Hi!
Ik ben nu 39+1 weken zwanger en had zojuist een afspraak bij de verloskundige. Ze wilde hier ook direct bespreken want ik wil qua strippen en inleiden mocht de baby zich niet vanzelf melden.
Bij mijn zoon ben ik met 39+1 ingeleid gezien een extreeem lage bloeddruk en veel flauwvallen.
Nu heb ik hier gelukkig deze zwangerschap geen last van en omdat ik het inleiden als best heftig heb ervaren hoop ik nu een “natuurlijke” bevalling te kunnen mogen ervaren.
Het lijkt mij heel bijzonder als de bevalling natuurlijk begint en ik meer op eigen kracht kan doen. Bij de inleiding kreeg ik gelijk een weeenstorm waardoor ik heel snel om een ruggenprik vroeg. Niks mis mee natuurlijk, maar nu hoop ik op een andere bevalling, ennn indien nodig ga ik dan natuurlijk alsnog voor een ruggenprik of andere pijnstilling.
Voor nu heb ik afgesproken dat ik met 40+1 en zo nodig met 40+3 en 41 weken gestript wordt. Mocht dit niks uithalen wordt ik met 41+3 ingeleid.
Hoe denken jullie hier over en waarom? Ik hoop natuurlijk dat de baby zich deze week meld en dit hele plan van tafel kan maar hoor graag wat andere mama’s (to be) voor plan zouden hebben.
🩷💙