8 Reacties

6 dagen geleden

Herken het enorm! Ik moest maandag noodgedwongen stoppen met borstvoeding. Onze kleine meid had te weinig energie om te drinken aan de borst en was opeens enorm afgevallen. Dat kregen wij te horen bij het consultatiebureau. Enorm geschrokken! Ze lag vaak 25 minuten te drinken maar er kwam waarschijnlijk geen melk uit en het was meer sabbelen. Wij moesten dus per direct over op kunstvoeding. Ik heb echt de eerste nachten zo moeten huilen. Kon niet slapen erdoor. Opeens was het over. Ik kon het dus ook niet afsluiten voor mijzelf. Vond het enorm moeilijk. En dan opeens dat gekloot met flesjes in de nacht. Maar nu paar dagen later heb ik opeens een hele vrolijke baby die goed aankomt. Ik ben nu gaan kolven om toch beetje moedermelk te kunnen geven. Geeft mij toch een beter gevoel. Al krijg ik geen volledige dagvoeding gekolfd dus blijft het een combi. Slaap nu snachts met een kruik. Merk dat t warme gevoel op mijn lijf mij meer rust geeft in de nacht. Waar ik eerst mijn baby had liggen in de nacht. Heel gek maar t helpt mij enorm. En ik heb extra hulp gevraagd van mijn man die week omdat ik er echt even doorheen zat

6 dagen geleden

Zit je op Instagram? Ga teddy Roorda volgen. Lees haar posts en contact haar. Het is absoluut nog niet te laat om met borstvoeding door te gaan!

6 dagen geleden

Reactie op Annesoof83

Zit je op Instagram? Ga teddy Roorda volgen. Lees haar posts en contact ha ...
Ze is niet alleen iemand van insta maar ook echt een lactatiekundige dus via Google is ze ook wel te vinden voor contact.

6 dagen geleden

Hi, bij mij zijn er na de bevalling complicaties opgetreden (bijna 5 liter bloed verloren, verschillende OK’s) waardoor dus ook een pittige start gehad. Ik ben na een paar dagen gestart met kolven en de meisjes (we hebben een tweeling gekregen) zijn gestart met voeding via sonde en fingerfeeding. Ik kolfde de eerste week niet meer dan 10 cc. Iedere druppel werd met een spuit eruit gehaald. Nu zijn we 3,5 week verder en kolf ik tussen de 70-100 cc. Ook tegen mij zeiden ze dat mijn lijf eerst moest herstellen en dat iedere druppel moedermelk heilig was. Ik ben blijven volhouden, veel drinken maar dan ook echt heel veel, boezemvriendjes of postpartum mama van vitakruid als supplementen, veel eten. Nu geef ik een combinatie van moedermelk en kunstvoeding en oefenen we met aan de borst drinken. Kleine stapjes, maar ieder stapje telt! Als je het zo moeilijk vindt (wat ik volledig begrijp), misschien toch nog een week of 2 aankijken? Misschien in combinatie met kolven? Heel veel succes en vooral ook een dikke knuffel. Is niet niks 🫶🏼

6 dagen geleden

Als je nog niet kolft; ga kolven!! Powerkolven brengt je productie echt goed op gang. ( als je echt nog niet wilt opgeven , is dit echt een optie!

6 dagen geleden

Ik las pas op Instagram dat als je (plots) stopt met borstvoeding geven je lichaam in de rouw gaat omdat het denkt dat je kindje is overleden. Geen idee of het klopt maar mocht het zo zijn, dan is het dus extra logisch dat je je zo verdrietig voelt

6 dagen geleden

Toen het bij mijn eerste niet lukte heb ik echt dagen gehuild. Dus enorm herkenbaar en logisch!

6 dagen geleden

Reactie op BlackFairy

Toen het bij mijn eerste niet lukte heb ik echt dagen gehuild. Dus enorm he ...
Laat de emoties en gevoelens er zijn. Het is heel normaal dat jij je zo voelt en dat mag ook. Probeer het desnoods te bespreken met je partner of iemand die je dichtbij hebt...