18 Reacties

2 maanden geleden

Ik kan je helaas geen ervaring delen over vliegen, maar denk er ook om dat zo een lange rit met de auto en het lange zitten ook niet pensé heel goed is. Als je daarvoor kiest, plan dan iig genoeg pauzes in, zodat je stukken kunt lopen.

2 maanden geleden

Over de straling in het vliegtuig (ik ben stralingsbeschermingsdeskundige): ik snap je angst, maar dit kan geen kwaad voor de baby. De vliegreis zelf is redelijk kort en als het gevaarlijk zou zijn voor de baby dan had de wetgeving het zo ingesteld dat je niet had mogen vliegen 😊 Ik heb verder geen ervaring met vliegen als zwangere, heb zelf wel bewust gekozen voor een autovakantie omdat we dan regelmatig kunnen stoppen en dit comfortabeler zit dan een vliegtuig..

2 maanden geleden

Wijzelf gaan over 5 weekjes (ben dan 26.5 weken zwanger) op vakantie naar turkije met het vliegtuig. Hier heb ik lang over getwijfeld maar inderdaad de afweging gemaakt dat lang in de auto zitten (op autovakantie gaan) misschien nog wel oncomfortabeler is. We hebben ervoor gekozen om vliegtuigstoelen met extra beenruimte te nemen dus ik hoop dat dit een beetje helpt

2 maanden geleden

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap regelmatig gevlogen (heb inmiddels wat meer vliegschaamte ontwikkeld) en dit ging helemaal prima. Ik hield tijdens een lange vlucht (9 uur) alleen wat meer vocht vast in mijn enkels (heel charmant). Mocht je je zorgen maken om de poortjes op het vliegveld: hier mag je langs als je aangeeft dat je zwanger bent. Ze zullen je dan wel fouilleren.

2 maanden geleden

Ik ben vannacht terug gekomen van vakantie en vond vliegen helemaal prima. Niet anders als normaal. Enige waar ik last van had, is dat ik dichte gympen aan gedaan had en dat gaat niet helemaal goed in combinatie met warmte/lang zitten. Maar dat heb ik in Nederland ook als het warm is😊

2 maanden geleden

Het lijkt hier wel de bedoeling om het jezelf zo lastig mogelijk te maken

2 maanden geleden

Reactie op Mama_M_1995