Hoi dames,
Ik heb al veel Gegoogled maar kom er niet echt uit wat dit zou kunnen zijn…
Ik heb sinds 24 uur rode uitslag/vlekken op mijn onderbenen. Ze voelen heel warm aan en het jeukt ook. Daarnaast licht gezwollen.Voel me verder niet ziek (geen koorts oid)
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik ben afgelopen week ziek geweest (buikvirus) en dat gaat nu veel beter, maar dit komt nu opzetten. Ik ben nu 13 weken zwanger.
Misschien herkent iemand dit?
Dankjulliewel alvast ☺️
Heb je al een allergie pilletje geprobeerd? Om dat in ieder geval uit te sluiten. Mijn warmte uitslag ziet er namelijk exact zo uit (+ je andere klachten) en kan zonder pilletje soms uit t niets dagen duren. Ook al koel ik t etc. Maar zou natuurlijk ook heel iets anders kunnen zijn!
Ziet eruit als urticaria (netelroos). Kan ontstaan na een virale infectie. Je zou een antihistamine tabletje kunnen nemen en evt koelzalf tegen de jeuk en de warmte. Meestal zakt de jeuk en de uitslag hierop af. Twijfel je, neem dan even contact op met je huisarts.
Hey dit heb ik ook! K heb t al wel van voor m'n zwangerschap. T kan een allergie zijn op iets, dus hopelijk kun je nagaan wat voor nieuws je sinds je t hebt eet of smeert? Ik kon er niet achter komen, dus ik heb t helaas nog steeds...
Huisarts heeft me destijds antihistamine aangeraden om te proberen, (in hooikoorts tabletten) t hielp een beetje, maar is niet weg.
T kan vanzelf wegtrekken en de oorzaak is niet altijd te achterhalen... laatste tijd heeft de misselijkheid me behoorlijk afgeleid van de jeuk... ik durf er nu niet echt iets aan te doen omdat ik daar nog medicatie voor neem