Heeft iemand tips met betrekking tot de veranderende relatie met je schoonmoeder? Ik mag echt niet klagen en heb een zeer lieve schoonmoeder. Echter ik merk nu al dat ik de dynamiek lastig vind. Ze heeft heel erg veel koopdrang en komt met allerlei spullen aanzetten die niet perse mijn smaak zijn, ook van Chinese dropshippers. Ze geeft veel ongevraagde adviezen, bij letterlijk alles wat ik koop (van billenzalf tot kleding) heeft ze een beter alternatief of betrekt ze het op zichzelf. Ze wil veel meer langs gaan komen terwijl we niet veel ruimte hebben thuis om te slapen. Ze rookt en is vaker ziek en ik maak me nu al zorgen dat ze de baby veel vasthouden en kussen zodra ze geboren is. Ze heeft al een hele babykamer bij haar thuis ingericht alsof ze zelf zwanger is en ik verwacht dat ze veel gaat klagen dat we nog vaker langs moeten komen. Alsof ze niet goed het verschil begrijpt tussen een eigen kind en een kleinkind. Ik ben goed in grenzen aangeven en feedback geven, wat ik ook doe, maar ik merk dat ze door mijn iets hardere toon nu onzeker wordt en ik voel me dan schuldig, dit is haar eerste kleinkind (maar uiteindelijk wel mijn kind). Ze doet veel voor me momenteel als ze bij ons is (koken, tuin opknappen etc). Ik vind het maar lastig.