8 Reacties

één maand geleden

Even schrikken inderdaad. Wij hadden dit bij onze oudste. Ik weet niet meer precies hoe klein hij was, maar in ieder geval onder de 5. Bij de medische echo zei de gynaecoloog zei al snel dat het er verder goed/normaal uit zag. En dat het waarschijnlijk gewoon bij haar hoorde. Ik heb zelf ook een kleiner hoofd dus was ook niet heel gek. Een paar weken later was er weer een controle en toen het hoofdje gewoon mee groeide, was het verder allemaal goed. Inmiddels bijna vier en kerngezond. Ik hoop dat het bij jou ook allemaal goed mag zijn. Wanneer heb je de echo?

één maand geleden

Jeetje wat schrikken zeg. Ik heb het zelf niet meegemaakt maar heel veel sterkte. ❤️

één maand geleden

Mijn baby heeft een ‘te groot’ hoofd. Extra controle: alsnog te groot. Maar het is allemaal relatief en genetisch… hoop voor je dat je snel geruststelling krijgt.

één maand geleden

De echoscopiste vond het hoofdje van ons meisje ook te klein. Drie dagen later zaten we in het ziekenhuis. De gynaecoloog heeft alles gecheckt maar de hersenen zelf waren prima. Hij zei: de omtrek is niet zo spannend, het gaat erom wat erin zit. Deze week nog een echo gehad maar het hoofdje groeit prima mee. De gynaecoloog zegt dat het vaak erfelijk is als ouders ook niet zo’n groot hoofd hebben. Ik zou je geen zorgen maken.

één maand geleden

Bij ons kindje is het hoofdje ook klein in verhouding. Dit was bij mijn zoontje ook al en die is nu bijna 1. De meting van zijn hoofd is nog steeds kleiner als gemiddeld, maar groeit wel gewoon in zijn eigen lijn. Mijn man en ik hebben ook beiden een kleiner hoofd. Heb je zelf of je man misschien ook een wat kleiner hoofd?

één maand geleden

Ons zoontje had p3, dwz dat er 97 kindjes van de 100 kindjes een groter hoofd hadden en 2 een kleiner. Vanaf dat moment zijn we medisch geworden, ons kindje was klein bij de geboorte maar is nu echt niks meer van te zien of te merken. Ik snap dat je gerust stellen op dit moment toch niet echt werkt want je wilt gewoon zeker zijn dat het goed gaat met je kindje, maar bij ons 1e kindje was er uiteindelijk niks aan de hand.

één maand geleden

Mijn oudste had bij de 20 weken echo een te klein hoofd. Ver onder de 0 grens. Ik heb het hele circus in Maastricht meegegemaakt. Bloedafname, punctie, ben in de MRI geweest, DNA onderzoek gehad. Alles om erachter te komen of het een heftige afwijking betrof of gewoon genetisch een kleine omtrek. Gelukkig bleek het laatste het geval. De groeiecho's lieten zien dat ze doorgroeide op haar eigen curve. Alles wat erin hoorde te zitten was aanwezig. Maar ik kan je vertellen het waren 4 heftige en onzekere weken voor ons. Mocht je meer willen weten van onze ervaring laat het vooral weten.

één maand geleden

Reactie op DC1991

Mijn oudste had bij de 20 weken echo een te klein hoofd. Ver onder de 0 gre ...
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd want precies wat jij zegt is nu bij mij ook het geval ..