28 Reacties

2 maanden geleden

Mijn placenta zit ook aan de voorkant. Ben nu 19 weken, ook 1e ! Ik voel nog niks en wacht heeellll ongeduldig af hihihi

2 maanden geleden

Mijn placenta ligt ook voor en voel het sinds week 16/17. En ik heb ook niet de meest platte buik😅

2 maanden geleden

Bij de 2e had ik mijn placenta ook voor en toen voelde ik haar met ongeveer 21 weken voor het eerst.

2 maanden geleden

Tip: Eet iets zoets (chocola) en lig vervolgens 10 min op je rug. Kreeg ik als tip van iemand en het werkt elke weer

2 maanden geleden

Mijn placenta ligt ook voor en dit is mijn derde zwangerschap. En voelde het met 18 weken ben nu 21 weken. Het voelt wel anders als bij de andere 2 zwangerschappen.

2 maanden geleden

Reactie op maanbloem

Mijn placenta ligt ook voor en voel het sinds week 16/17. En ik heb ook ni ...
Ooo wauw! Kan niet wachten!

2 maanden geleden

Ik ben nu 21 weken, placenta voor, en denk nu soms wat te voelen links onderin. Maar omdat het de 1e is heb ik geen idee of dit het dan is 🤣🤷‍♀️ Voelt als af en toe een klein plopje. Steeds op dezelfde plek. Voel het alleen als ik plat op mijn rug lig, in de oefening de vlinder voor mijn heupen.

2 maanden geleden

Hangt ook een beetje af van de baby, bij de eerste zat de placenta ook aan de voorkant, kan op 2 handen tellen hoevaak ik haar gevoeld heb. Bij de tweede nu ook aan de voorkant. 21 weken nu, placenta zit aan de voorkant maar heb al een paar weken het idee dat deze baby het ver zal schoppen in de Martial Art wereld 😮‍💨

2 maanden geleden

Ik voelde het bij 20 weken voor het eerst en toen ook ineens echt heel duidelijk duidelijk. Placenta ligt ook voor maar merk nu met 23 weken voel ik hem wel echt dagelijk bewegen

2 maanden geleden

Reactie op maanbloem

Tip: Eet iets zoets (chocola) en lig vervolgens 10 min op je rug. Kreeg ik ...
Ooooh! Wat bijzonder! Dat ga ik zeker eventjes proberen!

2 maanden geleden

18 weken 3e kindje eerste keer placenta voor

2 maanden geleden

Ik had het bij de eerste ook, daar voelde ik hem met 22 weken voor het eerst. Nu 19+2 van de tweede, ook placenta voor, voel haar ook nog niet.

2 maanden geleden

Placenta voor en eerste kindje. Ik voelde het voor het eerst met 19 weken. Ben nu 21+4 en voel het nu dagelijks. Soort zenuwtrek wat je boven je oog kan hebben, maar dan onderin je buik. Afgelopen zondag heeft mijn man hem voor het eerst gevoeld, maar dat was een toevalstreffer 😂 Daarna heb ik het zelf ook nooit meer aan de buitenkant kunnen voelen

2 maanden geleden

Eerste kindje en ik voelde het met 16+5. Meteen ook voelbaar aan de buitenkant. Vanaf de eerste keer voel ik het meerdere keren per dag. Ik ben wel heel smalletjes, dat helpt denk ik.

2 maanden geleden

Met 18+6 had ik t idee iets echt gevoeld te hebben. Precies wat rensje1989 ook beschrijft. Als een soort spierspasme maar dan minder spastisch. Placenta ligt helemaal voor (bij de 20 weken echo bleek echt van onder tot boven van linksboven naar rechts) de echoscopist zei dat ik de meeste kans maakte om helemaal rechts iets te voelen, maar daar heb ik nog niks gevoeld😅 Vriend heeft al een paar keer geprobeerd te voelen, maar hij voelt nog niks. Ik voel zelf inmiddels ook al wel wat aan de buitenkant. Ben nu precies 21 weken.

2 maanden geleden

Hier ook, ik voel sinds twee weken (zo rond 19 weken) echt regelmatig schoppen. Hiervoor af en toe eens, ik herken het wel omdat het mijn tweede is. Mijn man heeft net vorige week voor het eerst het schoppen gevoeld.

2 maanden geleden

Ik voelde hem voor het eerst met 19+6 ook placenta voor

2 maanden geleden

Ik ben 20+4 en voel nog helemaal niks, uiteraard ook placenta voor.🥺

2 maanden geleden

Ik heb ook de placenta voor en voelde het rond de 18,5 week en ik denk rond 20,5 week ook aan de buitenkant. Ik voel het dagelijks. Voelt voor mij ook een beetje als een kloppend spiertje. Nu zie ik ook aan de buitenkant licht mijn buik af en toe bewegen (ben nu 22 weken). Ik ben wel vrij slank en heb ook nog een bescheiden buikje, dan schijn je het wat eerder te kunnen voelen.

2 maanden geleden

Ik heb mijn placenta ook voor en voelde haar al vanaf 18+3. Daar was ik heeel verbaasd over. Ik voelde al eerder wat plopjes en een beetje alsof m’n darmen aan het rommelen waren dus ik twijfelde of dat wel iets was. Maar met 18+3 voelde ik het heel duidelijk. Vooral als ik een tijdje heel stil op m’n rug lig met m’n handen op m’n buik. Nu voel ik haar elke dag.