22 Reacties

één maand geleden

Geboorte boompje. Dan begraaf je de placenta onder een boompje en dan is de boom even oud als je kindje. Kan in een pot of in de tuin in volle grond. 🌳

één maand geleden

Reactie op kiim92

Geboorte boompje. Dan begraaf je de placenta onder een boompje en dan is de ...
Wel een jaar(!) wachten met de boom planten geloof ik. Je placenta heeft zoveel ijzer erin zitten dat alles doodgaat wat je er in het eerste jaar op wil planten 🥲

één maand geleden

Ik ga bij levensboom een kunstwerk van mijn placenta laten maken (Linda heeft er een artikel over geschreven en ze hebben een Facebook). Dit is een kunstwerk waarbij de aderen van de placenta worden ingespoten met kleurstof en je hierdoor een soort afdruk van je placenta krijgt. Ik ben zo trots op mijn lichaam dat het een kindje laat groeien dat ik mijn placenta wil bewaren als aandenken aan deze bijzondere tijd.

één maand geleden

Reactie op Verliefdemama

Wel een jaar(!) wachten met de boom planten geloof ik. Je placenta heeft zo ...
Als je de placenta goed diep doet, kan het prima (ook belangrijk voor eventueel opgraven door dieren). Wij hebben toen met een palenboor een diep gat gegraven voor de placenta en een appelboom erop. Hij groeit hartstikke goed!

één maand geleden

Ik ben van plan m gewoon achter te laten. Naast het planten zijn er ook vrouwen die m bakken en opeten. T zijn je eigen voedingsstoffen die je weer via borstvoeding aan je kind kunt geven.

één maand geleden

Ik laat hem gewoon achter 🤭

één maand geleden

Ew, nee, bedankt 😅

één maand geleden

Nee van mij mogen ze 'm houden

één maand geleden

Nee dat lijkt me niks. Het idee van hem een beetje rustig uit laten kloppen voor je de navelstreng afknipt lijkt me misschien nog wel wat, maar dat moet ik nog even bespreken met de vk.

één maand geleden

Reactie op Verliefdemama

Wel een jaar(!) wachten met de boom planten geloof ik. Je placenta heeft zo ...
Daar had ik nog nooit van gehoord, kan het ook niet zo terugvinden. Juist dat het extra vruchtbaar is.

25 dagen geleden

Reactie op kiim92

Daar had ik nog nooit van gehoord, kan het ook niet zo terugvinden. Juist d ...
Oh cool! Ik heb mijn info uit ‘positief over bevallen’ van Milli Hill (p 140). Laatste zinnetje van het kopje ‘begraaf hem’.

25 dagen geleden

Ik doneer het na mijn bevalling en wie weet red ik zo een leukemie patiënt. https://www.uzgent.be/patient/zoek-een-arts-of-dienst/vrouwenkliniek/verloskunde/bevalling/navelstrengbloed-doneren

25 dagen geleden

Reactie op eviimilano

Ik doneer het na mijn bevalling en wie weet red ik zo een leukemie patiënt. ...
Helaas kan dat in Nederland pas in een paar ziekenhuizen, ik wilde dat ook, maar niet het juiste ziekenhuis dus pech..

25 dagen geleden

Reactie op Fleurmii

Helaas kan dat in Nederland pas in een paar ziekenhuizen, ik wilde dat ook, ...
Ai dat is jammer. Wel bij mij kan het gelukkig wel maar als die mogelijkheid er niet was dan zou ik persoonlijk capsules laten maken van de placenta om elke dag in te nemen. Aangezien het heel veel goeie zaken bevat en als je dan borstvoeding heeft dan zal je baby’tje er ook veel aan hebben.

25 dagen geleden

Reactie op kristab88

Nee dat lijkt me niks. Het idee van hem een beetje rustig uit laten kloppen ...
Zover ik weet is het tegenwoordig standaard procedure dat ze wachten met de navelstreng knippen tot deze niet meer klopt.

25 dagen geleden

Reactie op Pasta4ever

Zover ik weet is het tegenwoordig standaard procedure dat ze wachten met de ...
Klopt dit zeiden ze bij mn vorige bevalling ook in het ziekenhuis

25 dagen geleden

Reactie op eviimilano

Ai dat is jammer. Wel bij mij kan het gelukkig wel maar als die mogelijkhei ...
Wij twijfelen tussen een boompje en encapsulatie… vind alleen niet meteen een goed adresje waar dit kan?

25 dagen geleden

Reactie op EMBO

Wij twijfelen tussen een boompje en encapsulatie… vind alleen niet meteen e ...
Mss eens vragen aan je vroedvrouw of ze geen goeie kent? Ik heb er mij niet verdiept aangezien wij dit niet gaan doen.

24 dagen geleden

Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik een bakje met de placenta erin. Ik had echt geen idee wat ik er mee moest. Na een dag heb ik vriendelijk verzocht of ze het alsjeblieft wilde weggooien 🫣 voor deze keer heb ik mij aangemeld als donor!

23 dagen geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik ben van plan m gewoon achter te laten. Naast het planten zijn er ook vro ...
😳 Ik heb niet zoveel trek in het bakken en eten van mijn eigen lichaam 😶 Zie wel leuke ideeën hier en mooie rituelen! Vorige keer gewoon achtergelaten en denk nu ook. Nieuw leven erbij zal onze handen en hoofden helemaal in beslag nemen denk ik zo.