17 Reacties

9 maanden geleden

Bloed prikken is sowieso een goed idee, ook op tekorten aan voedingsstoffen.. dus zou gewoon nogmaals aandringen dat je dat graag wil!

9 maanden geleden

Ik had voor mijn zwangerschap al een te traag werkende schildklier. Door mijn zwangerschap was die inderdaad volledig ontregeld en had ik extra medicatie nodig. Ik herken de klachten die je hebt. Ik zou zeker bloedprikken en dan vooral vragen naar vitamine B12, D3, F4 en TSH. De laatste 2 zijn de waardes voor je schildklier. Die vitamine B12 en D3 kunnen door een schildklier ook afwijkend zijn maar ook dezelfde klachten veroorzaken.. succes! Hopelijk wordt je snel geholpen! X

9 maanden geleden

Zou zeker aandringen op bloed laten prikken ja en dan het liefst ook meteen even de belangrijkste vitaminen laten checken

9 maanden geleden

Uit een algemeen bloedbeeld komen volgens mij niet altijd alle schildklierafwijkingen naar voren, volgens mij moet er specifiek op tsh 3 en 4 ofzo iets gezocht worden (even googlen). En mijn osteopaat wist me te vertellen dat er verschillende normen gebruikt worden in Nederland per lab. Dus het ene lab hanteert een andere normaalwaarde dan het andere. Heel bijzonder vind ik, maar het kan dan dus best zo zijn dat je huisarts vindt dat het goed is, terwijl je bij een ander lab buiten de normaalwaarde zou vallen.

9 maanden geleden

Ik had zelf exact deze klachten, mijn huisarts adviseerde in januari om bloed te prikken wat resulteerde in een te snel werkende schildklier. Ze zei 'we wachten het even af en prikken opnieuw over 4 weken' In februari opnieuw bloed laten afnemen, bloedwaarden waren hetzelfde gebleven, waarop de huisarts adviseerde om in april opnieuw bloed laten prikken . Mijn bloeduitslagen van vorige week waren dusdanig slecht dat mijn schildklier het heeft gegeven en helemaal niet meer werkt. Veel klachten die je bij jezelf herkend horen bij post partum. Ik ben blij dat jij huisarts heeft doorgeprikt op die klachten want door mijn schildklier moet ik nu medicatie slikken die alles weer in balans gaat brengen. Dit hoeft zeker niet hetzelfde te zijn, maar ik zou voor de zekerheid toch even vragen of ze je schildklier willen meepikken tijdens de volgende prikronde om in iedergeval een diagnose uit te kunnen sluiten. Laat je verder niet gek maken door het internet of alles wat daar valt te lezen. Ieder lichaam is anders, maar wees vooral zuinig op die van jou ❤️

9 maanden geleden

Hey! Wat vervelend dat je je zo voelt! Na de geboorte van mijn eerste dochter heb ik me mega slecht gevoeld. Postnatale depressie en ik zocht pas na een halfjaar hulp want hey ik was toch gewoon moeder en iedereen deed dit?! Gelukkig wilde de huisarts naast psychologische hulp ook bloedprikken en bleek dat mijn schildklier veel traag was. Ik heb medicatie gekregen en ben daarop stabiel gebleven tot ik weer zwanger werd (6 jaar later). Tijdens de zwangerschap is het nooit stabiel geweest en ook nu is het nog niet stabiel. Ik merk het ook aan mezelf, ik krijg een korter lontje en word inderdaad ontzettend moe. Laat je prikken op tsh en t4. En neem idd je vitamine b12, ijzer en d3 mee. Succes!

9 maanden geleden

Goed om je bloed te laten testen. De vermoeidheid en duizelingen kunnen ook komen door ijzertekort. Mogelijk kan je nog eens floradix nemen? Kan sws geen kwaad om aan te sterken. Het is niet niks wat je lichaam de afgelopen periode heeft doorstaan. Goed bij de huisarts aangeven dat je je echt niet goed voelt en er iets moet zijn.. het is zo gemakkelijk dat alles maar weer op postpartum wordt gegooid….

9 maanden geleden

Reactie op MLdstb

Uit een algemeen bloedbeeld komen volgens mij niet altijd alle schildkliera ...
Precies, bij mij werd de TSH, T4, Hb, ferritine en B12 geprikt en deze waren allemaal niet goed. Hierdoor krijg ik nu ijzertabletten (ferro), floradix, vitamine D3 en thyrox.

9 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties!! Fijn dat er zoveel herkenning is. Ik was hier totaal niet bekend mee maar toen ik dit op het spoor kwam herkende ik zoveel van de symptomen. Inderdaad een enorm kort lontje, moe, en het gevoel alsof de wereld een soort aan me ‘voorbij’ gaat, en ik ontzettend sloom of zwaar meebeweeg. En dus dat ‘angstige’ gevoel, nergens zin in.. Durf niet zo goed te zeggen hoelang dit al zo is, het viel me nu echt op omdat m’n stem al een aantal weken constant schor is zonder keelpijn te hebben. Ik heb net de huisarts gebeld en ik word vandaag teruggebeld of ik mag gaan prikken, het wordt ook zo slecht begrepen want ‘vermoeidheid hoort erbij met een baby’. Ik voelde me 3 maanden pp in ieder geval een stuk beter dan nu 🙃

9 maanden geleden

En mocht er uit je bloedtest komen dat je schildklier normaal werkt, dan alsnog goed om verder met de huisarts in gesprek te gaan. Ik herken veel van jouw klachten bij mezelf. Er kwam bij mij niks uit de bloedtest maar heb wel een paar keer bij de POH gezeten vanwege angsten. Door de angsten was ik vermoeid en duizelig vanwege het vele malen en vaak schor vanwege de spanning in mijn spieren en niet goed ademhalen. Dat 'je bent postpartum, het hoort erbij' vind ik zo'n dooddoener. Het zijn inderdaad veel voorkomende klachten, maar dat betekend niet dat je het maar moet laten voor wat het is. Lekker aan de bel blijven trekken als je deze klachten blijft hebben, gaat om jouw welzijn!

8 maanden geleden

Hoe gaat het nu met je? Nog iets gehoord van de huisarts of je bloedwaarden?

8 maanden geleden

Reactie op IK170024

En mocht er uit je bloedtest komen dat je schildklier normaal werkt, dan al ...
Heel herkenbaar! Ook mijn duizeligheid en vermoeidheid kwamen door angsten en spanning. Nu ook bij de POH waardoor ik rustiger ben, een stuk minder duizelig en meer energie! Merk jij ook een afname in klachten?

8 maanden geleden

Reactie op BabyMamaNovember

Hoe gaat het nu met je? Nog iets gehoord van de huisarts of je bloedwaarden ...
Lief dat je het vraagt! Ben zeker wijzer geworden, m’n schildklierwaarden waren gelukkig allemaal goed maar bleek wel een enorm ijzertekort te hebben waar ik volgende week een infuus voor krijg. Ook blijk ik inderdaad zelf veel spanning vast te houden in mn lichaam waar ook veel klachten vandaan komen 😅 hier dus nog een weg in aan het zoeken hoe ik dit kan ‘loslaten’!

8 maanden geleden

Reactie op 11112024

Lief dat je het vraagt! Ben zeker wijzer geworden, m’n schildklierwaarden w ...
Ah wel goed dat je het hebt laten testen, en fijn dat ze je gelijk geholpen kan worden met de ijzer. Hopen dat je inderdaad een weg kan vinden in het loslaten, misschien dat een fysio of bekkenbodemfysio je hier wat mee zou kunnen helpen. Heel veel succes de komende tijd en met het infuus!

8 maanden geleden

Hoi hoi, vergelijkbaar hier allemaal.. huisartsen luisteren niet dus kom voor jezelf op. Geef je klachten aan ook al vragen ze er niet naar. Het is eigenlijk protocol, maar ze schrijven je af als ‘moeder’ 4jaar later na de zwangerschap, en ik blijf maar voor mezelf op komen en verantwoorden . Helaas is het zo.. als je ijzer neemt: solgar werkt goed en neem daarbij goed opneembare vitamine c in. Let ook op dat je je medicijnen van schildklier (las je die krijgt) pas daarna inneemt. Dus op een lege maag: vitamine c poeder met water mengen en solgar tablet nemen, en na 10 minuten de schildklier pil , na half uur pas eten. Ik zit momenteel zelf ook weer onstabiel, heel naar en vooral als er niemand luistert. Www.schildklier.nl kan je wel wat steun bieden