20 Reacties

2 maanden geleden

Hey! Kan je het artikel delen? Geldt dit ook voor de glazen fles van dr brown?

2 maanden geleden

Ik zou zeggen een glazen fles dan. Alle plastics laten toch microplatic los als je ze verwarmt?

2 maanden geleden

Wij hebben zelf de glazen flesvariant van Philips Avent gekocht. Sowieso is er laatste tijd veel te doen over microplastics, vandaar dat onze voorkeur sowieso uitgaat naar glas. Tevens kunnen deze verwarmd worden tot 180 graden (dus gewoon uit te koken). Ze bevatten ook een ontluchtingssysteem. En als ik me niet vergis, heeft Dr Brown ook een variant van glas.

2 maanden geleden

Ik ga mijn flessen maar proberen te retourneren/ om te ruilen bij babypark voor glas. Ik wil geen risico nemen

2 maanden geleden

Ik wil ook graag voor glazen flessen gaan om deze reden. Vraag me nog wel af hoe het zit met de drinkspeen zelf, want die lijkt mij nog wel van plastic/siliconen

2 maanden geleden

Reactie op Jaan89

Hey! Kan je het artikel delen? Geldt dit ook voor de glazen fles van dr bro ...
https://www.forbes.com/sites/ariannajohnson/2024/06/25/new-lawsuits-claim-baby-bottles-manufacturers-misleadingly-exposed-infants-to-harmful-microplastics/

2 maanden geleden

Reactie op toeki

Ik zou zeggen een glazen fles dan. Alle plastics laten toch microplatic los ...
Zou dus niet zo mogen zijn. Je moet ze ten slotte uitkoken 🤐

2 maanden geleden

Reactie op lisas99

Wij hebben zelf de glazen flesvariant van Philips Avent gekocht. Sowieso is ...
Ik ben alleen zo bang met glas dat het kapot gaat😅

2 maanden geleden

Reactie op Berelientje

Ik ben alleen zo bang met glas dat het kapot gaat😅
Ik heb er nog niet over gelezen en de verkoper zei dat ze heel sterk zijn, behalve als de kleine ermee aan het smijten raakt, haha!

2 maanden geleden

Reactie op lisas99

Ik heb er nog niet over gelezen en de verkoper zei dat ze heel sterk zijn, ...
Haha precies mijn angst🤣 mijn dochter was een soort hulk vanaf dag 1🤣

2 maanden geleden

Dit is denk ik met alle plastic flessen uiteindelijk zo. Zelf ben ik van plan de glazen flessen van Dr Brown/Philips avent te gebruiken

2 maanden geleden

De flesjes van Hegen schijnen een goed alternatief te zijn en zijn heel fijn in gebruik!

2 maanden geleden

Reactie op lisas99

Wij hebben zelf de glazen flesvariant van Philips Avent gekocht. Sowieso is ...
Hebben de glazen variant van philips avent ook een ontluchtingssysteem/dat ventiel erin? Ik kan die namelijk online niet vinden, enkel de plastic variant zou je een link kunnen delen?

2 maanden geleden

Ik denk dat het uit eindelijk bij alle plastic flessen zo is. Zeker na het zien van dit filmpje laatst. Ik riep ook altijd ik ben lomp van mijzelf ik wil geen glazen flessen. Ik vermoed toch dat er glazen flessen gaan komen. En dan plastic voor eventueel onderweg als je een dagje weg gaat. Al zeggen ze wel dat glazen ook prima mee kunnen. Zo ver heb ik mij er nog niet in verdiept. Ondanks dat ik al 20 weken ben 😂 Hierbij het filmpje https://youtu.be/l8szL5EEXt8?si=IjciVmU_6NP0YKhE

2 maanden geleden

Volgens mij (en heb materiaalkunde gestudeerd) bestaat er geen enkele plastic waarbij er nooit microlastics loslaten. Zeker niet als je het gaat uitkoken/in de vaatwasser doet. Alternatieven zijn glazen of RVS flessen. Nadeel van RVS vind ik dat je niet kan zien hoeveel er nog in zit, voordeel is dat ze niet kapot kunnen. Klean Kanteen en Pura hebben RVS flessen. Hebben zelf die van Pura, maar in de babytijd maar 1x gebruikt. Wel nu voor onze peuter met rietjesdop in gebruik. Wij zijn dus voor glas gegaan. Dr. Brown's heeft glas, maar ventiel is dan nog steeds van plastic. Wel passen de avent spenen er ook prima in (bij de brede hals flessen althans). Aangezien wij voor borstvoeding gingen met af en toe een flesje afgekolfde melk, hadden brede hals flessen wel de voorkeur. Uiteindelijk dus voor een mix van glazen avent flessen en dr. Browns flessen met avent spenen gegaan. Bij Avent zit de ontluchting overigens in de speen zelf ingebouwd, waardoor een ventiel niet nodig is. Spenen zijn van siliconen. Dit is een significant ander materiaal dan plastic en ook veel veiliger wat betreft het loslaten van deeltjes en weekmakers. Daar maak me dus niet zo druk om. Al heeft de allergrootste voorkeur natuurlijk nog steeds gewoon de borst geven 😊 Er zijn trouwens nog veel meer merken met glazen flessen (Difrax, heren, bibs, horigen, lifefactory, lansinoh, etc. etc.) Wat betreft kapot vallen: er zijn van die siliconen hoesjes voor eromheen die dat voorkomen. Bij ons zijn er wel alsnog 2 of 3 kapot gevallen, maar over 2 jaar tijd vind ik dat wel meevallen 😊 Realiseer je trouwens dus ook dat dit niet alleen voor babyflessen geldt, maar ook voor plastic servies en bestek naderhand. Wij hebben daarom eerst siliconen lepeltjes, bekertje en bordje gebruikt (van EZPZ, vooral bekertje is een echte aanrader!) En nu gewoon normaal bestek, en een heleboel glaasjes en porseleinen kopjes bij de kringloop gehaald (zodat het ook niet erg is als er eens één kapot valt). Bordjes hebben we die van done by deer van siliconen, zijn er fijn vanwege het opstaande randje.

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Volgens mij (en heb materiaalkunde gestudeerd) bestaat er geen enkele plast ...
Wij zijn nu voor glazen avent flessen gegaan. Ik heb nu nog plastic bestek/bordjes/bekers van de IKEA voor mijn dochtertje maar doe deze nu op de hand afwassen. Nu met zelf leren drinken/eten gaat er iedere dag wel iets naar de grond😅 voor onderweg drinkt ze met mij mee uit een rvs beker. Bedankt voor alle tips! Ben er een stuk geruster op zo

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Volgens mij (en heb materiaalkunde gestudeerd) bestaat er geen enkele plast ...
Helemaal eens. Er is niet echt plastic wat tegen verwarming kan en microplastics loslaten. Hier staan wel goede tips in. Had nog niet zozeer aan siliconen bordjes gedacht!

één maand geleden

Wij zijn ook voor glazen flessen gegaan. Gebruiken voor onszelf ook niets van plastic (glazen dopper etc) om dezelfde redenen, microplastic) Was voor ons een logische keuze.

één maand geleden

Wij hebben de glazen flessen van de Brown aangeschaft

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Volgens mij (en heb materiaalkunde gestudeerd) bestaat er geen enkele plast ...
Hey wat een goed idee, die avent spenen met Dr Brown’s flessen! Waren dat de natural spenen van Avent?