2 Reacties
één maand geleden
Hier inmiddels een 5 dagen oude dochter. Ik merk eindelijk dat ik wat meer energie krijg! Wel heb ik een tweedegraads ruptuur wat soms nogal trekt. Maar het herstel gaat gelukkig goed! Ook de borstvoeding komt langzaam aan op gang. Omdat onze dochter klein was met de geboorte krijgt ze daarnaast ook kunstvoeding. In de nacht is dat best een dingetje. Korte nachten 😅. Maar ons meisje huilt amper. Soms moeten wij nog even zoeken om elkaar te begrijpen. En tot slot: onze kraamzorg is geweldig! Ga haar echt missen straks. Van mij mag ze blijven 😂
één maand geleden
Hier ook een 5 dagen oud zoontje. Bevalling ging zoveel beter en anders dan de vorige keer. Wel begaf helaas toch mijn bekken het en had ik rug weeën. Maar binnen 13 minuten van 7 cm naar hij is geboren was wel een opluchting.
Ook een tweede graads ruptuur maar precies over mijn oude litteken en de hechtingen zitten netjes. Sinds gisteren kom ik steeds meer uit bed (bedrust ivm BI) en ben ik zelfs even bekenden geweest. Lopen en bukken gaat nog mwa mwa maar steeds beter.
Kraamzorg doet wat ze moet doen, is.heel lief maar erg langzaam dus ben ik blij als ik weer alles zelf kan.
Zoontje is heel rustig en tevreden. Voel mijzelf kraakhelder in mijn hoofd en ben benieuwd of de kraamtranen nog komen. Wel merk ik dat ik een soort rouwig ben als dit echt mijn laatste zou zijn, mijn man wilt het liefst 2 kids. Dus ik snuif deze periode echt op en ik zeg ook steeds tegen mij man: zou toch jammer zijn als dit de laatste is... Kijk die voetjes, ruik die haartjes 😍
Ik hoop wel dat het nog wat mooier hersteld down under... Staat nu zo wijd en groot... 🥲🥲 Kraamzorg en verlos zeiden dat ze niks geks zien en dat het een normale post partum is. Daar vertrouwen we dan maar op haha.