2 Reacties
19 dagen geleden
Medicinaal gelooid betekent letterlijk dat de laatste spoeling van de vacht met chloor gedaan is voor extra hygiëne . Er bestaat een milieuvriendelijke manier ook, waar met o.a. chloorvrije middelen gewerkt wordt en meestal zie je het verschil in het kleur van de vacht. Zonder chloor blijft de vacht namelijk een beetje gelig en heeft meer van z’n natuurlijke geur. Medicinale vachtjes worden hiernaast ook kort geschoren (1-3cm) na het looien wat ervoor zorgt dat bijv kindjes ook veilig erop kunnen slapen. De korte haren zorgen ook voor een betere stevigheid en drukverlagende werking wat een belangrijk rol speelt in de ouderenzorg.
Deze “richtlijnen” zijn nog best goed nageleefd in de landen om ons heen maar heel veel vachtjes op de markt zijn afkomstig van verdere landen en dat blijft moeilijk te traceren hoe en op welke manier met het dier en vacht om gegaan is.
Om dit reden heb ik uiteindelijk gekozen voor de wollen onderleggers van mijnhemeltje.nl
Dit heb ik nu voor in de cosleeper en op de verschoonkussen. Maar eigenlijk wil nog een nieuwe boxkleed kopen en zit nu erg over te twijfelen dan toch maar een vachtje te bestellen ipv een nieuwe kleed. Als ik dat ga doen dan ga ik zeker voor skeepe.nl. Texelse vacht, Nederlandse product dus 👌🏼🇳🇱❤️
Mocht je nog vragen hebben stel dan gerust, ik kan namelijk ook niet slapen 😅🙄