4 Reacties

6 maanden geleden

Fijn topic! Zelf ben ik op zoek naar gerechten die hoog in ijzer zijn, aangezien mijn ijzervoorraad wat laag bleek. Als iemand daar leuke tips voor heeft? Zelf vind ik de indiase rode linzensoep van Uitpaulineskeuken een aanrader!

6 maanden geleden

Reactie op manodu

Fijn topic! Zelf ben ik op zoek naar gerechten die hoog in ijzer zijn, aang ...
Havermout bevat dus ook veel ijzer! En verder helpt het voor de opname om het in te nemen samen met vitamine c en niet met koffie of zuivel. Dus bijvoorbeeld spinazie door een smoothie gooien!

6 maanden geleden

2 versies van het zelfde recept. 1 is heel makkelijk en niet ongezond. De ander is voor de dagen met meer energie en heel erg gezond. Beiden vind ik erg lekker! Makkelijk: Witvis (ik doe meestal 1 filet pp) 2 potjes pesto op 500 gram tagliatelle Bakje half zongedroogde tomaatjes 500 gram cherry tomaatjes Optioneel kun je nog andere groenten toevoegen Pijnboompitjes Parmezaanse kaas Alles behalve de pasta leg je in een ovenschaal voor 25 minuten op 180 graden in de oven. Je kookt de pasta al dente En je mengt alles klaar Eventueel garneren met parmezaanse kaas en pijnboompitten De gezondere versie: Pesto: Zak spinazie (hoeveelheid wat je zelf lekker vindt) Basilicum plantje Handje cashew noten Rasp en sap van een halve citroen Teentje knoflook Flink olijf olie Goede snuf peper en zout Parmezaanse kaas naar wens Dit in de blender tot pesto mengen Verder werkt het recept het zelfde, je kunt eventueel nog volkoren pasta gebruiken om het extra gezond te maken. Als je niet van vis houdt gaat dit recept ook prima met kip, dan zou ik het wel eerst in de pan bakken 😊

6 maanden geleden

Reactie op lauravermeer

2 versies van het zelfde recept. 1 is heel makkelijk en niet ongezond. De a ...
Cashew noten bij voorkeur ongezouten;)