17 Reacties

2 maanden geleden

Goed met hem aan tafel zitten voor een gesprek en hem in laten zien wat voor effect het kan hebben op het kind en de toekomst. Er moeten bepaalde grenzen komen die voor jou en hem en het kind het prettigst is. Mocht hij daar nou niet voor open staan, neem jij de touwtjes in eigen handen. En ga jij je keuzes erin maken. Wordt niet te onderdanig, maar zeg dat het je iets doet en mochten we er niet uit komen ik toch voor mezelf moet gaan kiezen en het kind. Laat hem dan maar even in zijn eigen soep gaar koken. Echte liefde komt altijd terug, en soms moet je hem wakker schudden op een ander manier. Mocht hij nou niet terug komen, is dat met een reden en ben je beter af !

2 maanden geleden

Het klinkt alsof hij geen respect heeft. Komop je bent de moeder van zijn kind en je bent zwanger. Hij zou je als een prinses moeten behandelen. Ik vind schelden echt een no go. Hier krijg je ook veel stress van. Ik zou echt een gesprek met hem aangaan. Niet onderdanig idd opstellen en mocht dit gesprek tegenvallen en hij kiest voor andere dingen kies dan voor jezelf een voor je kind. Daar moet hij dan maar mee dealen. Jullie horen op nummer 1 te staan he. Hij mag echt wel wat meer zn best doen. Geef in dat gesprek gewoon aan wat je nodig hebt en wat het op deze manier met je doet!

2 maanden geleden

Wauw, wat ik lees vind ik persoonlijk echt niet ok. Het uitschelden leest voor mij als een gebrek aan respect en dit staat helemaal los van zwangerschapshormonen. Wat tamara ook al zegt, een goed gesprek waarin je duidelijk maakt wat dit allemaal met je doet lijkt me een heel goed begin. Heel veel sterkte, dit zijn geen makkelijke dingen...

2 maanden geleden

Ruzies daargelaten... maar als die van mij, mij op die manier uit zou schelden krijgt ie niet alleen een pan naar z'n hoofd maar kan ie het verder ook uitzoeken. Maar dat ben ik... en ondanks alles zullen jullie dit toch samen uit moeten praten, desnoods met een deskundige erbij. De enige tip die ik je wel mee kan geven is, schrijf jezelf vast in bij instanties bij jou in de buurt voor een huurwoning. Mocht het uiteindelijk alsnog faliekant mis gaan dan heb je iig meer urgentie dan iemand die net komt kijken. Sterkte 🍀

2 maanden geleden

Ik kan geen beter advies geven dan de dames voor mij, maar ik wil je veel sterkte toewensen, ik begrijp hoe je je voelt! Ik heb mijn inmiddels ex-partner aan de kant gezet vanwege respectloos/licht agressief gedrag.

2 maanden geleden

He jasses, wat ontzettend naar dat je partner je zo behandeld. Maar dit kan echt niet. Al vind ik het ook lastig om hier advies in te geven, want je houd nu eenmaal van hem en jullie hebben een gezin samen. Ik zou eens gaan nadenken over wat jij wilt. En weet je, ookal zijn het je hormonen. Ook daar kan hij rekening mee houden hè, door extra lief voor je te zijn. Ga een goed gesprek aan en vertel hem hoe je het graag zou zien. Kan hij zich hier niet in vinden, dan moet je voor jezelf beslissen of je dat kunt accepteren of niet.

2 maanden geleden

Niet oké dit van je partner.. Tuurlijk wil je dat je kinderen opgroeien in een liefdevol gezien, maar nog iets om over na te denken: wil je dat je kinderen zien dat je partner jou zo behandeld (want hij doet dat nu ook al bij je oudste kind) en dat je kinderen dus dit als voorbeeld krijgen? Ik had mijn biezen gepakt. Heel veel sterkte!

2 maanden geleden

Pff pittig. Beetje herkenbaar soort van. Ik werd ook vaak zeikwijf genoemd. Mijn ervaring is dat tijdens zwangerschap de slechte dingen van de relatie verhevigen. Tweede zwangerschap was ik super ziek, daarvoor had meneer totaal geen begrip dat ik soms wel nog iets kon en daarna niks. Bij eerste zwangerschap snapte hij het ook allemaal niet maar was het minder heftig. De zin in seks is bij mij wel weg, soms sta ik het wel toe en heel soms word het lekker. Alle verkeerde patronen van communiceren met elkaar werden heftiger tijdens de zwangerschap, niet t doen, alleen maar kritiek op elkaar of naast elkaar heen leven. Wij hebben relatietherapie toen opgestart omdat ik wil leren hoe we op een goede manier kunnen communiceren en meer begrip kunnen krijgen voor elkaar, want anders kom ik de tropenjaren niet door. We zijn pas drie keer geweest maar ik denk wel dat dit een goede stap is. Sommige dingen waar wij niet uit kwamen lukte wel met haar, nog wel een en ander te gaan. Het kost wel serieus wat geld, maar ik heb hier meer aan dan vakantie denk ik. Misschien kun je met hem bespreken op welke wijze jullie samen tijd kunnen doorbrengen die hij ook fijn vind. Misschien verschillen jullie daar in. En laat hem ook maar tijd zorgen voor de kleine. Sterkte

2 maanden geleden

Reactie op Anoniempjuh

Niet oké dit van je partner.. Tuurlijk wil je dat je kinderen opgroeien in ...
Dit is niet oke! Zoals alle dames voor mij ook al zeggen. Ik ben het eens met anoniempjuh. Is dit wat je wil dat je kinderen zien als “houden van”? Ik snap dat je het gezin compleet wil houden. Scheiden kent alleen maar verliezers. Maar met k#anker uitgescholden te worden?!? Lieverd je bent absoluut meer waard dan dat❤️ Kies voor je eigenwaarde en de waarde van je kinderen, door je partner echt aan te geven wat jou grenzen zijn en als hij dit weer wegwuift en je weer een “zeikwijf” noemt dan is het duidelijk. Dan heeft hij zijn gezin niet op de juiste plek. En dan is het aan jou on te kiezen of je dit wil of niet. Maar zo doorgaan.. lijkt mij niet verstandig.

2 maanden geleden

Ik ben het er zeker mee eens dat je je grenzen moet bewaken maar denk dat je ook veel kunt behalen door eens helemaal door te vragen waar hij behoefte aan heeft en wat hem wellicht dwars zit. Zijn gedrag is zeker niet oké, maar door te achterhalen of er wellicht wat speelt dat hij liever ergens anders is dan thuis, kun je ergens aan werken. Heel lastig dus wat ik zeg, je eigen gevoelens opzij zetten, maar soms is dat nodig. En ja, dan ben jij de volwassene. Hopelijk is er in een later gesprek dan ook weer meer begrip vanuit zijn kant. Succes!

2 maanden geleden

Nog een aanvulling: als hij ook geen normaal gesprek wil voeren dan zou ik meer en meer voor mezelf opkomen want dan is het wellicht niet houdbaar. En jij kunt niet alles in je eentje dragen. Nogmaals heel veel succes en sterkte!

2 maanden geleden

Jeetje wat heftig voor je. Betreft dat gedrag kan je ook een keer aan hem vragen of hij dit als ook als ideaal gedrag ziet voor jullie dochter. Zou hij willen dat er iemand zo met haar omgaat? Hoe mama wordt behandeld door papa heeft echt invloed op haar toekomstige blik van relaties. Is er een reden dat hij steeds buiten de deur afspreekt? Het kan ook gezellig zijn als hij zijn vrienden een keer uitnodigd om bij jullie voetbal te kijken. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe oud hij is want hij stelt zich niet volwassen op naar zijn gezin. Wat de andere dames al aangeven, geef je grenzen aan, praat met elkaar maar laat zeker niet over je heen lopen! Je bent wel meer waard. Heel veel sterkte en succes.

2 maanden geleden

Dit is niet oké! Je partner hoeft je onder geen enkele omstandigheden uit te schelden, nooit. Een advies geven aan je vind ik lastig, wil je wel heel veel sterkte wensen met de situatie 😘

2 maanden geleden

Herkenbaar! Je mag een pb doen als je wilt.

2 maanden geleden

De woorden die hij zegt met uitschelden zijn echt niet normaal. Als je merk dat het al zo lang niet goed gaat en jij niet ontvangt wat je nodig hebt en alleen maar aan het geven bent. Dat breekt je op. En vervolgens wordt je zo behandeld, waarom zou je dat in stand blijven houden terwijl het ook anders kan. Ik zou weggaan. Je verdient iemand die het leuk vind om met jou en de kinderen te zijn. Die tijd in zijn gezin steekt en je met respect behandeld. Dat laatste is ontzettend belangrijk voor jou en je dochter en toekomstige kind. Ik hoop dat je een netwerk om je heen hebt op wie je kan terugvallen en met wie je dit ook zou kunnen bespreken.

2 maanden geleden

De zin "opzich niet erg en allemaal ook onschuldig" raakt mij het meest van allemaal. Dit is nu mijn mening vanuit een hele korte beschrijving van jullie relatie, en een mening makkelijk gegeven want ik ben niet emotioneel verbonden: Ga in relatie therapie en geef een evaluatie moment een datum. Of stap er nu meteen uit. Als jij zo diep ongelukkig bent in de relatie zal je nooit aan je partner kunnen geven wat hij nodig denkt te hebben zonder dat je jezelf verliest. En hoe hij zich gedraagt (wederom gebaseerd op een klein stukje info) is zeker ernstig. Jullie zouden een team moeten zijn, en uiteraard heb je dan ups en downs. Maar, je partner zo als vuil behandelen is geen liefde meer in mijn ogen. Echt schandalig, je verdient beter!!! Hopelijk overstap ik niet met zulke sterke woorden... het raakt me gewoon erg diep om dit te lezen gezien mijn vorige relatie.. nu met mijn huidige partner snap ik pas hoe ernstig die situaties zijn.. waar jij nu in zit en ik in zat. Heel veel sterkte gewenst! En nogmaals, mijn excuses als mijn sterke worden over een grens zijn gegaan ❤️

2 maanden geleden

Ik zie het iets genuanceerder dan veel dames hier. Misschien ook omdat ik samen ben met een man die ook wel eens heel boos kan worden. Eerste wat je je moet afvragen is of dat uitschelden plaatsvindt in een verhitte discussie, waarin jij misschien ook dingen zegt die niet leuk zijn en hem raken? Als dat zo is, kunnen die scheldwoorden oom uit pure wanhoop komen. Niet dat het dan ok is, maar dan is het misschien wel iets dat met genoeg praten opgelost kan worden. Tweede wat je je af moet vragen: wilen jij en je partner het oplossen? Ik snap dat je wil dat je kinderen opgroeien in een liefdevol gezin, maar wil je zelf ook echt met hem verder? Zijn er, naast de negatieve dingen, ook positieve dingen te benoemen? Ten slotte: Als het financieel enigzins haalbaar is, is relatietherapie ècht een goede investering. Wij hebben dit al vrij aan het begin gedaan, toen er nog geen kinderen waren en we zijn nu, 7 jaar later, nog steeds gelukkige samen. Natuurlijk hebben we nog steeds onze ups en downs en woordenwisselingen, maar we kunnen daarna goed erover praten en ook altijd de oorzaak achterhalen en benoemen. Zelfs als je uiteindelijk toch uit elkaar zou gaan, is het de investering waard. Je leert namelijk echt op een andere manier naar al je relaties kijken, ook die met je kinderen, familie en vrienden (en jouw eigen aandeel daarin). Ik ben er veel zelfverzekerder van geworden in ieder geval, dus zelfs al valt er nog eens een scheldwoord, dan raakt me dat veel minder, omdat ik weet dat het niet gemeend is en er veel meer achter zit. En eerlijk is eerlijk: zelf ben ik ook niet altijd even lief 😇 Zoals anderen al aangeven: probeer bij hem ook te achterhalen wat erachter zit. Vraag bijvoorbeeld eens door op zijn eigen jeugd. Ook daar kan relatietherapie enorm bij helpen. Hopelijk heb je er iets aan!