13 Reacties

één maand geleden

Wij hebben al veel gereisd met onze twee kinderen, ook de eerste keer een lange vlucht met 3 maanden gedaan :) Wij hebben altijd onze Bugaboo kinderwagen mee (in de speciale travel bag tegen beschadigingen) we hebben 1 keer met een autostoel gevlogen maar ik vond dat zo'n gedoe dat wij daarna altijd een autostoel hebben gehuurd op bestemming. Een camping bedje heb ik nooit meegenomen altijd ter plaatse wel een bedje in het hotel/appartement. Op een vliegveld wordt er echt niet voorzichtig gedaan met (oversized) bagage, neem alleen het noodzakelijk mee en probeer de rest daar te huren is mijn advies :)

één maand geleden

Wij zijn 2 jaar geleden naar Curaçao geweest met onze dochter die was toen 6 maanden. Wij hadden alleen de kinderwagen mee. Autostoel hebben we daar gehuurd en ledikantje konden we via het hotel krijgen. Scheelt een hoop gesjouw met grote dingen en zoals degene boven mij al zegt… ze zijn absoluut niet zuinig op het vliegtuig.

één maand geleden

Wij zijn met 4mnd oude baby naar Aruba geweest. Vooraf contact met de Airbnb, die hadden wel een campingbedje of konden dat regelen. Autostoeltje hadden wij wel meegenomen maar daar achtergelaten want we komen er regelmatig 😉 De kinderwagen mag je idd kosteloos meenemen, bij KLM kan dat tot aan de gate. Goed inpakken in een reistas/hoes is wel aan te raden. (Stokke Prampack hebben wij gekocht omdat we dus regelmatig vliegen. Ze zijn ook veel te huur op marktplaats) Mocht je toch graag een eigen babybedje mee willen nemen, is een Deryan tentje misschien een goede optie? Er zijn verschillende modellen maar bijv deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/deryan-baby-luxe-campingbedje-inclusief-zelfopblaasbare-matras-zwart/9300000021645793/ Nb. Voeding in het vliegtuig mag je voor je baby gewoon meenemen, daar hoef je je iig geen zorgen over te maken 😊

één maand geleden

Wij zijn met onze dochter van 6mnd naar Curaçao geweest en heb enkel de dubatti smart buggy meegenomen. We hadden ook een auto gehuurd maar daar een auto stoeltje bij besteld. We verbleven op papagayo park en daar in ons huisje een campingbedje bijgeboekt. Dus zonder al teveel gedoe tijdens de reis toch alles binnen handbereik gehad op de bestemming.

25 dagen geleden

Wat een lekker vooruitzicht! Waarom wil je een campingbedje meenemen? Kan je die op locatie niet huren/lenen? Autostoel zou ik zelf wel meenemen op deze leeftijd. Toch fijn om je eigen veilige maxi cosi bij je te hebben!

25 dagen geleden

Advies: je neemt al snel teveel mee. Mocht je een bedje mee willen nemen zou ik het deryan tentje meenemen maar in Bonaire hebben ze vaak wel kinderbedjes denk ik. Met 3 maanden is de bak van de kinderwagen ook nog een goed optie om in te slapen. Zou liever de bak van de kinderwagen meenemen dan de maxi cosi denk ik. Denk dat de baby in de maxi cosi erg gaat zweten ook met de warmte daar.. en je kan ze ook huren. Draagzak is écht een absolute must en zul je dagelijks gebruiken. Kinderwagen is niet altijd praktisch (niet overal stoepen, heuvelachtig , niet handig op het strand)

25 dagen geleden

Ik was blij vooral de kinderwagen mee te hebben. Ook omdat onze baby daar overdag goed in sliep. Daardoor geen rekening hoeven houden met slaapjes op een kamer en veel kunnen doen :) autostoeltje hebben we daar gehuurd (die dingen zijn zo zwaar en onhandig) maar dat is altijd wel hopen op goede kwaliteit. Bedje zou ik gewoon even vooraf met de locatie afstemmen. Leuk!

25 dagen geleden

Ik ben van plan om mijn oma in Canada te bezoeken, maar ik weet nog niet exact wat het beste moment is met de baby 🤭 wel veel goede tips gelezen hier. Denk dat een draagzak en kinderwagen voldoende moet zijn 😁

25 dagen geleden

Toen onze oudste 7 maanden was zijn we met hem naar Canada gevlogen. We hadden toen de maxicosi ingecheckt en een buggy mee tot de gate. Slapen deed hij in een deryan tentje en soms in ledikantje bij hotel/b&b. Voor een 3 maanden oude baby zou ik contact opnemen met accomodatie en daar ledikantje vragen. De meeste hotels hebben dat wel. Campingbedje inchecken lijkt me een hoop gesjouw. Het deryantentje zijn ze met die leeftijd wat klein voor. En idd sowieso draagzak en waarschijnlijk kinderwagen mee. Op het vliegveld mag een buggy mee tot de gate, kinderwagen denk ik ook. Buggy is vanaf ong 7/8 maanden. Ik zou wel een kinderwagen meenemen waar het kindje plat in kan liggen. Maar sowieso, wij hadden beugels voor de maxicosi en hebben die nauwelijks gebruikt. Misschien is dat ook een kwestie van voorkeur en het was niet ons ding. Let op dat je goede bescherming voor de wagen regelt of een tweedehands meeneemt. Ze zijn niet heel voorzichtig ermee. Als je geland bent heb je de wagen vaak nog niet terug (afhankelijk van vliegveld haal je die op bij odd size luggage), dan is een draagzak heel fijn. Anders heel gedoe met handbagage en baby. Ik weet niet hoe de wegen/stoepen e.d. in Bonaire zijn, maar mijn ervaring is dat wij op vakantie vooral draagzak gebruikten. Voor kinderwagens en buggy’s was het vaak te hobbelig. Met zo’n hele kleine vond ik het wel prettig om toch mee te hebben, omdat ze er ook in kunnen slapen. Dat is handig als je wat wil eten :)

25 dagen geleden

We hebben trouwens wel vaker met kinderen gevlogen en auto gehuurd. Ik heb 1x de maxicosi ingecheckt, toen was kind er bijna uitgegroeid. Voor de rest altijd bij de auto gehuurd. Idd bagage wordt niet heel voorzichtig mee gedaan, is niet heel goed voor zo’n stoel. Dus huren of goedkope 2e hands mee! En huren = fijn = minder gesjouw.

24 dagen geleden

Je kan baby spullen bij boeken, kost vaak niet zoveel. Zou je wagen sws mee nemen met deze leeftijd, want ze mogen niet zolang in de maxicosi, en voor hun is slapen in de bak ook het lekkerst! Wij hier vorig jaar met baby van twee maanden op vakantie geweest. Heb toen reiszakken gekocht. Maxicosi in 1 en wagen in 1. Deze dus als standaard ingecheckt. Campingbedje extra ingecheckt voor 25 euro!

21 dagen geleden

Hoi allemaal, inmiddels al een stuk verder dankzij alle tips en contact met KLM. Babybedje was helaas niet te huren via eigenaar van de B&B. Autostoel wel via autoverhuur maatschappij. Dus we zijn er nu op uit gekomen dat ik een 2e handschoenen wandelwagen (reiswieg) meeneem en die ga inchecken met de koffers. Zodat we de reiswieg ook als slaapplek kunnen gebruiken. Wandelwagen is gratis in te checken. 'Helaas' wel te groot om mee te nemen tot aan de gate. Voor een buggy is ons kindje echt nog te klein dan. Draagzak mee voor op het vliegveld. Deryan tentje kan nog mee voor op het strand eventueel, maar als primaire slaapplek was ik niet heel enthousiast 🙈. Hoop dan nog borstvoeding te geven, en steeds mijn kind van de grond af moeten rapen zag ik niet zo zitten haha. Dank voor al jullie reacties!

21 dagen geleden

Prima plan toch! En idd met drie maanden is een baby echt klein voor een deryan tentje. Zou ik ook niet doen. Als je trouwens googled op babyspullen verhuur Bonaire komt er ook een winkel naar voren waar je eventueel ook spullen kan huren. Ook nog een optie als je toch wat anders wil ;)