384 Reacties

23 dagen geleden

Ik heb al de gehele zwangerschap dat ik maar 3 a 4 uur per nacht slaap. Ik word gigantisch wakker gehouden door de hormonen denk ik, want verder heb ik geen stress of maak ik mij niet ergens druk om. Het is pittig, zeker nu met de laatste loodjes en nog fulltime werken ernaast.

23 dagen geleden

Leuk dat je er eentje geopend hebt. Ik kan niet stoppen met nadenken, vooral met piekeren super vervelend. Juist wanneer ik rust kan nemen ( 2 kleintje slapen door) begint mijn hoofd aan overuren.☹️

23 dagen geleden

Ik moet vaak rond 2u naar het toilet en dan ben ik heel wakker. Tussen 2 en 5 slaap ik dan niet en daarna nog een paar uurtjes want ik heb ook een peutertje die uiterlijk om. 7u wakker wordt. 🤷🏾‍♀️

23 dagen geleden

Niet perse dat ik echt wakker lig.. wel dat ik 86x per nacht er uit moet om te plassen.. 🙄 nee, zonder dollen, ik denk gemiddeld zo'n 5x per nacht er uit maar het loopt steeds op. Vannacht werd ik echt wel 15x wakker, elke keer ook een beetje buikpijn dus ging dan maar plassen maar hoefde dan eigenlijk niet. Heb zo vreselijk slecht geslapen.
Ik lig er op tijd in, rond 20-21 uur en slaap zeker voor 22 u Meestal even wakker rond 3/4 uur om te plassen en meestal slaap ik snel weer door! Soms blijf ik een uur wakker… en meestal rond 6/7 uur wakker en wel voldoende geslapen.

23 dagen geleden

Ja vreselijk.. bij mij komt het vooral door het fysieke ongemak. Ik moet zo'n 4 x plassen s nachts en ik kan niet meer lekker liggen, alles doet pijn, die buik is gewoon te zwaar 😫 heel frustrerend. Ik slaap maximaal 2 uur aan een stuk. Denk dan altijd hoe moet ik nu energie hebben voor de bevalling en kraamtijd, dat wordt zo pittig.. bij mijn eerste kindje had ik dit niet zo erg. Gelukkig nog 2 dagen werken dan verlof, proberen overdag ook maar een beetje te slapen 🤷🏼‍♀️

23 dagen geleden

Vannacht om 3:00u klaar wakker en plafond dienst. Ben maar op de bank gaan liggen. Pff het is elke nacht eerder of vaker. Poeh, vermoeiend! Uiteindelijk wel in slaap gevallen, maar dan weer ZO intense dromen.

23 dagen geleden

Ik slaap nu sinds 2 weken hooguit een uurtje per nacht. En soms nog een halfuurtje overdag. Maar heb ook een longontsteking cadeau gekregen, werkt niet mee😂💀 Ik blijf wakker door het hoesten, krijg amper adem bij het liggen. En zodra ik hoest, plas ik. Dus kan mij heel vaak omkleden snachts🫣 Maar ik heb ook al een paar maanden last van kramp in mijn benen. Ging met magnesium prima, tot ik nu de longontsteking heb. Nu elke nacht ook weer hier last van! En de spierpijn wekt mijn bekkeninstabiliteit ook weer op lijkt het. Ik ben nu heel benieuwd hoe ik de bevalling dadelijk in ga🥲

22 dagen geleden

Sinds een week of 6 zwangerschap geen enkele nacht meer doorgeslapen. Laatste week steeds een mengeling van halverwege de nacht gewoon wakker zijn, slecht makkelijk kunnen draaien, naar toilet, brandend maagzuur, kramp, rusteloze benen en verkoudheid. Deze nacht valt mee, gewoon wakker&verkouden, maar een beetje maagzuur, nog maar 1x naar toilet geweest:) Maar zo wakker😅

22 dagen geleden

Ja ik heb ook regelmatig plafonddienst. Ik lig er r9nd half 10/10uur in. Ik word altijd rond half 1 en half 4/4uur wakker omdat m'n blaas gigantisch op klappen staat. Gelukkig kan ik meestal wel weer doorslapen. Maar ik heb ook al paar keer gehad dat ik gw klaar wakker ben

22 dagen geleden

Ik heb het echt heel wisselend. De ene dag ben ik kapot en heb ik geen dutjes gedaan waardoor ik wel snel in slaap val. De andere dag heb ik gewoon uitgeslapen en als ik dan in de avond wil gaan slapen gaat het al lastiger.. heb vannacht maar gewoon mijn telefoon erbij gepakt ipv het plafond 🤭

22 dagen geleden

Herkenbaar..! Als ik nu wakker lig ‘s nachts ga ik na het plassen (minstens 2x per nacht) ipv ouderwets schaapjes schopjes tellen van de baby (van opstaan/toilet gaan wordt ie altijd wel even actief bij mij). Wel een gezellig momentje en meestal ben ik dan voor de 8 wel weer weg 😴

21 dagen geleden

Nou ik ga zo slapen, ben benieuwd hoe de nacht gaat verlopen 😂😂😂 ik weet jullie te vinden iig 🤪

21 dagen geleden

Reactie op juliasz

Herkenbaar..! Als ik nu wakker lig ‘s nachts ga ik na het plassen (minstens ...
Haha, dit doe ik ook! Hier wordt hij bij mij ook wakker van. Ik merk dat ik het rustgevend vind om zijn schepjes te voelen en helpt wel om weer inslaap te vallen. 🥰 lukt niet altijd maar vaak wel.

21 dagen geleden

En dan je partner die zegt als je naar bed gaat: slaap lekker 😩 vanaf een week of 6 slaap ik al zo gigantisch slecht. Snacht’s klaar wakker. Je lichaam is zich al aan het voorbereiden op gebroken nachten zegt de gynaecoloog dan😂 ik zou een moord plegen om weer eens een paar nachten heeeeerlijk te slapen, nu het nog kan…

21 dagen geleden

Ik heb al een week een maag darm infectie en ben nu bijna 34 weken met voorweeen. Nu maar plaffondienst aan het houden🥹

21 dagen geleden

Reactie op kiim92

Haha, dit doe ik ook! Hier wordt hij bij mij ook wakker van. Ik merk dat ...
Haha nou ik word juist wakker van de bewegingen van de baby, die zijn alles behalve rustgevend! Grappig hoe alles zo verschilt tussen zwangeren..

21 dagen geleden

Reactie op kristab88

Haha nou ik word juist wakker van de bewegingen van de baby, die zijn alles ...
Ik heb het juist afwisselend. Soms begint ze rustig en val ik in slaap en soms gaat ze opeens uit het niets heel hard en ben ik zo weer wakker 😅

21 dagen geleden

Ik ben doodmoe maar zodra ik in m’n bed ga liggen klaarwakker. Als ik geluk heb val ik rond een uur of 3 in slaap en rond 5/6 weer wakker omdat de baby dan gaat feesten. Als ik dan rond een uur of 8 weer in slaap val ga ik enorm intens dromen. Het slapen is echt al sinds begin zwangerschap een drama🫠

21 dagen geleden

Reactie op kristab88

Haha nou ik word juist wakker van de bewegingen van de baby, die zijn alles ...
Tot nu toe heeft hij mij nog niet wakker geschopt, 😂 mss dat de voorliggende placenta als demper dient 😅 Ik voel wel heel veel geduw en geschuifel als ik op m’n zij lig, en dan met mijn hand op mijn zij ga ik tegen zijn voetje wrijven waardoor hij ook hierop reageert. Voelt echt als een “ons” momentje, klinkt mss stom.