5 Reacties

6 dagen geleden

Hoi, wellicht naar de fysiotherapeut als dat lukt? Voor oefeningen. Anders warmte door de douche, kruik, massage.... Paracetamol....

6 dagen geleden

Ik denk dat je dan het beste even naar de fysio kan gaan. Wellicht is je houding door de zwangerschap verandert en daar hebben zij toch betere tips voor denk ik 😅 Plus het kan geen kwaad om je partner je vrijwillig verplicht te laten masseren 🙄

5 dagen geleden

Komt door de verandering van de stand van je lichaam. Fysio kan helpen en slapen met een kussen tussen de benen.

5 dagen geleden

Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde. Ook bijna 31 weken zwanger. In mijn geval komt het door bekkeninstabiliteit. Had altijd wel een beetje last van bekkenklachten, maar zoals nu nooit ervaren. Echt constant rugpijn, geen enkele houding is fijn. Ben naar de fysio geweest en inderdaad oefeningen gehad. Verder mag je niet te lang 1 houding aannemen, vooral zitten doet bij mij pijn. Ik ga daarom vanaf nu thuiswerken, zodat ik hopelijk iets meer van houding kan wisselen. Maar het beperkt mijn leven momenteel enorm en heb constant pijn. Helaas zegt de verloskundige dat het waarschijnlijk niet echt heel veel minder gaat worden…

5 dagen geleden

Ik had dit ook flink totdat mijn bekken oefentherapeut mijn rug losmaakte bij de ‘Quadratus lumborum’ daaromheen zitten vaak veel trigger points. Sinds ze deze anderhalve week geleden los heeft gemaakt heb ik geen last meer.. ook niet van mijn bekken klachten die ik al echt een tijd had. Als je erop googled vind je al oefeningen, maar ook dus een fysiotherapeut vragen of een bekken oefentherapeut! Je kunt hen natuurlijk gewoon zelf hun expertise laten gebruiken want het kan iets anders zijn bij jou. Maar bij mij was dit echt de sleutel na al weken veel pijnklachten! De behandeling zelf was vrij pijnlijk en vervelend 🙈 maar daarna 😱 was elke pijnprikkel waard!