22 Reacties
één maand geleden
- Kamille voor kamillebadjes/om jezelf schoon mee te spoelen
- extra kraamverband (heb 2 extra pakken)
- ik heb alvast borstvoedinghemdjes en Bh (gewoon zo'n topje)
- zakjes stroop in de vriezer voor moment van stuwing
- klein pittenzakje voor de boobies en buikje van de kleine bij krampjes (warmies of kipkep bv)
- (gezonde) snacks invriezen (brownies kun je bv gezond maken) voor in de nacht/tijdens borstvoeding. Vriendin van ons zei dat ze in de dagen na de bevalling mega honger had, overdag én snachts
één maand geleden
Een bidon o.i.d waarmee je kunt spoelen tijdens het plassen is echt een must have. Idd kun je daar ook kamillethee bij doen!
Verder zien we het allemaal wel. Het is onze tweede en als er wat nodig is dan hebben we het zo in huis:)
één maand geleden
Wat ik echt ideaal vond is de ‘incontinentie pants’ van de kruitvat, te krijgen in zwart of wit, zijn broekjes. Die trek je uit en gooi je weg en zo weer nieuwe aan, geen gezeur met doorlekken of broeiend dik kraamverband in je je onderbroek🫣
Ook een peribottle/fles een aanrader om daar beneden te spoelen tijdens plassen.
één maand geleden
Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik vrijwel niks in huis gehaald of voorbereid voor mijn doos zeg maar. Ik heb daar ook weinig tot geen last van gehad. Wel had ik kotex maandverbanden gehaald. Zodra ik minder begon met bloeden gebruikte ik die. Zitten comfortabeler dan die dikke kraamverbanden.
Wat ik wel veel had aangeschaft waren lekkere pyjama’s/ huispakken. En die ga ik nu weer aanschaffen.
Bij mijn jongste gaf ik borstvoeding en vond ik van die pyjama jurken met lange mouw en knopen ideaal. Zo had ik het in de nacht niet koud door blote armen. En kon ik precies alleen mijn tiet eruit wippen zeg maar. Mijn jongste is ook van november!
één maand geleden
Veel tips! Bedankt voor jullie reacties. Maakt kamille het minder pijnlijk ofzo?
één maand geleden
Reactie op mermaidmommy
Veel tips! Bedankt voor jullie reacties. Maakt kamille het minder pijnlijk ...
Kamille werkt ontstekingsremmend en desinfecterend. Als je een ontstoken oog hebt is spoelen met kamillethee ook echt een aanrader:)
Ik kreeg advies om ermee te badderen wegens een onrustige knipwond en ermee te spoelen.
Kotex zwart ga ik eens voor spieken!
één maand geleden
De kamille, peribottle en warm-kou compressen staan voor nu op mijn lijst. Kotex maandverband haal ik misschien ook nog 🤭
Iig bedankt voor alle reacties en tips.
één maand geleden
Reactie op L0123
Eerste kindje hier, maar ik heb begrepen dat het bij borstvoeding fijn is o ...
Zal de tepelzalf er dan ook op zetten, bedankt voor de tip 😁
één maand geleden
Hallotjes,
Ik zou iedereen willen adviseren om toch een extra pak “kraamverband” in huis te halen ipv maandverband.🩸 De kraamverband bevat namelijk minder plastic en is ook zachter. Voornamelijk met plastic wil je natuurlijk uitkijken zo dicht bij een wond waar het lekker kan broeien. Tevens neemt kraamverband meer vocht en bloedstolsels op wat erg prettig is. De eerste twee dagen ben je makkelijk door 1 verpakking heen dus de aankoop is zeker niet overbodig.🙃
één maand geleden
Wat voor mij een echte musthave is, is de vagina douche. Niet voor inwendig gebruik, maar om te spoelen op de wc. Het is er 1 met een kromme hals zodat je overal lekker makkelijk bij kan. Vullen met lauw water en na het plassen ff lekker schoon maken. Scheelt me trappen lopen voor een douche.
één maand geleden
Reactie op Monica36
Hallotjes,
Ik zou iedereen willen adviseren om toch een extra pak “kraamve ...
Die kotex wat eerder aangehaald werd is ook zonder plastic e.d. en net zo dik als de kleinere kraamverbanden in mijn kraampakket.
Overigens heb ik vorige keer maar 1 pak kraamverband totaal gebruikt, voordat ik weer overstapte op mijn normale wasbaar maandverband. Maar dat pak wat je dan over hebt kun je uiteraard wel weer doneren en iemand anders blij mee maken 😊
één maand geleden
Reactie op mermaidmommy
Zal de tepelzalf er dan ook op zetten, bedankt voor de tip 😁
Tepelzalf is fijn, maar zilveren tepelhoedjes zijn voor mij echt een musthave! Ze gaan kloven en irritatie tegen en helpen ook tegen infecties (voorkomen spruw) moet je maar eens opzoeken! Echt een tepel-life-safer na vorige bevalling.
Wel gelijk die tepelhoedjes gebruiken en niet wachten totdat je kloven hebt
één maand geleden
Yep yep goede tips allemaal! Bij tepelzalf even goed kijken of je baby het binnen mag krijgen of dat je het elke keer eraf moet halen. Dat laatste leek me erg irritant, ik had de eerste keer niets in huis en de kraamzorg had bij de supermarkt kokosolie voor me gehaald voor mijn tepels. Werkte prima en is ook lekker hydraterend voor de huid. We smeren de kleine er nog steeds lekker mee in 😊
één maand geleden
Borstkompressen die je kan opwarmen!! Geeft mij zoveel rust tijdens de voedingen! En een peri bottle. Echt een uitkomst na de bevalling. Verder voldoende voedingbehas. Heb er extra bijbesteld inmiddels. Mega veel super plus maandverband (na een paar dagen heb je die kraammatrassen niet meer nodig). En eten in huis wat je met 1 hand kan eten. Al tig keer al voedend gegeten 😂