19 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Reese
Hoi, ik zou bij medische klachten toch altijd even de verloskundige of huis ...
Geen ijzertekort maar dat was 4 weken geleden en nooit migraine gehad…
6 maanden geleden
Ik heb ook veel last van hoofdpijn. Ben nu 15 weken, maar is zeker al een week of 6-7. Ik sta er in de ochtend mee op en gedurende de dag wordt het steeds erger. Vaak lukt het me niet om ‘s avonds nog televisie te kijken. Mijn verloskundige geeft aan dat dit gerelateerd kan zijn aan spanning en dat het geen kwaad kan. Als het ondraaglijk wordt mag ik paracetamol slikken, al ben ik daar zelf wat terughoudend mee. Even contact opnemen met je verloskundige lijkt me het beste!
6 maanden geleden
Ik ben ook 15 weken en heb ook geregeld last van zware hoofdpijn.. verloskundige zei dat het door de hormoonschommelingen kon komen. Als ik het écht niet meer red neem ik terughoudend wat paracetamol. Ik zou zeker even bellen voor wat advies!
6 maanden geleden
Ik ben nu 15+6, afgelopen periode erg misselijk geweest. Nu extreem moe, vitamine D tekort dus daar slik ik supplementen voor. Als ik niet toegeef aan de vermoeidheid, dan heb ik in de avond ook vreselijk hoofdpijn! Kan dan niks verdragen, lijkt op migraine. Dat had ik ook tijdens mijn menstruatie..... vervelend is het wel!
Als ik jou was, even testen of het vermoeidheid kan zijn door eens extra een powernap te doen overdag. En de verloskundige bellen voor advies.
6 maanden geleden
Reactie op kel1987
Ben je toevallig al getest op diabetes?
Ik zal toch gezien de veranderende ...
Nee nog niet maar staat wel op de planning!
5 maanden geleden
Ik ben 14+5 en sinds 3 dagen ook last van hoofdpijn. Achter m’n ogen. Ook erg duizelig. De verloskundige gaf aan dat het erbij hoort en dat ik paracetamol mag gebruiken. Dat verlicht wel eventjes. Maar net ook enorm overgegeven.. ik dacht dat het tweede trimester beter zou worden, nadat ik enorm veel klachten had het eerste trimester. Nu voelt het alsof ik weer nieuwe klachten kan afvinken 🥲 Kan tot nu toe nog weinig genieten van de zwangerschap en dat maakt me verdrietig. Wel blij met dit forum. Voel ik me niet alleen ❤️
5 maanden geleden
Jaa ik herken het.. heb het nu 3 dagen.. heel vervelend. Wil zo weinig mogelijk paracetamol innemen maar daar ontkom ik nu niet aan..
5 maanden geleden
Reactie op Babytjenovember
Jaa ik herken het.. heb het nu 3 dagen.. heel vervelend. Wil zo weinig moge ...
Ja dat had ik ook met de paracetamol, maar mijn verloskundige verzekerde me ervan dat ik er Max 6 kan nemen op een dag en dan 2 per keer. En dat is, naast slapen, het enige wat nu helpt. Hoeveel weken zit jij op? Sterkte gewenst! In mijn zwangerschapsgroep vanuit de verloskundigenpraktijk zeggen alle dames dat het na week 16/17 echt beter moet gaan. Dus daar probeer ik me aan vast te houden 😇
5 maanden geleden
Reactie op gigi3601
Ja dat had ik ook met de paracetamol, maar mijn verloskundige verzekerde me ...
Bedankt voor je reactie. Ik heb 2 per dag genomen 3 dagen lang.. Ik ben nu 17 weken, het is al over gelukkig en bij jou?
5 maanden geleden
Reactie op Babytjenovember
Bedankt voor je reactie. Ik heb 2 per dag genomen 3 dagen lang.. Ik ben nu ...
Wat fijn dat het over is. Ik zit soms op 6 paracetamol per dag. Dat is wat de verloskundige zei wat ik maximaal mocht innemen. Ik had gisteren gelukkig een goede dag. Dus hopelijk ben ik er ook overheen!