16 Reacties
20 dagen geleden
Ik volg.
Ik zit ook wel met die vraag. Ik ga denkik afwachten wat mijn toestand is en of ik nog in het ziekenhuis lig of niet. Als ik nog in het ziekenhuis lig ga ik ze naar school laten gaan. Ze is net 3.
Maar als ik thuis ben is het misschien wel gezellig om een dagje samen te hebben 🥰
20 dagen geleden
Wij niet. Onze zoon gaat gewoon naar school wanneer ik in het ziekenhuis lig (normaal 3-4 dagen). Partner slaapt thuis, brengt hem naar school en komt daarna naar mij toe. In de namiddag gaat hij zoon van school halen, komen ze samen voor 2 uurtjes naar mij toe en nadien naar huis voor de avondshift. 😉 Onze zoon had vandaag zijn eerste schooldag, dus we willen hem even een vaste routine gewend maken en niet al na 1 of 2 weken (of hoe lang het nog duurt 😬) al thuishouden.
20 dagen geleden
Wij kijken het ook even aan. Net of we thuis zijn of in het ziekenhuis en hoe laat de baby geboren word.
En maar net waar ze dan zijn, als wij thuis zijn dan zijn waarschijnlijk ook. Maar kan ook dat ze bij opa en oma zijn en dan kunnen ze niet naar school.
20 dagen geleden
Wij laten ze ook gewoon gaan (2 (peuterspeelzaal), 7 en 9). Routine en zoveel mogelijk in het ritme blijven vinden we belangrijk. Niet alleen voor hen maar ook voor ons, uitzonderingen daargelaten uiteraard, maar dan kunnen we altijd nog zien hoe we het regelen/ oplossen.
20 dagen geleden
Ik krijg een geplande keizersnede dus dat maakt het een stuk makkelijker plannen/regelen. Oudste (6) gaat op de dag van de keizersnede naar school en jongste (3) naar vrienden. De dagen daarna ben ik in het ziekenhuis dus mijn man regelt de kids, ik laat dat ook helemaal aan hem over.
20 dagen geleden
Ritme is belangrijk voor onze dochter (groep 1). Er verandert dan al genoeg dus we laten haar lekker naar school gaan. Oma vangt haar op als het zover is en slaapt bij ons thuis. Als ik een nachtje in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling gaat mijn man thuis slapen bij de kinderen.
20 dagen geleden
Geplande keizersnede op vrijdag en ze blijven gezellig thuis van school. Samen met mijn zus/hun tante afwachten en daarna gezamenlijk naar het ziekenhuis.
20 dagen geleden
Geplande keizersnede aankomende vrijdag, zoontje die in groep 1 zit. Hij gaat vrijdag wel gewoon naar school en uit school door naar het ziekenhuis. Hopelijk ben ik zelf zaterdag weer thuis en dan hebben we lekker het weekend om als gezin met elkaar te wennen. Maar volgende week maandag en dinsdag laten we hem ook lekker thuis, hij vind het ontzettend spannend dat hij een zusje krijgt en willen hem graag zoveel mogelijk in alles betrekken dus een paar dagen thuis zien wij niet als een probleem. Alleen maar fijn lijkt mij ☺️ na die twee dagen kijken we het gewoon aan dan zijn het gelukkig ook maar halve dagen dus dat is voor hem dan ook fijn.
19 dagen geleden
Het hangt er vanaf wanneer het start. Wordt m'n dochter smorgens wakker met opa die oppast, omdat ik naar het ziekenhuis ben, dan blijft ze thuis. En anders gewoon naar school.