9 Reacties
6 maanden geleden
Nee, je mag geloof ik zelfs 1 blikje op een dag als je zou willen. Je mag namelijk ook 1 tot 2 kopjes koffie per dag. Zou me echt geen zorgen maken als ik jou was.
6 maanden geleden
Er wordt sterk geadviseerd om niet meer dan 200 mg caffeine per dag binnen te krijgen. Dat is alle koffie, thee, cola, red bull etc. samen. Ik heb even voor je gecheckt maar 1 blikje red bull zou volgens Google 80 mg bevatten.
Dus nee waarschijnlijk niet heel handig, maar 1 slok zal nog steeds niet schadelijk zijn!
6 maanden geleden
1 slok kan volgens mij echt geen kwaad. er zit ongeveer net zoveel cafeïne in een blik red Bull als in een kop koffie. Let wel op dat als je dus red bull drinkt, je dit op moet tellen bij hoeveel koffie en cafeinehoudende thee je drinkt om je maximum te berekenen. Maxumum is 200 mg per dag, red bull blikje bevat blikje red bull bevat 80 mg. Op de app zwangerhap kun je de effecten van teveel cafeïne lezen, kan ernstig zijn (vergroot kans op miskraam, verminderde groei baby)
6 maanden geleden
Misschien ook goed om te weten: cafeïne wordt dus doorgegeven aan de baby via de placenta. Het kan de hartslag van de baby verhogen (net als die van jezelf). Veel instanties raden af om energydrink te nemen tijdens zwangerschap/borstvoeding. In Red Bull zit ook een grote hoeveelheid taurine, daarover is niet goed bekend wat de impact is op de zwangerschap. Dat wil niet per se zeggen dat het schadelijk is, het is gewoon niet bekend.
6 maanden geleden
Ik ben 16 weken zwanger en heb in 16 weken denk ik 6 blikjes redbull op niks aan de hand groeit goed hartslag goed