3 Reacties

21 uur geleden

Ik heb de eerste twee weken papa zoveel mogelijk de peuter van bijna 2,5 laten doen en ik de baby ook ivm borstvoeding en papa die je snachts niet snel aangespoord krijgt iets te doen. En nu ben ik ook twee keer alleen geweest met beide kinderen en dat ging best goed. Papa kleed peuter aan net voor zijn werk terwijl ik voed/mezelf aankleed, dan ging ik met baby ff in wiegje tandenpoetsen met peuter en dan allemaal samen naar beneden(papa al op werk) ontbijten. Peuter ging lief spelen. Tijdens lunch zat ik met een baby aan mijn borst mijn peuter eten te geven en at ik dus praktisch pas daarna. Baby sliep nog veel dus dan investeerde ik echt in aandacht voor peuter want dan is ie niet jaloers. Peuter dutje laten doen en baby bleef ff beneden in de box, huilde gelukkig toen ff niet of amper. Ik kon zelfs als baby sliep en peuter rustig speelde wasjes draaien. Papa maakt na werk het eten klaar en brengt peuter naar bed(of soms ik als dat met voeden uitkomt). In weekenden als we samen thuis zijn is papa meer in de garage en buiten bezig en sluit mijn peuter daar soms aan met klusjes doen zoals blad wegbrengen, boodschap doen ofzo en ben ik rustig binnen met mijn baby voor tv oid. Overigens kan ik dit nu allemaal aan omdat ik me heel goed voel. Na mijn eerste bevalling(en tijdens zwangerschap)kon ik nog geen huishoudelijke taak uitvoeren naast èèn baby en moest ik nog erg veel rusten en bijslapen.

5 uur geleden

Ook erg benieuwd naar!

4 uur geleden

Ik volg ook, gisterochtend echt voor het eerst alleen geweest met m'n 3,5 jarige en baby van 2 weken. Denk dat de kraamtranen er nu pas uit kwamen want ik wist niet hoe ik alles moest organiseren en aandacht moest geven+schuldgevoelens😅 baby wilde ineens absoluut niet weggelegd worden en draagzak vindt hij maar niks, peuter ging opzich lief spelen maar vroeg ook vaak of ik haar kon helpen. Met baby in m'n armen heb ik m'n peuter wel eten kunnen geven maar voor mezelf zorgen lukte niet.. laat staan ook huishoudelijke taken doen.