9 Reacties

5 maanden geleden

Jazeker! Wel goed naar je lichaam luisteren ivm duizeligheid en op tijd de sauna verlaten. Verder is het advies om het laagste bankje te nemen en maximaal 10 minuten per saunagang te blijven 😊

5 maanden geleden

Reactie op Gabriella95

Jazeker! Wel goed naar je lichaam luisteren ivm duizeligheid en op tijd de ...
Oh ja en koelen met een koude douche ipv het dompelbad. Je kunt beter geleidelijk afkoelen en niet in één klap.

5 maanden geleden

Ik zou even je verloskunidgenpraktijk bellen en vragen wat zij zeggen. Persoonlijk denk ik als je je gezonde verstand gebruikt en niet te gek doet, dat het prima kan. Maar ff geen opgieting bijv. Sowieso niet in de infrarood en zorgen dat je lichaamstemperatuur niet te veel stijgt. Ik ben van de week met 14+5 naar een spa geweest en uiteindelijk alleen 2x in de jacuzzi geweest en lekker veel gezwommen, en in de zon gelegen, was heerlijk en voelde helemaal veilig. Veel plezier en vertrouw op je lichaam.

5 maanden geleden

De enige sauna die wordt afgeraden tijdens de zwangerschap is de infrarood sauna. Deze verwarmt je lijf vanbinnen met infraroodstralen flink op waardoor je temperatuur snel stijgt terwijl dit op je huid niet zo aanvoelt. Ook een sprong in het ijskoude dompelbad kan een schrikreactie geven wat niet fijn is voor je kindje. En verder geldt natuurlijk hoe meer jij aan saunabezoeken gewend bent, hoe veiliger je je zal gedragen (qua op tijd signalen van je lichaam herkennen)

5 maanden geleden

Ik ben afgelopen maandag geweest, was aan de ene kant heerlijk. Andere kant minder leuk dan anders. Ik lig normaal ik een 70-80graden prima zo een 30-40minuten. Nu volgens advies de helft nemen, ik deed max 15min. Maar ik begon nog niet eens met zweten na 15minuten maandag. Durfde niet langer te blijven liggen. Wat zouden jullie doen? Ik ben heel snel koud, duurt wat langer voordat mijn lichaam zo warm ik dat ik zweet. Sorry beetje off topic, maar dacht kan misschien hier ook wil ipv aparte topic. Ps ts, hier heb je wel goede informatie over verantwoord sauna bezoek: https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/sauna-zwanger-bezoeken/

5 maanden geleden

Reactie op ZimZoom

Ik ben afgelopen maandag geweest, was aan de ene kant heerlijk. Andere kan ...
Als je fervent saunaganger bent is je lichaam ook meer gewend aan de temperatuurschommelingen en ken je de signalen van je lijf waarschijnlijk goed. Het lijkt me dat je met goed luisteren naar je lichaam je geen zorgen hoeft te maken om exacte tijden. 😊

5 maanden geleden

In tweede trimester is dat inderdaad niet echt een probleem. Als je lichaam het al gewend is, is het zelf even aanvoelen wat kan, als je lichaam het niet gewend is dan hou 10-15 min aan. Belangrijkste is dat je lichaamstemperatuur niet op koorts temperatuur komt.

5 maanden geleden

Wat gezegd wordt; het gevaar zit hem in de kunstmatige "koorts" die je je lichaam aandoet door in de sauna te gaan. Ik ben zelf geweest en zodra ik het idee kreeg dat ik moest "doorbijten" Ben ik eruit gegaan. Normaal gesproken zou ik dan nog even blijven zitten maar nu gewoon niet stoer doen en eruit gaan. Ook niet stoer in 1x een bommetje in het dompelbad maar rustig aan afkoelen. Lekker genieten van de warmte en voorzichtig geleidelijk afkoelen 🤗 Dit zag ik toevallig laatst bij Spa Weesp:

5 maanden geleden

Ik ben niet echt vaak naar de sauna, maar kan er heel goed tegen. Volgende keer blijf ik wel iets langer liggen. Ik voel wel wanneer het moeilijk wordt en merk het zweten ook wel. Nu had ik eerste sauna rondje amper het idee dat mijn huid opgewarmd was😂. Maar wel voorzichtig idd.