12 Reacties
één maand geleden
-adressen voor Geboortekaartjes -koffie/thee beschuit met muisjes ruim op voorraad - kleinigheidje als bedankje voor kraamzorg vast regelen -allen babykleding en lakentjes wassen enzo -mijn eigen kleding compleet uitzoeken, lekkere outfits voor na bevalling regelen. -sinterklaascadeaus inslaan voor mijn zoontje -gezonde lekkere maaltijd planning voor na zwangerschap (back in shape maar tijdens borstvoeding, uitzoeken via voedingcentrum) - versiering voor het huis inslaan, hoera kindje geboren slingers enzo.
één maand geleden
Onze voorbereidingen:
- elke avond dubbele porties koken en 1 invriezen
- alle kasten uitgezocht en winterklaar (ook voldoende kleding voor onze peuter)
- achterstallige onderhoud wegwerken in het huishouden (Ik krijg hulp van familie) zodat we de laatste weken alleen nog hoeven bij te houden en geen grote projecten hoeven te starten.
- bedjes opmaken
- kolf uitkoken en zorgen voor tubetje tepelzalf
- mapje maken met daarin alle papieren met de geboort met voorin het geboorteplan en de papieren voor de kraamzorg (vond ik de eerste bevalling megahandig) want je partner heeft alles bij elkaar en als iemand anders iets moet weten is het mapje geven tijdens weeën voldoende.
- heel veel dutje waar mogelijk.
- op handige plekjes in huis luiers klaarleggen en spuugdoekjes zodat je die boven en beneden bij de hand hebt indien nodig.
Maar bovenal, hoe vermoeiend soms ook, heeeeeeeeel erg genieten van deze laatste weken en vooral elke seconde in me opnemen. Want misschien is dit wel onze laatste keer ❤️
één maand geleden
Reactie op Guusje2
Onze voorbereidingen:
- elke avond dubbele porties koken en 1 invriezen
- ...
wat een goede punten! thx! oa kolf uitkoken en kasten winterklaar maken. ik moet mn kolf nog zoeken 🙈
één maand geleden
Reactie op LauraHaa
-adressen voor Geboortekaartjes -koffie/thee beschuit met muisjes ruim op v ...
heb hier ook een peuter rondlopen. sinterklaascadeautjes…slim!
één maand geleden
Het is mijn 1e dus ik weet het ook nog niet zo goed en laat alles maar een beetje op me af komen en zie het wel maar toch nog een paar mini voorbereidingen;
- nog food boodschappen zoveel mogelijk inslaan en flinke voorraad hebben, denk aan toiletpapier papier, schoonmaak artikelen, douche artikel enz. Maar ook bijv. Potten pindakaas en andere langhoudbare etenswaren die wij veel eten. Dit zodat als er boodschappen gedaan moeten worden dit wat minder is dan anders.
- alles babykleding en beddengoed is gewassen en ligt netjes in de commode.
- proberen om wat eten in te vriezen, al vind ik dit altijd lastig.
- zoveel mogelijk grote schoonmaak klussen afronden en andere klussen zoals bijv. een plankje ophangen.
Ik denk dat dat het wel was..
Oohja ik heb nog een afbeelding met wensen erop gemaakt voor als we aan bezoek toe zijn.
Verder zien we het wel, ik heb ook kraamhulp erbij.
één maand geleden
Reactie op Mennos9
Wat voor papieren voor de kraamzorg zijn dit dan? 🤔
Ik heb dit vorige keer ...
In dit mapje zit:
- geboorteplan
- vochtlijst (flessen plus luiers om op te schrijven)
- de eerste nacht
- bel overzicht wanneer wel en niet bellen
- oefeningen hypnobirthing
- belangrijke telefoonnummers
- overzichtje verzekering
* sinterklaascadeas inslaan! Wat een topidee!!!!
één maand geleden
-oppas en nood oppas voor onze zoon+sint maarten begeleiding geregeld mocht dat nodig zijn plus lichtje gecheckt lampion maken ze op de psz.
-Sinterklaas cadeaus en schoen cadeaus hebben wij al helemaal binnen. Plus wat lekkers besteld bij de bakker voor tijdens de viering.
-vriezer bijna vol met maaltijden en slowcooker dumpzakken incl instructie daarop geschreven.
-voorraadkasten zijn gevuld incl de vriezer met vlees van de Turkse slager. Mijn partner wil daar nooit heen omdat het te druk is. Maar ik vind dat supermarkt vlees veel te duur en niet te eten. Muisjes en slagroom ingeslagen alleen cake nog bakken.
-geboortekaartjes adresstickers ga ik volgende week nog uitprinten. Geboortebord en versiering is al in huis word opgehangen door de oppas in huis voor onze zoon.
-mapje papieren en telefoonnummers wat te bellen na de bevalling klaar leggen. O.a de zorgverzekering geboorte melden, de gewone verzekering waaronder de aansprakelijkheid en niet leuk maar wel belangrijk mijn begrafenis verzekering waar ook deze zoon tot 18 jaar meeverzekerd is mits je hem dus aanmeld. Incl ook papieren nodig bij de aangifte waaronder de erkenning papieren. Dit alles moet mee in de koffer ivm keizersnede.
-dit weekend de ziekenhuiskoffer inpakken, nood tas van onze zoon staat al klaar.
-vandaag nog 2 baby wasjes draaien dan kan alles in de kast.
-dit weekend de box beneden opzetten, de auto wassen en schoonmaken en de maxi cosi installeren (die waren we vorige keer vergeten mee te nemen 😅)
-mijn waarschuwing bord voor op de deuren printen en lamineren. Voor in het ziekenhuis op de deur en thuis voor degene die komen met controles aan huis of bezoek. Handen wassen (Geen handenalcohol ivm mijn geuren allergie). Geen parfum dragen bij mij. Geen sigaretten rookgeur bij je hebben. Geen verkoudheid of hoesten hebben. Kijken doe je met je ogen niet met je handen. Hopelijk blijft deze keer een zware astma aanval die overgaat in een longontsteking me zo bespaard na de bevalling.
-prenataal kolven starten, kolf is ondertussen nagekeken/onderdelen vervangen alleen nog uitkoken.
-griepvaccin halen in het ziekenhuis volgende week.
-Cadeaus inpakken en in de koffer. Onze zoon heeft een knuffel uitgezocht voor zijn broertje die mag hij geven na de geboorte. En wij hebben 2 kleine cadeautjes voor hem gekocht die hij krijgt uit naam van zijn broertje bij de eerste kennismaking.
-extra schoonmaakhulp is geregeld nu en na tijd. (Ik heb ernstig allergisch astma en krijg een keizersnede vorige keer trok mijn partner dat niet met de zorg voor mij samen en nu is onze peuter er ook nog).
-alle kledingkasten zijn uitgezocht en nagekeken met kleding. Ik kan de stapels zwangerschap en gewone kleding zo omruilen. Vorige keer paste ik alles na een week weer. En ook nu ben ik straks na de keizersnede lichter als ervoor. Of dat moet komende 3 weken ineens heel erg uit de hand lopen. Liep ik toen dagen met te grote onderbroeken die afzakten omdat mijn partner alles achter de opgeborgen kerstspullen had gelegd op zolder in een doos en hij niet meer wist welke 😅. Dat gebeurd nu niet weer 😂
één maand geleden
Wat ik al las; qua eten makkelijke dingen inslaan zoals bonen en pindakaas potten.
Vluchttas inpakken en babykamer dit weekend afronden.
Digitale babykaart afronden.
En wat ook al vaak vermeld werd een lijstje met wensen rondom kraambezoek maken.
Dat was het denk ik wel voor nu 🤭
één maand geleden
- enveloppen bestellen en adressen alvast opschrijven + postzegels
- zakjes met appelstroop of natte kraamverbanden alvast in de vriezer
- zo veel mogelijk dutjes doen, ik vind ze echt heerlijk. Hier 1e kindje dus heb alle tijd haha
- eventueel flesjes uitkoken, in ieder geval 1 voor het geval van bijvoeden bij borstvoeding
- partner het nummer van de verloskundige en/of kraamzorg in zijn telefoon laten zetten
één maand geleden
Ik ben maandag 38 weken zwanger en ben zo goed als klaar nu.
- geboortebord is binnen
- enveloppen met sticker en postzegels geplakt zodat na de geboorte alleen het kaartje erin hoeft.
- m’n huis is aan kant en ik hoef het nu alleen maar bij te houden
- heb 2 soorten soep ingevroren en spaghetti saus
- voorraadkast aangevuld
- sinterklaascadeau’s zijn ingeslagen voor zowel schoen als 05-12.
- babykamer en wasjes zijn klaar
- vluchtkoffer staat klaar
- boekje met bevalplan en telefoonnummers zit in de vluchttas en m’n vriend heeft deze nummers ook in z’n telefoon opgeslagen
- heb inmiddels 15ml colostrum gekolfd en per spuitje 1ml ingevroren. Ik ga gewoon door met 1-2 ml per dag kolven en vries dit in tot aan bevalling.
één maand geleden
Wij hebben veel gedaan maar nog niet alles.
-maaltijden zijn ingevroren net als een bone broth basis. Hoef allen de groente er doorheen te doen en mixer er eventueel doorheen.
-voorraad kast is aangevuld
-het huis is helemaal schoon, alleen een kwestie van bijhouden
-de babywas is volledig weg gewerkt
-de cosleeperen wieg staan klaar
-de vluchttas van de baby is al ingepakt, die van mezelf doe ik dit weekend en uiterlijk maandag.
-we moeten het autozitje en Commode nog steeds binnen krijgen dus alles staat klaar maar het is even afwachten. De babykamer is dus nog niet af.
-geboortekaartje is al ontworpen, alleen nog wachten op de geboorte om hem te bestellen en uit te sturen. Moet nog adressen verzamelen.
-vaccinaties zijn gehaald
gehaald
-de kolf enzo moeten nog uitgekookt worden.
-al het papierwerk is geregeld en het dossier ligt al klaar.