18 Reacties

5 maanden geleden

Nee je mag niet in achtbanen als je zwanger bent

5 maanden geleden

Ik zou zelf alleen in de wat rustigere attracties gaan. Met achtbanen word je toch best veel heen en weer geschud, lijkt mij persoonlijk niet zo prettig 😅

5 maanden geleden

Hahaja ik ga ook as dinsdag met 16 weken, bereid me erop voor dat ik nergens in kan, alleen de rustigere attracties. Maar lees graag ff mee, want heb eigenlijk wel zin in een rondje in de baron 🤣

5 maanden geleden

Zo'n beugel op je zwangere buik lijkt me niet echt prettig ook..

5 maanden geleden

Efteling heeft laatst een lijst gemaakt voor zwangere vrouwen waar ze wel in konden wat ik toen ergens voorbij zag komen

5 maanden geleden

Een beetje wazige foto volgens mij maar het eerste symbool staat voor de zwangere vrouw. In die attracties mag je niet.

5 maanden geleden

Gelukkig is de Efteling niet alleen maar achtbanen, denk dat je je alsnog kan vermaken hoor 😉

5 maanden geleden

Even het lijstje van de Efteling lezen! Ik was met 12 weken in de Efteling en heb alleen de rustige attracties mogen doen. Maar was nog steeds heel gezellig!

5 maanden geleden

Ik was met 8 weken naar de Efteling voor mijn vrijgezellen. Toen ook navraag gedaan.. het afraden van zwangeren in een achtbaan heeft vaker te maken met het feit dat de beugel dan niet meer veilig dichtkan of dat je over kop gaat.. Bij bv die vliegende Hollander staat geen verbod op zwangere vrouwen, beugel gaat alleen op je benen en het is geen extreme snelle achtbaan. De vogelrock heb ik toen ook gedaan. Is wel sneller, maar de beugel drukt enkel op je been en volgens mij staat daar ook geen waarschuwing voor zwangeren. Verder heb ik symbolica, fatamorgana en de droomvlucht gedaan en hebben we sprookjesbos gewandeld 🥰 Efteling is sowieso leuk of je nu veel of weinig kunt doen.

5 maanden geleden

Reactie op kiim92

Ik was met 8 weken naar de Efteling voor mijn vrijgezellen. Toen ook navra ...
Ik dacht dat de vliegende Hollander en de vogelrock ook niet mocht. Weet wel dat joris en de draak niet "mag" net zoals de python, baron etc.

5 maanden geleden

Ik was met 8 weken zwangerschap naar de efteling. Alle achtbanen geschrapt, ook het schommelschip overgeslagen. Wel alsnog ene leuke dag gehad met attracties zoals fata morgana, droomvlucht etc.

5 maanden geleden

Ik denk ook dat je je af moet vragen of je daar überhaupt nog op zit te wachten met 24 weken zwangerschap 😅 ik moet er niet aan denken heen en weer geschud te worden (laat staan over de kop te gaan) als je zo ver bent. Er zijn genoeg leuke attracties daar die je nog kan doen!

5 maanden geleden

Reactie op LittleStar16

Ik dacht dat de vliegende Hollander en de vogelrock ook niet mocht. Weet we ...
Python en baron idd niet omdat die ook overkop gingen. Vliegende Hollander was geen probleem. Volgelrock twijfelde ik wel mee, maar later zei de vk dat het dus niet erg was en dat het vooral geldt voor vrouwen die al buik hebben waarbij veiligheid in gedrang komt. Alleen met 26 weken zou ik geen enkele rollercoaster meer doen eerlijk gezegd 🤭

5 maanden geleden

Nee, je mag niet in achtbanen als je zwanger bent. Niet alleen vanwege de beugel, maar ook vanwege de G-krachten die vrij komen bij de snelle bewegingen. Niet doen dus! Wij zijn een paar weken terug een dagje in disneyland geweest en heb me prima vermaakt zonder achtbanen. Het is waarschijnlijk maar één keer, volgende keer dat je weer gaat mag je er wel weer gewoon in :) Zie ook: https://www.famme.nl/waarom-niet-in-achtbaan-zwanger/

5 maanden geleden

Ik was met 12 weken naar een pretpark. Alle achtbanen overgeslagen. Better safe than sorry was mijn gedachte...

5 maanden geleden

Bij bijna elke attractie staat niet geschikt voor zwangeren. Denk dat dat niet geheel zonder reden is😅☺️

5 maanden geleden

Reactie op kiim92

Ik was met 8 weken naar de Efteling voor mijn vrijgezellen. Toen ook navra ...
Vliegende Hollander is ook niet geschikt voor zwangeren, zie ik in de app

5 maanden geleden

De Efteling heeft genoeg attracties waar je wel in mag, dus je zal heus een leuke dag hebben, maar achtbanen zou ik absoluut niet doen. Tip: download de app, dan kun je per attractie zien of het geschikt is voor zwangeren. Soms moet je even het plusje aantikken om alle toegankelijkheidsicoontjes te kunnen zien.