Goedemorgen!!
Helaas zijn ze er bij de 20-weken echo achter gekomen dat mijn placenta heel laag ligt. De echoscopiste daar kon niet goed zien hoe mijn placenta lag ten opzichte van de baarmoedermond (uitgang dus). Daarvoor ben ik van de week bij een gynaecoloog geweest en helaas ligt hij 1 cm over de uitgang heen. Dit zou betekenen dat als hij zo zou blijven ik waarschijnlijk een keizersnede moet krijgen. Maar de kans bestaat dat hij nog optrekt met het groeien van mijn baarmoeder & als hij er minimaal 1cm vanaf komt te liggen kan ik evt wel gewoon vaginaal bevallen onder begeleiding in het ziekenhuis. Ik ben nu 21 weken en bij 30 weken krijg ik een nieuwe echo om te kijken waar mijn placenta ligt.
Nu vroeg ik me af of er hier meiden/vrouwen zijn die dit ook hebben of hebben meegemaakt en of jullie toen in de zwangerschap last hebben gehad van bloedingen? Ik heb namelijk allerlei restricties gekregen van dingen die ik beter niet meer kan doen enz. En heb telkens een soort kriebel in mn buik als ik naar de wc ga, in de hoop maar geen bloedverlies te hebben. Stiekem best vermoeiend en mega spannend.
Liefs,