11 Reacties
één maand geleden
Reactie op Ymamxx
Dit lijkt mij een goed plan 😊 toevallig hier ook zo. Na de 40 weken strip ...
Nee niet gecheckt. Ze zegt grote kans van wel omdat het m’n 2e is en ik bij mn eerste met 39 weken al 3 cm had. Ook ben ik afgelopen zaterdag slijmprop verloren.
Ze zei ook controle van cm zegt niet heel veel over wanneer je gaat bevallen dus we melden dit meestal pas na strippen.
Jij wel al een idee hoeveel cm ontsluiting je hebt?
één maand geleden
Reactie op Ulysses
Volg!
Voor mij de eerste nu 39+4. Vrijdag weer afspraak bij VK dan verder ...
Snap ik heel goed! Blijft spannend en je hoopt dat je lichaam het gewoon zelf allemaal opstart haha.
Ik vind zelf alleen langer als 41,5 week doorlopen toch wat spannend gezien je placenta natuurlijk ook in werking kan afnemen en ja je bent het natuurlijk dan ook wel echt zat haha
één maand geleden
Reactie op Valerryyx
Snap ik heel goed! Blijft spannend en je hoopt dat je lichaam het gewoon ze ...
Zat ben ik het weken hahal maar ik hoop indd dat het zelf opgang komt maar tot nu toe nog niks geen voortekenen, geen voor/oefen weeën geen harde buiken niks gehad! Gelukkig is de baby wel druk in de buik maar toch!
Wel fijn dat je al een plan heb wij moeten dit nog bespreken met de VK hebben wel al t een en ander gelezen. Maar ik vind de keuze zo moeilijk ook omdat ik niemand ken die dit echt heeft gehad
één maand geleden
Ik zit ook in twijfel. Eerst bevalling kwam zelf wel opgang maar ontsluiting zette niet door vliezen laten breken nja toen werd het medisch omdat mn zoon in het vruchtwater gepoept had. Weeën opwekkers gehad en vacuümpomp. Ik zou me kunnen laten inleiden vanaf nu maar ik wacht denk ik af tot aanstaande maandag als ik niet al bevallen ben laat ik me strippen mocht dat ook niet lukken inleiden want het word toch echt zwaar heb er nog 3 rondlopen namelijk
één maand geleden
Ik ben heel nieuwsgierig, wat is de reden dat de verloskundige zo vlug na het overgaan van de 40 weken al (meerdere) strip pogingen incalculeert? Ik dacht dat wetenschappelijk was aangetoond dat strippen pas na de 41 weken effect heeft :)?
Eerlijk gezegd zou ik er zelf een beetje zenuwachtig van worden als mijn verloskundige met zulke voorstellen zou komen. Ik zou een gevoel van 'haast' krijgen (terwijl ontspanning & veiligheid key voorwaarden zijn om te gaan bevallen), terwijl je baby en lichaam heel goed weet wanneer het tijd mag zijn?
Mijn 'plan';
- Voorbereidende acupunctuur wekelijks vanaf week 36.
- Vanaf 41 weken optie op acupunctuur beval behandeling.
Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op enige interventie wanneer de kleine nog goed zit (voldoende vruchtwater, navelstreng werkt goed, placenta doet het goed, ctg is prima) :). Laat de natuur maar haar gang gaan. Als een van die dingen wel in 'gevaar' komen wil ik in goed overleg kijken wat passende vervolgstappen zijn.
één maand geleden
Ik zou eerlijk gezegd zenuwachtig worden als mijn verloskundige zo vroeg het hierover wil hebben.
Ik ben nu bezig met acupunctuur elke week en wil sws afwachten tot na week 41 met strippen en met 42 inleiden, zolang de controles natuurlijk goed blijven.
Bij m’n eerste kindje werd ik ook ingeleid met 42 weken en kreeg daar aardig van complicaties van, dus wil de natuur weer de tijd geven.
één maand geleden
Reactie op Mamatobe204
Ik zou eerlijk gezegd zenuwachtig worden als mijn verloskundige zo vroeg he ...
Verloskundige vroeg er bij mij vooral naar omdat ik aangaf er wel beetje klaar mee te zijn. Mentaal ben ik sterk maar kom bijna niet meer voorruit en lichamelijk is het wel heftig nu.
Het is natuurlijk vooral een gesprekje om te bekijken van wat zou ik fijn vinden en willen en wat is hierin mogelijk.
Strippen doen ze bij mijn praktijk vanaf 40-41 weken afhankelijk of het je eerste of 2e zwangerschap is en of je het überhaupt wil natuurlijk.
Nu gaf ze aan dat strippen meestal maar bij 1 op de 6 vrouwen het echt in gang zet. Het is natuurlijk ook geen magie haha. En het is natuurlijk goed als iedereen z’n grens qua wanneer inleiden elders legt. Voor mij was er ook een twijfel tussen 41,5 en 42 weken. Misschien dat ik mn mening tegen die tijd nog bijstel al alles oke gaat met mij en baby.