Ik moet dit even van mij afschrijven, ik ben sinds vanavond zo verdrietig. Afgelopen week heb ik mijn positieve zwangerschapstesten gedaan (beetje laat want dacht dat ik niet zwanger kon worden) en nu blijk ik tussen de 6 en de 7,5 week zwanger. Helemaal niet gepland, maar ik voel aan alles dat ik dit wondertje wil houden.
Wij wilden het zo snel mogelijk aan onze ouders vertellen gezien onze situatie niet ideaal is (1 slaapkamer appartement en ik momenteel zonder werk). Om stress te voorkomen wilde ik het zo snel mogelijk zeggen. Mijn schoonouders hadden geen tijd voor ons en wilde via de telefoon weten wat zo belangrijk was. Mijn vriend gaf aan dat hij dit persoonlijk wilde vertellen. Toen gaf mijn schoonmoeder aan al te weten wat hij wilde gaan vertellen en dat wij absoluut niet hoefde te rekenen op een blije reactie vanuit haar kant. Afgelopen maand is mijn vriend een keer langs geweest omdat wij even niet zo lekker liepen en we wisten niet zo goed waardoor het kwam. Zij vind dat we eerst maar moeten bewijzen dat we sterk genoeg zijn voor we het moeten houden.
Ik ben zo verdrietig en boos en tegelijkertijd wil ik niet tussen mijn vriend en zijn ouders in staan want het zijn wel zijn ouders. Ik weet even niet wat ik met de situatie aan moet.