7 Reacties

één maand geleden

Ik moet overigens nu 4 keer per dag mijn glucosewaarde meten na elke maaltijd en ‘s ochtends nuchter. En bij de diëtiste langs voor advies. Hopelijk krijgen we het onder controle. Maar ik vraag me toch wel af hoe het kan dat mijn nuchtere waarde zo hoog was, en de waarde na testen zo laag..

één maand geleden

Had je je wel gehouden aan de na 22:00uur niet meer eten regel? Het kan zijn dat als je na 22:00uur toch nog wat anders drinkt dan water of iets eet dat hij dan nuchter nog hoog is en later wegzakt. Anders dan dit heb ik geen idee hoe het zou kunnen

één maand geleden

Heeft ze de eerste druppel wel weg gehaald? Of heb je bloedafname gehad? Schone handen zijn van belang, zeker als je daarvoor in aanraking bent gekomen met eten. Daarom word geadviseerd de eerste druppel weg te vegen of eerst je handen goed te wassen.

één maand geleden

Reactie op Yasminaaxx

Had je je wel gehouden aan de na 22:00uur niet meer eten regel? Het kan zij ...
Ik had na 18:15 niet meer gegeten, het kan zijn dat ik mezelf heb gesaboteerd 🙈 Als je in tekorten zit kan je lichaam dit gaan compenseren door zelf glucose aan te gaan maken las ik online. Ik was iets te fanatiek/bang voor de test dus ik dacht hoe eerder ik stop met eten hoe beter..

één maand geleden

Reactie op Nurse541

Heeft ze de eerste druppel wel weg gehaald? Of heb je bloedafname gehad? Sc ...
Ja eerst schoongemaakt, toen geprikt, eerste druppel bloed weggeveegd en toen pas gemeten!

één maand geleden

En dit was na mijn lunch, 3 broodjes ei met water. Dus heel gek..

18 dagen geleden

Hoi Michelle, Hoe gaat het nu met jouw nuchtere waardes? Wellicht hebben we hetzelfde! Ik ben sinds vrijdag begonnen met prikken, 1.5 uur na de maaltijden zit ik altijd goed (zelfs zonder echt iets te veranderen aan mijn eetpatroon ten hoogste 6.6, vaker veel lager), maar mijn nuchtere waarde schommelt tussen de 5.5 en de 5.8. Ik ga morgen de diabetesverpleegkundige bellen, maar wellicht dat jij of iemand dit herkent? Het voelt of ik die nuchtere waarde niet echt kan beïnvloeden, of heeft iemand een tip? Heel veel dank alvast!