22 Reacties

2 maanden geleden

Toevallig zat ik nu te kijken maar ik heb er 3x50 en 5x56. :)

2 maanden geleden

Maat 50 stuk of 5 a 6 setjes 56 denk wel een stuk of 20 setjes 😅 wordt waarschijnlijk nog wel meer. Ik vind gewoon alles leuk maar dat had ik bij mijn dochtertje ook. Uiteindelijk heeft ze de helft niet eens aan gehad.

2 maanden geleden

Reactie op Lilly1999

Maat 50 stuk of 5 a 6 setjes 56 denk wel een stuk of 20 setjes 😅 wordt wa ...
Jaaaa alles is ook echt te leuk 😍, koop jij ook veel mutsjes?

2 maanden geleden

Ik haal er helemaal geen in maat 50. Mijn dochter is geboren met bij a 4 kg en 51cm. Maat 50 heeft ze maar 2 weekjes aan gehad. Dus deze keer maar meteen maat 56

2 maanden geleden

Reactie op duenjeanlaodin

Jaaaa alles is ook echt te leuk 😍, koop jij ook veel mutsjes?
Jaaaa ook al echt een stuk of 15 mutsjes liggen. Echt erg eigenlijk 🙈😊 Maar het is zo leuk allemaal. En bij bijvoorbeeld zeeman kost het ook nog is niet veel dus neem ik eerder veel mee.

2 maanden geleden

Reactie op Lilly1999

Jaaaa ook al echt een stuk of 15 mutsjes liggen. Echt erg eigenlijk 🙈😊 M ...
Haha ja kost geen drol inderdaad :)’ heb je voor jezelf ook veel dingen gekocht ? Denk aan bh /broeken etc..

2 maanden geleden

Wij hebben 1 geboorte setje en de rest allemaal los spul wat we kunnen matchen. Onze zoon spuugde zoveel dat na geboorte hij bij elke maaltijd toen 9x per dag een ander shirt aan kon. In het begin deden we het hele setje vervangen ondanks doeken en slabben. Het ging elke keer mis. Diie wasmand puilde uit elke keer dus we waren dat zo zat. Daarom nu maat 50 en 56: 4 broekjes, 8 truitjes. Meeste voor een paar euro vanaf vinted nieuw met kaartje er nog aan.

2 maanden geleden

Reactie op duenjeanlaodin

Haha ja kost geen drol inderdaad :)’ heb je voor jezelf ook veel dingen gek ...
Voor mij zelf had ik nog veel van mijn vorige zwangerschap. Echt stapels kleding dus dat draag ik nu weer, maar heb wel wat dingetjes bij gekocht. Maar vind wel voor de baby veel leuker shoppen dan voor mij zelf.☺️

2 maanden geleden

Ik heb 6 rompers 50, 2 50/56 en 4 56. Voor de rest heb ik veel van die jumpsuits die makkelijk zijn en wat losse broekjes en vestjes. Rompers etc kost ook zo weinig bij de zeeman dat ik het veel te snel meeneem🙈

2 maanden geleden

Ik ga voornamelijk voor maat 56. Mijn geboortesetje is maat 56 en de rompers maat 50/56 (zeeman). Rest vd kleertjes moet ik nog aanschaffen. Zal wel voor de zekerheid 1 of 2 setjes in maat 50 nemen stel dat ze te klein is (wat ik niet verwacht gezien mijn andere 2 kindjes)

2 maanden geleden

Dit is maatje 50 en 56. Zelfs ondertussen 2x maatje 44. Onze eerste kon prima in maatje 44. In maat 50 heeft ze uiteindelijk nog 5 of 6 weken gezeten. I.v.m reflex hebben wij veel kleertjes moeten wassen. Ik heb tot nu toe veel van Vinted of van een kledingruilparty, dus is het uiteindelijk toch niet goed. Dan kan ik het zo weer ruilen voor een maatje groter ☺️

2 maanden geleden

Ik heb juist ook nog wat spulletjes in maat 44 gekocht (want maat 50 verzoop ons dochtertje nog in bij geboorte en vond met name rompers toch wel fijn dat ze goed passen, zeker in de winter) Ik heb: 6 rompers in maat 44/50, 4 in 50/56 en 4 in maat 56. Dan 4 boxpakjes in maat 44 of kleine 50, 2 in maat 50 en 6 in maat 56. Ten slotte 2 setjes in maat 44/kleine 50, 4 setjes in maat 50 en 10 setjes in maat 56. Meeste is dus nog van mijn oudste dochtertje, heb alleen wat spulletjes bij gekocht waarvan ik vorige keer vond dat ik te weinig had. Meeste rompertjes zijn merinowol of wol/zijde: echt superfijn (vooral voor winterbaby's). Boxpakje van de Hema van bamboe (en dan niet de rib, maar die met zachte binnenkant) vond ik ook mega fijn 😀 En een lekker wolfleece vestje/jasje voor erbij ❤️

2 maanden geleden

Ik heb van maat 50 tot 58 gewoon allemaal setjes gehaald, heb gewoon 1-2 setjes per maat ofzo. Baby's groeien toch zo snel 🤭 en als je er 2 per maat hebt kan je ze prima om en om wassen lijkt me.

2 maanden geleden

Het ligt er een beetje aan hoe vaak je wilt wassen… Hoe minder setjes, hoe vaker je zal moeten wassen. Ik heb van maat 50 en 56 ongeveer 5-6 setjes. Daar komt vanzelf nog bij aan kraamkadootjes en kleertjes die ik zelf nog zie in de laatste weken 🤰 of juist de eerste weken.

2 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik heb van maat 50 tot 58 gewoon allemaal setjes gehaald, heb gewoon 1-2 se ...
2 setjes per maat is wel wat krap hoor, tenzij je nog boxpakjes hebt. Soms moet je wel meerdere keren per dag iets schoons aantrekken, dus zelfs als je elke dag wast is het krap...

2 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

2 setjes per maat is wel wat krap hoor, tenzij je nog boxpakjes hebt. Soms ...
Hmm, maar baby's groeien ook snel toch? Straks schaf ik allemaal kleding aan waar ze ook niet eens in past 😅 zou sowieso altijd kunnen bijkopen als ik merk dat ik meer kan gebruiken.

2 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Hmm, maar baby's groeien ook snel toch? Straks schaf ik allemaal kleding aa ...
Is heel verschillend per kindje. Onze zoon heeft bijna 9 weken in maat 50 gezetten. En daarna nog eens 8 weken in 56. Terwijl hij 62 bijna overgeslagen heeft. Valt niets van te zeggen van te voren. Maar 2 pakjes maat 56 als je geen cadeaus verwacht is wel weinig daar zitten ze echt wel een paar weken in. 50 slaan sommigen idd wel eens over.

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Is heel verschillend per kindje. Onze zoon heeft bijna 9 weken in maat 50 g ...
Ik zie, misschien toch investeren in een paar meer dan 🤭 zo duur zijn die baby kleertjes ook weer niet 😂

2 maanden geleden

Ik heb 6 setjes (romper, truitje en broekje) in maat 50 en 3 boxpakjes. En 1 overall als jas. Maat 56 heb ik nu 7 setjes en 3 boxpakjes, maar wil er wel nog bij halen. En dan nog 2 jasjes. Ik denk dat je echt minimaal 3 setjes van ieder in huis moet hebben.

2 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik zie, misschien toch investeren in een paar meer dan 🤭 zo duur zijn die ...
Ik heb best veel nieuw met de kaartjes er nog aan gekocht via vinted. Net weer een setje van dirkje met kaartjes er nog aan gekocht voor net geen 8 euro incl verzenden in maat 50. Zo kost het helemaal niet veel en zulke merkjes kun je ook weer makkelijk door verkopen. Soms is het zoeken maar er zitten echt leuke dingen bij voor weinig.