25 Reacties

2 maanden geleden

Ik had nog nooit gehoord van het niet op je rechterzij slapen. Op je vraag 'moet ik me zorgen maken', zou ik zeggen: ik ga me juist door al dit soort kleine dingen zorgen maken. Ik zou dus minder gaan lezen en googelen en volgen wat de VK zegt. Mijn zorgen komen juist door het allemaal 100% te willen doen terwijl je probeert en je leert. Ik zit nu in Italië en dacht ik neem eens een alcoholvrij biertje, alsin 0.0. Maar net zoals soms in NL willen ze je alsnog 0,5 geven ookal benadruk je 3x 0.0. Heb me erover gefrustreerd, en nu maar geaccepteerd dat ik het alleen bestel als ik het op de kaart zie staan omdat ik meer stress krijg van de blikken als ik het terugstuur 😅. Hier drinken vrouwen een glas wijn als ze zwanger zijn. En ach 1x is het misgegaan en heb ik 0,5 gedronken. In heel rijp fruit zit ook alcohol. I feel you, je doet je best maar teveel stress is ook niet fijn.

2 maanden geleden

Ik heb aan de gynaecoloog bij mijn laatste controle (was op 17 weken - morgen ben ik 19 weken) gevraagd naar de artikels die ik gelezen had rond slapen op rug en rechterzij. Volgens de gynaecoloog was dit belangen nog niet aan de orde en mag ik nog op de rug en rechterzij slapen, is inderdaad pas in het 3e trimster dat je daarmee moet opletten en best een kussen onder uw rug kan steken om nooit volledig op de rug te liggen en altijd een lichte kanteling naar de linkerzij te bewaren.

2 maanden geleden

24 baby: ‘Hoewel de linkerzij de veiligste slaaphouding is, kan je niet controleren wat je tijdens je slaap doet. Ben je daarom op dit moment erg bezorgd geworden over je (toekomstige) slaaphouding? Dit is niet nodig, omdat je lichaam waarschijnlijk vanzelf naar de meest prettige kant rolt en de risico’s klein zijn.’