13 Reacties

één maand geleden

Mijn zoontje is geboren op 29-11. Het was toen echt heel erg koud, maar ik heb nooit een wollen romper gekocht. Ik had rompers met lange mouwen en wel wolletjes als trui/ vest/ dekentje. Die rompers vind ik in verhouding duur; je wast ze zo vaak en ook op hoge temperaturen vanwege de luiers die soms doorlekken. Daarnaast passen ze die kleine maatjes echt maar heel kort, dus ik vind het de investering niet waard. Maar dat is een persoonlijke afweging geweest.

één maand geleden

Ik krijg om mij heen juist te horen dat merinowollen rompers echt een aanrader zijn. Vooral in de winter! Ik koop ze nu vooral tweedehands via Vinted. Ja, sommige gebruik je misschien kort, maar je kunt ze ook weer gemakkelijk doorverkopen omdat ze erg gewild zijn. Vooral merken als joha, engel, dilling etc

één maand geleden

Reactie op Moma35

Ik krijg om mij heen juist te horen dat merinowollen rompers echt een aanra ...
Is dus precies de persoonlijke afweging waar ik het over had ;). Gewoon doen wat je zelf prettig vindt! Ik heb het toen niet gedaan en ga het nu ook niet doen, behalve dus jasjes, mutsjes etc voor als we naar buiten gaan. Ons huis is nieuw en de temperatuur in elke ruimte is altijd 21graden, ook ‘s nachts. Dus voor ons ook niet noodzakelijk wat dat betreft. Lekker doen waar jij je goed bij voelt, dat is het belangrijkste.

één maand geleden

Op tv wel eens gezien dat er erg grote kans is dat merinowol op dieronvriendelijke manier is geproduceerd. 80% van de wol komt volgens mij uit australie waar marinoschapen nog op dieronvriendelijke manier worden behandeld / mishandeld worden. Na het zien van dit programma had ik mezelf voorgenomen dit niet meer te kopen. Misschien helpt dit in je overweging.

één maand geleden

https://radar.avrotros.nl/artikel/hoe-diervriendelijk-is-merinowol-1822

één maand geleden

Ik had voor ons zoontje die in februari is geboren merinowollen rompers en leggings, vooral voor de koude nachten. Maar je moet ze op de hand wassen, wat ik best vervelend vond. En toen ze per ongeluk toch in de was kwamen, waren ze meteen gekrompen. We hadden ook wollen dekentjes, en voor deze baby ga ik alleen de dekentjes gebruiken en denk ik nog over een wollen hoeslaken en een wollen pakje voor buiten. Rompertjes ga ik zelf niet meer in investeren.

één maand geleden

De rompers van jetpaq kunnen gewoon in de wasmachine. Zó fijn zijn deze.

één maand geleden

Ik had voor mijn augustus baby wollen rompertjes en leggings gekocht voor in de herfst/ wintermaanden. Vond het heel fijn, omdat het ook nog heel goed vocht afstoot, dus als hij een keertje wat spuugde of kwijlde dan zaten er niet gelijk hele natte plekken. In. Daarnaast is het lekker zacht en rekbaar dus ook makkelijk aan en uit te trekken. Omdat het rekbaar is gaat het ook wel ruim 2 maten mee in plaats van 1 maat. We deden vaak een romper met lange mouw en legging als Pyjama, dus dat was ook wel lekker makkelijk. Onze volgende baby kan dus een hoop overnemen van de vorige, maar heb ook nog meer geïnvesteerd in maat 50 en wat 56 omdat ik die maten nog niet had.

één maand geleden

Reactie op Mama2324

Ik had voor ons zoontje die in februari is geboren merinowollen rompers en ...
Heb je tip voor welke wollen dekentjes? Waar koop je die? Er is zoooveeeeel keuze. En een wollen pakje voor buiten ook.

één maand geleden

Verdiep je vooral even in de keurmerken voor dierenwelzijn! Er zijn zat merken met 'goeie' wol, maar je moet ze wel even weten te vinden.

één maand geleden

Wol is heel fijn voor de winter maar zoals eerder genoemd let wel op dat het in de wasmachine kan want alles met de hand wassen is geen doen😅 Er zijn genoeg merken die in de wasmachine kunnen en zonder dierenleed! Wol hoeft minder vaak gewassen te worden, dus je kan opzich minder van kopen maar persoonlijk zou ik het aanvullen met wat reserve katoenen rompers want je weet niet hoe vaak je baby spuitluiers zal hebben 😅

één maand geleden

Hier ook een fan van wollen rompers en kleertjes en heb juist bij gekocht voor deze baby. Zijn zat merken die inderdaad diervriendelijk zijn en in de wasmachine kunnen. Ze gaan ècht meerdere maten mee en hoeven ècht minder vaak gewassen te worden. Zelf koop ik alles via Marktplaats of vinted, met het idee om het straks ook weer door te verkopen. Als je het goed behandeld, kun je ze voor bijna hetzelfde bedrag weer verkopen, zeker de kleine maatjes :) Zelf sla ik steeds een maatje over, dus ik koop maat 50, 70 (of 68, afhankelijk van het merk) en zitten nu in 86/92, maar dan wel hemdjes ipv rompers. Qua merken vind ik dilling 100% merinowol niet fijn (beetje kriebelig/stug, wolzijde van Dilling is wel fijn). Mijn favoriete merken: Unaduna Joha Engel (wel de meest prijzige) Name it (hebben voor meisjes hele leuke printjes 😍) Cosilana Fijne is ook dat wol eigenlijk nooit te warm of te koud is, dus ook in de minder koude maanden heel fijn (zoals afgelopen zomer, als je eigenlijk geen pijl op het weer kan trekken). Voor buiten zijn vestjes/jasjes/pakken van wolfleece heel fijn. Als extra merken kan ik daar nog smallstuff (wolfleece) en alwero (soort teddy wol) benoemen die ons goed bevallen :) Engel, Cosilana, Joha en Unaduna hebben oom fijne wolfleece spulletjes.

één maand geleden

Ik hoor nu voor het eerst over merinowol via deze topic. Zelf heb ik bij mijn zoontje die 6 jaar geleden in Januari geboren was gewoon de hema overslagrompers gebruikt heel fijn. Ook bij de tweede die straks in November zal worden geboren weer. Vond persoonlijk het aantal laagjes vermeerderen met koudere dagen het fijnst.