaagje 😂

3 maanden geleden

Ik heb mijn placenta ook voor en ik voel de baby vanaf 19+6 en ben nu 21+1, ik voel het alleen onder in mijn buik

3 maanden geleden

Ik voel hem sinds afgelopen zondag (toen 19+1). Ik voel het alleen onderin mijn buik. Inderdaad een soort spierspasme, maar dan minder heftig ☺️

3 maanden geleden

Ik ben 20w en voelde hem gisteren voor het eerst echt schoppen ook langs buiten! Ik vermoedde al ong een kleine week en half dat ik iets voelde, maar kon het niet plaatsen dus ging er niet van uit dat hij het was ☺️

3 maanden geleden

Placenta ook voor en voel het vreemd genoeg alleen rechts aan de zijkant. Maar ja mss verwar ik het wel met wat anders.