19 Reacties

8 maanden geleden

Wij zijn in de nachten steeds minder gaan geven. We gaven ‘s nachts altijd al minder dan overdag, zodat hij wist dat de nacht niet was om veel te drinken, maar om te slapen. Voeden alle flessen nog met P speen. Die P speen zorgt ervoor dat hij er wat langer over doet: z’n hersenen registreren beter dat hij wat binnen krijgt (vol zit) én zn zuigebehoefte wordt voorzien. Soms moest hij wel even huilen als de fles op was, maar door nabijheid te bieden door knuffelen en wiegen konden we hem wegleggen. Op den duur alleen ‘s nachts eruit voor de speen en geen flesje meer. En zou kijken of je flesje als slaapassociatie eraf kunt krijgen. Overdag beter de flesjes verdelen? Bij ons komt hij nog om de 3/3,5 uur. 700: 180 1030: 180 1330: 180 1630: 150 1845: 180 Dit is ongeveer ons schema. Zit wat speling in natuurlijk. Hij gaat rond 1900 naar bed en wordt rond 1900 wakker. Soms ‘s nachts eruit voor de speen en dan slaapt hij weer in.

8 maanden geleden

Reactie op Mapd

Wij zijn in de nachten steeds minder gaan geven. We gaven ‘s nachts altijd ...
Wordt 0700 weer wakker bedoel ik natuurlijk ;). Mss je dochtertje ook iets meer sturen in de structuur zodat je zeker weet dat ze overdag genoeg binnenkrijgt?

8 maanden geleden

Volg

8 maanden geleden

Ik heb hetzelfde met mijn dochter gehad. We hebben eerst de voeding alleen bog maar tussen 3 en 4 gegeven (max 100 ml) en ja je hebt misschien een huilend kind en ja het is zwaar maar je moet er echt even doorheen… uiteindelijk was ze van 1 tor 3 wakker de eerste keer en toen fles gegeven. 2e nacht werd ze pas half 3 wakker en was het half uurtje huilen (tillend getroost en elke keer als rustig werd geprobeerd terug te leggen, op zij en ssst en op haar billen kloppen) en wat er ook gebeurt ze kreeg gewoon geen voeding pas na 3. 3e nacht zonder voeding weer uur gehuild maar nu word ze soms 1 a 2 keer wakker en is ze in een minuut weer stil. Ze weet dat xe geen eten krijgt en drinkt en eet overdag nu stuk meer. Je bent een pasr nachten kwijt maar je moet echt doorzetten !

8 maanden geleden

Reactie op Jaaaa

Ik heb hetzelfde met mijn dochter gehad. We hebben eerst de voeding alleen ...
Oh wat heftig! Ik kan me wel voorstellen dat dit misschien nodig is maar ergens hoop ik ook dat ze er vanzelf uit zichzelf meer tijd tussen gaat laten. Maar de laatste tijd gaat er juist steeds minder tijd tussen zitten s nachts :/

8 maanden geleden

Reactie op kristab88

Oh wat heftig! Ik kan me wel voorstellen dat dit misschien nodig is maar er ...
Het is wel echt gewenning dat se snachts komen, ze mogen en kunnen echt zonder voeding. Ik heb genoeg verhalen van 2 jarige die nog steeds snachts komen. Je kan natuurlijk afwachten maar als ze gewend zijn drinken te krijgen zal dat niet zomaar stoppen waarschijnlijk. Je kan chatcpt vragen je slaapcoach te worden en je probleem voorleggen. Ik moet zeggen 2 nachten waren echt niet fijn maar eigenlijk was het nacht 4 gewoon al klaar. Je krijgt er gewoon heel veel slaap voor terug, je moet alleen wel echt duidelijke afspraken maken en een plan van aanpak. Bv half 11/11 een droomvoeding en eerste 2 nachten krijgt ze alleen vanaf 3 uur/4 uur (midden in de nacht) 1 kleine fles punt. Daarna weer vanaf 6 uur sochtends een fles. Dan kan beteken dat je dus 1 a 2 uur wakker bent op zn ergst. Maar dit gaat echt over, die kleintjes leren super snel. Bij ons was het de 2e nacht maar een half uur. Maar hoe graag je ook denkt hup fles echt echt niet doen want dan leer je ze juist dat als ze huilen ze dus toch krijgen wat ze willen en dan ben je nog verder van huis. Ik geef ook echt de laatste 2 flessen goede grote flessen en een fruit en groentenhap overdag. Je levert 2 nachten in voor heel veel betere nachten slaap!

8 maanden geleden

Ons zoontje is ook 6 maanden en dronk hele lange tijd om (ongeveer) 18u, 22u, 2u en 6u. We zijn heel erg van ons kindje volgen en niets afdwingen, want hij weet het beste wat hij nodig heeft 🙏🏻 Ik weet niet wat hij voelt. Sinds ongeveer 2 weken drinkt hij in de nacht niet meer om 22u. Dus hij drinkt om 18u, 2u en 6u nu. Ik heb in onze schema niets veranderd, aan hapjes ligt het niet want die krijgt hij sinds hij 4 maanden oud is. Ik heb wel sinds geboorte altijd bij wakker worden in de nacht als eerste een speen en knuffel aangeboden, maar als hij onrustig bleef ging ik de fles voorbereiden. Het komt vanzelf een keer goed 🙏🏻

8 maanden geleden

Hoe weten jullie of je kindje wil drinken als slaapassociatie of dat ze er echt behoefte aan hebben? Onze tweeling komt beide 1 keer per nacht, en dan krijgen ze een flesje. Dit leek me helemaal prima, want ze hebben er blijkbaar behoefte aan (dacht ik). Maar als ik jullie berichtjes lees ga ik denken: wat als het alleenmaar slaapassociatie is?

8 maanden geleden

Reactie op Pebbe24

Hoe weten jullie of je kindje wil drinken als slaapassociatie of dat ze er ...
Als ze maar even drinken en in slaap vallen is denk ik het grootste signaal. Als ze ontroostbaar blijven dan een beetje fles dan hebben ze echt honger. Zo hebben wij dit iig een beetje gecheckt. Maar is een dun lijntje hoor!

8 maanden geleden

Reactie op Mapd

Als ze maar even drinken en in slaap vallen is denk ik het grootste signaal ...
Jeetje die autocorrect hier. Ik bedoel: als ze ontroostbaar blijven na een beetje fles dan hebben ze echt honger

8 maanden geleden

Hier geef ik nu in de nacht 90 ml, is soms niet tevreden maar stop dan snel de speen er in en dan is het goed. Terwijl ik hem zonder voeding niet kan sussen met de speen(probeer ik toch altijd wel een paar keer), dus heeft toch dat beetje nodig. Vind het erg moeilijk.

8 maanden geleden

Reactie op Mapd

Als ze maar even drinken en in slaap vallen is denk ik het grootste signaal ...
Ja lastig hoor! Zojuist, om 2 uur snachts, 200 ml aangeboden en de hele fles is leeggedronken. Maarja, niet geprobeerd met minder omdat we ze naar eigen behoefte laten drinken. Maar misschien als we minder aanbieden, ze overdag wel meer gaat drinken (dan drinkt ze namelijk zelden de hele 200 fles leeg)

8 maanden geleden

Reactie op Pebbe24

Ja lastig hoor! Zojuist, om 2 uur snachts, 200 ml aangeboden en de hele fle ...
Ja het is even zoeken. Ik zou eens kijken wat er gebeurt als je snachts minder aanbied. Je wilt op den duur toch van die nachtvoedingen af, denk ik 😉. Kan soms ook gewenning worden. Als ze overdag genoeg binnen krijgen dan hebben ze het in de nacht niet nodig. Wij hebben snachts nooit meer gegeven dan 120. Zodat hij wist: ‘s nachts moet ik slapen en overdag drinken. Soms moest hij wel even huilen als het flesje op was, maar even wiegen, knuffelen en speentje was dan voldoende. Hij was met 3 maanden van de nacht voeding af. Slaapt van 19-7 en krijgt overdag 5x180 (6 schepjes).

8 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben zelf niet zo van het afdwingen, ik wil haar voeding geven als ze erom huilt. Maar ieder z'n ding. Overdag grotere flessen geven ga ik proberen en 's nachts na een kleine fles eerst proberen te sussen voordat ik meer geef. Hopelijk werkt er iets en anders hoop ik dat ze snel zelf minder nodig heeft 😅

7 maanden geleden

Mijn zoontje (as maandag 6 maanden) kwam ook in de nacht om de 4 uur. Dronk dan niet altijd de fles leeg en sliep soms alweer half tijdens de fles. Hij krijgt overdag echt wel genoeg dus ik dacht dat het gewoon gewenning was en heb geprobeerd dit af te bouwen. Niet omdat ik vind dat hij door móet slapen maar omdat hij echt wel genoeg krijgt. Wij hebben gewoon geprobeerd of we hem met een speen weer in slaap kregen en dit werkt! Eerste nachten een keer of 3/4 eruit voor de speen, maar afgelopen nacht maar 1x. Wij gaan wel echt direct eruit als we merken dat hij onrustig wordt, we wachten niet tot hij echt jengelt en echt wakker is want dan is het te laat. Op deze manier zijn wij er al voor hij echt wakker is en merkt hij niet eens dat we er zijn 😅 We geven speen en hij is direct weer rustig en slaapt verder. Ik haal hem bv niet uit bed, maar geef gewoon een speen en blijf er even bij. Maar op deze manier heeft hij nu al een aantal nachten geen voeding gehad en laat er nu automatisch zelf al meer tijd tussen. Wellicht dat dit nog kan helpen :)

7 maanden geleden

Reactie op Mlies85

Mijn zoontje (as maandag 6 maanden) kwam ook in de nacht om de 4 uur. Dronk ...
Dankjewel! Dit ben ik nu inderdaad aan het proberen en ze hoeft inderdaad geen voeding! Wel 2x per nacht een uur sussen in de armen of zelfs niet weg kunnen leggen en alleen op mij slapen... Dat bouw ik daarna dan ook wel weer af. Meer mensen die dit hadden?

7 maanden geleden

Reactie op Truusvdv123

Dankjewel! Dit ben ik nu inderdaad aan het proberen en ze hoeft inderdaad g ...
Nou dit is al een mooi begin! Niet fijn dat je er een uur mee in de weer bent, maar wel fijn dat ze die voeding niet ‘nodig’ lijkt te hebben. De rest komt ook vanzelf wel!

7 maanden geleden

Reactie op Pebbe24

Ja lastig hoor! Zojuist, om 2 uur snachts, 200 ml aangeboden en de hele fle ...
Afgelopen week 1 keer per nacht 120 aangeboden, maar inmiddels komt ze weer meerdere keren per nacht, dus denk dat we toch maar terug gaan naar 'onbeperkt' met max 200 ml