7 Reacties

één maand geleden

Schat, je staat 1000% in je recht om je grenzen aan te geven. Het is niet alleen een grens, het is een verplichting. Als men (ook niks snappende schoonmoeder) zich daar niks van willen aantrekken of niet snappen, is dat hun zaak. Het is jouw kind en jij bepaalt. Niemand van mijn omgeving mag foto’s doorsturen of op social media plaatsen. Ten strengste verboden. Door een enkel wordt dit weleens gevraagd en dan geef ik wel of geen toestemming aan de hand van de type foto (sowieso zonder gezicht). Zolang eisen niet worden gerespecteerd, komt degene dan maar niet in de buurt van mijn kind. Duidelijk dan dat kan ik het niet maken voor de mensen.

één maand geleden

Maakt niet uit wie het is, als jij je er niet prettig bij voelt wat er gebeurt met jouw kinderen en in jouw huis, dan heb je het volste recht om voor jezelf en je kinderen op te komen! Je stelt je absoluut niet aan, vertrouw op je intuïtie, geef aan wat je nodig hebt ❤️

één maand geleden

Sorry ik begrijp een stukje van je verhaal niet; Zij nodigt mensen bij jou thuis uit terwijl jij er niet bent? Is je vriend er dan wel? Of woont zij bij jullie in huis ofzo?

één maand geleden

Je stelt je echt niet aan , pff ik zou ook echt ontploffen. Goed dat je vriend haar hier op aanspreekt, nu maar hopen dat ze ook echt luistert ..

één maand geleden

Reactie op DaCha

Sorry ik begrijp een stukje van je verhaal niet; Zij nodigt mensen bij jou ...
Klopt, als we beide aan het werk zijn.

één maand geleden

Je stelt je echt niet aan hoor! Foto’s van je kind maken terwijl hij of zij naakt is, werd vroeger veel gedaan, maar in een digitale wereld en door AI kan dat echt niet meer. Wie weet waar die beelden uiteindelijk terechtkomen en wat er mee gebeurt. Mensen uitnodigen ik het huis van een ander kan ook echt niet. Al helemaal niet zonder toestemming. Die vreemde mensen hebben bij helemaal niets te zoeken bij je thuis.

22 dagen geleden

Heel herkenbaar, heb ook zo’n schoonmoeder die geen fatsoen en sociale normen kent, en dit soort mensen kosten bergen energie. Hier werkte maar 1 ding: schoonmoeder de deur uit!Ze past niet op ons kind en ik betaal enorm graag veel geld aan de opvang om zodoende m’n eigen regie en vrijheid te behouden in m’n leven. We zien haar nu ca eens in de 2-3 maanden een paar uurtjes en dat kan ik nog net opbrengen. Ikzelf gedraag me dan altijd correct en netjes en houd het contact heel oppervlakkig. Nu is dit overigens goed mogelijk omdat ze op 2 u rijden afstand woont. Het was voordat we kinderen kregen ook een bewuste keuze om niet bij haar in de buurt te gaan wonen want de relatie was altijd al slecht vanuit mijn optiek (zij ervaart dat overigens helemaal anders omdat ze altijd volledig haar eigen ruimte neemt en met niemand rekening houd). Succes ermee!