19 Reacties

7 maanden geleden

Ik vind het dapper dat jij denkt dat je straks seks wilt. :-) ik moest er de eerste 8 weken niet aan denken omdat ik écht pijn had daarbeneden, en we waren verrot van de korte nachten. Via de achterkant kan natuurlijk wel denk ik. Als je bekken er iets ongeschonden uitkomen. Toch zou ik die 6 weken zeker wachten. Je kan maar 1x herstellen en als je bekkenbodem eenmaal kapot is heelt het niet makkelijk :-(

7 maanden geleden

Als je het mij vraagt zijn er genoeg leuke andere dingen naast 'penetratie'. Er staat gelukkig niet 6 weken niet klaarkomen ;D

7 maanden geleden

Het verschilt per persoon. Wij hadden na drie weken weer seks maar dat kon ook. Je denkt net na de bevalling eeeeecht niet aan seks hoor, en ik heb ook n suuuuper hoog libido 🤣 en tot je weer kan seksen kan je ook op andere manier intiem zijn 🥰 er is niet alleen maar pentratie he

7 maanden geleden

Ik heb een hoog libido maar op dat moment zal seks het laatste zijn waar ik aan denk

7 maanden geleden

Ik heb ook een goed hoog libido, maar wij heb het de eerste maanden na de bevalling hélemaal niet gedaan! Moest er echt niet aan denken en had daarbij zo veel pijn (bekkeninstabiliteit) maanden na de bevalling. Man was er relaxed onder. Maar we hadden niet verwacht dat het zo erg zou veranderen😂 Nu met deze zwangerschap houd man er rekening mee dat ie mij sowieso de eerste weken niet op zo'n manier hoeft aan te kijken 😂 Maar denk dat achterlangs wel kan. Het ligt denk ik echt helemaal aan hoe je uit de bevalling komt en hoe je herstel gaat!

7 maanden geleden

Het lijkt me heel verstandig om tijd te nemen voor een goed herstel. Dat kun je maar 1x goed doen.. Ook als je herstel voorspoedig gaat en geen ernstige schade hebt (intern of extern) kun je ook altijd na bijv 6 weken preventief een afspraak maken bij een bekkenfysio. Dat die dan de boel checkt en dat je dan weer over gaat tot actie.. Mijn ervaring is dat je inderdaad de eerste paar weken echt nog niet aan seks moet denken. De hele zone is even buiten gebruik. Dus zou me hier niet te druk over maken! Je partner zal ook enorm onder de indruk zijn van de lichamelijke prestatie van de geboorte em jullie kleine en vermoedelijk niet meteen weer bovenop je willen duiken. Ook voor hem zijn die eerste weken intens! Een orgasme ter ontspanning zou ik van buitenaf doen zeg maar, om infectiegevaar te voorkomen. Via de achterkant lijkt me technisch gezien een mogelijkheid, maar ik kans dat dit prettig voelt is heel klein. Meestal scheur je wel een beetje uit met de bevalling of heb je een paar hechtingen onderin ergens... Anyway: doe waar je je prettig bij voelt!

7 maanden geleden

Als je te snel doet kun je infecties krijgen van binnen. Van buiten lijkt het prima. Maar van binnen duurt helen gewoon langer. Vaginaal zou ik dus echt wachten tot de juiste tijd verstreken is om erger te voorkomen. Als je niet van voor naar achter uitgescheurd ben dan zou de achterkant lijkt mij geen probleem moeten zijn. Maar er zijn natuurlijk ook andere manieren om sex te hebben zonder piemel erin.

7 maanden geleden

Geloof mij; dat libido is écht weg , toch zeker tot een paar weken na de bevalling. Enne… ik hoop het niet voor je maar als er een klosje garen 🧵 aan te pas moet komen….. dan kán er helemaal niks🫥

7 maanden geleden

Hier na 2,5 week gewoon weer seks gehad. Niet slim, maar niks gebeurt. Ik had een chille bevalling en bloede al heel vlot niet meer.

7 maanden geleden

Ik heb bij tweede zwangerschap na 3 weken sex gehad maar was niet geschuurd tijdens de bevalling geen hechtingen dus

7 maanden geleden

Betwijfel dat de zin er zal zijn na een bevalling en met een pasgeborene in huis 😅 merk eigenlijk al met deze fase dat de zin er al niet is als je je niet lekker voelt, laat staan dan. Ben benieuwd hoe jij daar uiteindelijk in staat na je bevalling.

7 maanden geleden

Hey, ik vind het echt geen rare vraag! Volgens mij kan je dit prima met je verloskundige bespreken. Sex is ook gewoon een basisbehoefte. Ik weet eigenlijk niet of het snel kan, hangt misschien ook er vanaf of je gescheurd bent misschien? Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe dit zit. En verloskundige krijgt vast veel vaker zo een vraag. Daarnaast zijn er misschien ook wel andere dingen die je kunt doen? Ik ben erg fan van de womanizer bijvoorbeeld ;)

7 maanden geleden

Hier was de behoefte er wel.. Ik had wel een kleine knip die gehecht is geweest, dus we hebben na 4 weken heel even voorzichtig geprobeerd, maar zijn gestopt omdat het nog te pijnlijk was. Na 6 weken ging het wel goed. Wel alleen als ik de leiding nam en het tempo aangaf. Was uiteraard nog wel gevoelig en dat is ook zo nog enkele maanden gebleven. Maar ik zou er alleszins niet zomaar van uitgaan dat je libido helemaal weg is na de bevalling. Kan wel natuurlijk, en daar is ook niets mis mee, maar hoeft niet. 🤷‍♀️

7 maanden geleden

Nog even een toevoeging.. Moesten we langs achter gewild hebben zou dat hier niet gelukt zijn. Ik had namelijk wat last van aambeien na het persen. 😅🙈

7 maanden geleden

Reactie op Lindebloesem

Nog even een toevoeging.. Moesten we langs achter gewild hebben zou dat hie ...
Awww arme jij :( aambeien. Vreselijk:(

7 maanden geleden

Gewoon vragen aan verloskundige wat de risicos zijn als je het sneller doet en hoe je dat het meest veilig doet. Zijn mensen die meteen weer zwanger zijn binnen een maand dus komt toch vaker voor zou ik zeggen dat mensen het toch doen snel erna. Ligt ook beetje aan hoe het met je gaat en met de baby erna hoor. Gemiddelde vrouw heeft dan nog geen zin denk ik haha

7 maanden geleden

Ik heb bij m’n 3e in de kraamweek seks gehad . Ja het was een heftige tijd in die week en ja ik had behoefte aan intimiteit van mijn man. Of het slim is? Ik had echter geen hechtingen / scheurtjes beneden en was na 2 dagen weer op de been. Geen infecties overhouden. Dus dit is per persoon verschillend 🤪

3 dagen geleden

Ben wel benieuwd of je achteraf nou die zin nog had. Hoog libido of niet, kan het me toch niet voorstellen zo vlak na de bevalling 🤭

2 dagen geleden

Reactie op mermaidmommy

Ben wel benieuwd of je achteraf nou die zin nog had. Hoog libido of niet, k ...
Haha daar ben ik ook benieuwd naar. Ik ben 4 weken geleden bevallen, ik zou wel willen maar vloei nog😣