Goedemorgen dames,
ik heb een vraagje over de POP poli. Door de verloskundige en mijn eigen psycholoog doorverwezen naar de pop poli, helaas was er in ons eigen ziekenhuis pas plek in oktober en in een ander ziekenhuis mag ik niet behandeld worden omdat ik niet uit hun werkgebied kom. Daarom ben ik nu doorgestuurd naar een psychiater in het ziekenhuis. Over het algemeen doet deze psychiater ook vrouwen van de pop poli begeleiden.
Toch heb ik niet het gevoel dat ik op m’n plek zit. Ik heb nu twee intakegesprekken gehad waarbij er heel erg gegraven is in m’n verleden en er verder eigenlijk niets mee gedaan wordt, behalve dat ik nu deze week 1 of 2 keer medicatie moet proberen zodat ik goed kan slapen. Maar slapen gaat al prima. Ik zou graag willen dat ze mij helpen met de problemen die ik ervaar rond de zwangerschap, de naderende geboorte en daarna.
Ik vroeg mij af of ik wel een reëel beeld heb van de POP poli of dat dit er misschien allemaal bij hoort? Ik had verwacht dat ze veel meer zouden ingaan op het nu, zodat ik er ook nu iets mee kan.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Liefs van een onzekere moeder to be 😘