12 Reacties

één dag geleden

Er zijn in deze groep al een aantal topics geopend hierover! Het is heel normaal om de eerste dagen geen resultaat te hebben, sommige zien nooit effect tijdens de zwangerschap. Geen zorgen, dit zegt namelijk NIKS over je productie straks. Wat kan helpen; zoek een filmpje op voor de juiste techniek, wellicht valt daar nog winst te behalen. Zorg dat je borsten warm zijn, bijvoorbeeld na een lekkere warme douche of warm ze op met een kruikje.

één dag geleden

Hi! Ik kolf zelf ook prenataal en had wel al als ik in m’n borst kneep dat ik wat melk zag. Bij mijn eerste was dit ook zo. Probeer het is na het douchen als je borsten goed warm zijn en er zijn massage technieken op internet te vinden om je borstel er iets meer op voor te bereiden. Maak je vooral nog niet teveel zorgen want het is nog vroeg en bij sommige vrouwen komt het pas op gang na de bevalling

één dag geleden

ik ben zelf met 35 en 4 dagen bevallen. ik heb echt 4 dagen om de 3 uur gekolf kwam niets uit. was heel erg teleurgesteld maar de 5 de kreeg ik wel melk en nu loop het soepel wil hier mee zeggen het kom niet van zelf je moet echt opwekken.

20 uur geleden

Bij mij heeft het vorige keer 3 dagen geduurd voordat er iets uit kwam. Dus niet te druk maken en geduld hebben ;)

5 uur geleden

Doen jullie wat met deze melk of is het meer om de boel alvast op gang te krijgen?

4 uur geleden

Reactie op beau72639

Doen jullie wat met deze melk of is het meer om de boel alvast op gang te k ...
Ik heb m’n vriezer volliggen met spuitjes van 1 ml. Mocht ik ze niet nodig hebben kan ik ze altijd nog weg doen.

3 uur geleden

Reactie op beau72639

Doen jullie wat met deze melk of is het meer om de boel alvast op gang te k ...
Deze melk kan bijvoorbeeld nuttig zijn om bijvoeden met kunstvoeding te voorkomen. Als je bijvoorbeeld een groot kindje hebt, zelf zwangerschapsdiabetes hebt of een langere herstelperiode verwacht waardoor dat je wellicht niet zelf in staat bent om direct live met de borst te kunnen voeden. Daarnaast kan je de colostrum, zo heet de melk die je nu kolft, gebruiken om door moedermelk te doen als je kindje bijvoorbeeld een virusje heeft of wat ziek is. Bij mijn eerste zwangerschap had ik diabetes en dus kans dat de baby bijvoeding nodig had. Daarom had ik wat gekolfd vooraf. Uiteindelijk had ze het voor de diabetes niet nodig maar mijn dochtertje had in het vruchtwater gepoept en was daardoor erg misselijk. Zij gaf de eerste dagen veel over en mijn borsten hadden na een half uur nog geen nieuwe melk gemaakt en zij was boos want wilde dan drinken. Wij gebruikte dan de colostrum in combinatie met fingerfeeding om haar tevreden te houden. Op deze manier konden we ook haar gewicht wat onder controle houden omdat ze afviel door het overgeven. Ik was toen blij dat we geen kunstvoeding hoefde te pakken. Ik ben nu zwanger van de tweede en lekte al best wel wat melk in de nacht of na het douchen. Ik heb nu gekozen om te kolven omdat ik ondervonden heb dat de melk hebben nooit kwaad kan. Het zegt helaas niks over de kans van slagen van borstvoeding. Echter heb je dus wel kans dat je met colostrum kunt overbruggen als je productie niet gelijk goed genoeg is!

3 uur geleden

Reactie op Valerryyx

Ik heb m’n vriezer volliggen met spuitjes van 1 ml. Mocht ik ze niet nodig ...
Niet weg doen hoor! Bewaren. Verkoudheid en dan in het neusje. Ontstoken oogje dan in het oogje. Kapotte billen in het badje. Waterpokken en dat soort prut gewoon opsmeren. Is natuurlijke antibiotica wat je weggooit dan 😉

3 uur geleden

Goed diep zuchten wil goed helpen mocht er inderdaad colostrum/ melk zijn.

één uur geleden

Reactie op Krisje5

Deze melk kan bijvoorbeeld nuttig zijn om bijvoeden met kunstvoeding te vo ...
Oké bedankt voor de uitleg!!

één uur geleden

Reactie op Miloutje

Niet weg doen hoor! Bewaren. Verkoudheid en dan in het neusje. Ontstoken oo ...
Haha ja iknow maar ik bouw als het goed is ook weer een voorraad op straks als ik eenmaal ga kolven en dan gebruik ik na een tijdje liever de “versere” melk hiervoor ipv de spuitjes die er dan al een poosje liggen

27 minuten geleden

Reactie op Miloutje

Niet weg doen hoor! Bewaren. Verkoudheid en dan in het neusje. Ontstoken oo ...
Oh wow!