Hoi allemaal,
Lees laatste topic om meer te weten over het onderwerp. Ik ben nu 18 wkn zwanger, ontzettend vermoeid en zwangerschapskwaaltjes met nog eens bekkenpijn.
Momenteel in de re-integratie. Zit op de 17/18 uur en moet naar de 20 uur. Ik werk momenteel halve dagen. Nou zit ik met heel veel probleempjes waarvan dit er een paar zijn:
De extra pauze. Die krijg ik niet. Of wel ik moet de koffiepauze die we hebben van een kwartier aftrekken van mijn extra pauze. Dit zegt de Hr ook. En soms lukt het al niet eens om ff weg te gaan ivm de bezetting.
Ik heb voor het eerst een zwangerschapscontrole gehad onder werktijd omdat dit simpelweg niet anders te plannen was. Ik snap dat dit als part timer het beste is om in je vrije tijd te plannen, maar we zitten ook vast aan de planningen van de gynaecoloog. Ik kan moeilijk de afspraak 2 wkn verzetten. Nou wordt er op het werk verwacht dat ik de tijd dat ik weg ben toch moet inhalen. Terwijl ik die dag geen koffie pauze en geen extra pauze heb genomen ivm de bezetting en ook nog eens een uur langer heb gewerkt. Maar hier wordt er dus niet naar gekeken?? Bovendien wordt er gezegd dat dit afspraken zijn die officieel buiten werktijd ingepland moet worden terwijl er duidelijk overal staat dat zwangerschapsonderzoeken wel tijdens werktijd ingepland mogen worden. (Dit is trouwens een afspraak geweest die al gepland stond voordat ik wist dat ik eigenlijk moest werken. )
Ik kwam er zelf achter dat mijn verzuim is afgehandeld en dat ik opnieuw ziekgemeld ben maar dan dit keer betreft de zwangerschap. Nou zegt het uwv dat ik 100 procent betaald krijg, maar mijn werkgever dit niet zeker weet omdat ik na een jaar de 70 procent regel in gaat. Hr wist dit ook niet zeker??
Er wordt gezegd dat ik voor een bepaalde data volledig hersteld moet zijn (binnen 1 jr en 3 mnd) en anders wordt er gekeken naar een spoor 1-2. De einddata valt precies in mijn zomervakantie waardoor ik momenteel in mijn laatste 1/5 a 2 wkn zit. Maar het opbouwen gaat zo lastig door mijn klachten die alleen maar verergeren. Arbo gaf aan om de 2 weken een uur erbij, maar de leidinggevende maakt er hier elke week een uur erbij. Zodat we nog in de 1 jr en 3 mnd zitten en het kunnen halen. Ik voel zoveel druk en stress dat ik me mentaal en fysiek niet meer lekker voel. En zo ben ik nog eens uren aan het opbouwen. Het lukt me gewoon niet meer. Het gaat allemaal zo lastig. Ook omdat je je niet gehoord voelt door je leidinggevende/hr en arbo. Ik heb me gisteren weer moeten ziekmelden ivm mijn bekkenpijn en weet gewoon niet meer hoe verder..